Wake / kite board bijna af

T!es

Berichten: 17
Oktober 21, 2018, 17:39:56
edit2Rapporteer  
Hoi

Na een tijdje prullen schater heb ik eindelijk iets in de vorm van een wake / kiteboard. alhoewel ik het er gaaf uit vindt zien weet ik niet of het ook daadwerkelijk stand houdt op het water. volgende week testen.. ThumpsUp

Het board heb ik gemaakt van 4 a 5 lagen van 4mm populierenhout wat ik verlijmt heb met houtlijm terwijl het in een mal gedrukt en gehouden werdt door een stapel boeken en heel veel lijmklemmen en spanbandjes.

Hierdoor kreeg het rocker en heb ik het vervolgens in vorm gezaagd. Met een bovenfrees heb ik wat extra lijnen en lagere vlakken in het board aangebracht. Ook heb ik hier de gaten voor de inserts mee geboord.

De houten vinnen zijn gemaakt van eikenhout, met een penverbinding, lijm en vanaf de bovenkant geschroefd.

Vervolgens heb ik het board met UV bestendige Epoxy en 2 lagen glasweefsel van 160 gram per kant ingesmeerd. onder de bovenste laag zitten de stickers zodat die voorlopig wel blijven zitten.. waar ik geen rekening mee had gehouden is het doorschijnende effect van het glasweefsel... hierdoor zie je nog wat tekst die ik er met potlood op had geschreven.. #beginnersfout..

Volgende week hoop ik te gaan testen achter een boot en wellicht later aan mijn vlieger..


T!es

Berichten: 17
Antwoord #1 Oktober 29, 2018, 08:40:45
edit2Rapporteer  
Het board werkt perfect!!... Joepie

Afgelopen vrijdag getest, voelt heel solide aan, komt makkelijk los uit het water en heeft veel snelheid. Als ik meer druk op de voorste voet zet wordt het board wat zoekerig, ik denk dat dit te maken heeft met de hoogte van de vinnen?? (iemand verstand hier van?)
Al met al een super ervaring waar we nog veel plezier van hebben. ThumpsUp

De schoenen mogen even omgedraaid worden om de sticker wat beter uit te laten komen maar dat is een beginnersfout Grin

Nu op naar de bouw van een lightwind board... iemand tips?
Kitemenn

Berichten: 189
Antwoord #2 Oktober 29, 2018, 10:46:10
edit2Rapporteer  
Tof hoor...denk dat ie wel een beetje zwaar is. Ook zullen de vinnen niet heel lang mee gaan als je ook wel is laag water mee pakt maar voor een eigen project zeker leuk. Voor een lightwind board kan je denken aan een alaia board, als je dit kan maken is dat helemaal een eitje...gebruik paulownia hout licht en sterk! Verder genoeg te vinden over zelfbouwers op dit en andere forums
T!es

Berichten: 17
Antwoord #3 Oktober 30, 2018, 22:47:30
edit2Rapporteer  

Bedankt.. Klopt! het board is 1,2 kilo zwaarder als mijn originele wakeboard. De vinnen ben ik in dit geval niet zo bang voor, hier zitten naaste de bevestiging (lijm en schroeven)meerdere lagen epoxy en glasweefsel omheen.

Leuke tip Alaia board! ga ik zeker even naar kijken. Dankjewel.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.