Kitefoil wedstrijd adventure Schevingen – Ter Heijde – Hoek van Holland

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Augustus 22, 2018, 10:30:06
edit2Rapporteer  
Deelnemende clubs: Jumteam Scheveningen – 4 Winden - Hoekse Watersportvereniging (HWSV)
Wanneer:  Weekend van 25 augustus  en 1 september

3 afstanden


    Scheveningen – Ter Heijde (10,5 km)
    Ter Heijde – Hoek van Holland (7 km of 21 km, afhankelijk vd omstandigheden)
    Hoek van Holland – Schevingen (16 km)

    Op basis van handicap wordt gestart, de (potentieel) snelste start als laatste. In principe wordt het dan een inhaalrace. Handicap wordt tussendoor bijgesteld. Bij de laatste afstand wordt dit doorgerekend in de startijd waardoor iedereen ongeveer op hetzelfde moment in Scheveningen zou kunnen finishen.
    Eerste, tweede en derde prijs op basis van handicap en één prijs voor de snelste overall.
    Afsluiting met barbeque bij het Jumpteam (kosten 10-15 euro) apart vooraf inschrijven. Staat los van de wedstijd inschrijving.
    Aanmelden door te mailen naar: foiladventure@gmail.com
    Peter Lynn zorgt voor foto’s en video! Tevens nemen ze demo materiaal mee.


Veiligheid

    Impactvest verplicht! (Zonder mag je niet meedoen.)
    Helm aanbevolen.
    Zorg voor een waterdicht hoesje voor je mobieltje. Dan kunnen we je online volgen. (Hiervoor gebruiken we waarschijnlijk een flotilla app van de KNRM.)
    Je hoeft niet goed te kunnen varen maar je moet wel in staat zijn om een lang stuk op een ruimewindse koers te varen. Ook met golven. Voor veel (beginnende) foilers is dit het moeilijkste. Kun je dit niet dan kom je ongetwijfeld in de problemen, wacht tot volgend jaar!
    Reddingsboten aanwezig, maar ze zijn voor noodgevallen.


Wedtrijdinfo

    Schippersmeeting 10:00
    Start 1 11:00
    Start 2 13:00
    Start 3 15:00
    Start mogelijk bij windrichting: ZW / W / N / NO
    Windsterkte 4 a 5+ (geen 6)

Wedstrijd 1: Scheveningen – 4 Winden 10,5 km
Wedstrijd 2a: 4 Winden – HvH 7 km (makkelijk)

Wedstrijd 2b: 4 Winden – HvH 7 km (3x7km zwaar)
Wedstrijd 3: HvH – Scheveningen 16-17 km
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 Augustus 22, 2018, 19:54:29
edit2Rapporteer  
Echt een hele leuke wedstrijd. Ik ben erbij!
Alleen waarom niet in 6bfrt?
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #2 Augustus 23, 2018, 19:52:20
edit2Rapporteer  
Helaas geen goede condities dit weekend:

Allen,


Gelukkig hebben we nu genoeg ingeschrevenen, ik zit nu op meer dan 22 deelnemers. Dat is leuk en maakt het de moeite waard. Helaas is voor dit weekend de weersverwachting dermate ongunstig dat ik het niet door laat gaan. De volgende optie wordt dan het weekend van 1 september. Ik probeer iedereen op donderdag 30 augustus weer een update te sturen.


Mochten jullie nog foilers weten die mee zouden willen doen dan kan er is nog zeker ruimte voor 10 extra deelnemers. Ze kunnen dan naar foiladventure@gmail.com mailen.


Hopelijk tot volgend weekend,

Frank
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 Augustus 24, 2018, 09:12:12
edit2Rapporteer  
Kortom, wil je volgende week meedoen, schrijf je dan in via bovenstaand emailadres, of zoek het op Facebook!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4 Augustus 31, 2018, 08:09:31
edit2Rapporteer  
Ook dit weekend gaat het niet door vanwege de teleurstellende voorspellingen (geen wind, ook dat bestaat nog met foilen)

Gelukkig vanwege de vele animo komen er nog een aantal weekeinden bij.

Wordt vervolgd gelukkig!
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #5 September 09, 2018, 09:08:47
edit2Rapporteer  
Het gaat vandaag dus door??

Tof concept! Volgende keer gewoon 1 wedstrijd van maken - Scheef-Hoek-Scheef! En dan een tikkie sponsorgeld binnenhalen, zodat Thomas en ik voor een live registratie + aftermovie kunnen zorgen. Volgauto over het strand mee, dan kunnen we de hele tocht vanuit drone en strandcam live uitzenden Wink
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #6 September 10, 2018, 07:50:27
edit2Rapporteer  
Het gaat vandaag dus door??

Tof concept! Volgende keer gewoon 1 wedstrijd van maken - Scheef-Hoek-Scheef! En dan een tikkie sponsorgeld binnenhalen, zodat Thomas en ik voor een live registratie + aftermovie kunnen zorgen. Volgauto over het strand mee, dan kunnen we de hele tocht vanuit drone en strandcam live uitzenden Wink

Het is doorgegaan!
Voor mij met tubekite (minder up en downwind hoek) 66km!
En echt een tour de force.

Foilen staat nog in de kinderschoenen, en sponsorgeld is er nauwelijks.
Het krijgt ws. volgend jaar zeker vervolg. Dus we houden je in de loop Wink
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #7 September 10, 2018, 09:27:47
edit2Rapporteer  
Mooie up-downwinder. Voor mij jammer dat niemand de tijden bijgehouden heeft zodat het wedstrijd element wat in het water viel. Vooral Downwind was zo voorbij, heb er minder dan 30min over gedaan heb van Hoek van Holland 17km naar Scheveningen met wind uit zzw.
Op naar de volgende editie!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #8 September 11, 2018, 07:12:07
edit2Rapporteer  
Voor jullie snap ik het.
Wellicht beter om het volgend jaar op te delen in wedstrijd en tourtocht.
Met een tubekite maak je zelfs op een racefoil geen schijn van kans. Dat kitetype is voor racen gewoon hopeloos in vergelijk met de efficiency van de meeste foilkites.
Shore

Berichten: 138
Antwoord #9 September 14, 2018, 20:50:25
edit2Rapporteer  
het is niet voor niets dat de 'meeste (zo niet alle) foilkites' puur en alleen geënt zijn op racen
zie dan ook meer perspectief in een toegankelijke tourtocht
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #10 September 15, 2018, 20:55:43
edit2Rapporteer  
het is niet voor niets dat de 'meeste (zo niet alle) foilkites' puur en alleen geënt zijn op racen
Ik heb ook een foilkite, maar zeker geen race aspiraties. Onder de 10kn een betere keuze.
En er gaan steeds meer dedicated freeride georiënteerde foilkites komen zoals de hyperloop, Soul en binnenkort zelfs een model van Peter Lynn.
Er is zelfs al een wave-foilkite!

zie dan ook meer perspectief in een toegankelijke tourtocht

Mee eens!
Ik zal het te zijner tijd de organisatie voorleggen!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.