Duotone lines

EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
December 23, 2018, 16:37:43
edit2Rapporteer  
https://www.wetestkites.com/2018/12/22/duotone-lines/?fbclid=IwAR0pN3q0qT0nKcfhHkelbg876NThmjIHjkmKVMEt9xKSWbii5ag1JA3uX-g
Erik@Spijk

Berichten: 861
Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #1 December 23, 2018, 23:50:23
edit2Rapporteer  
Dit blijft een lastig onderwerp, waarbij meetdata ontbreekt. De FL10 lijn past mooi in het rijtje met mogelijkheden, niks mis mee. De Duotone coating (of gebrek aan) krijgt in dit artikel de schuld. 
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #2 December 24, 2018, 00:05:06
edit2Rapporteer  
Niet zozeer de lijn die heel slecht is (ok, de coating gaat er erg snel af) alswel de onwil bij Duotone om een betere lijn te gebruiken die bij Teufelberger zeker wel aanwezig zijn.

Combineer dat met een foute manier om een lus aan de lijn te maken en je zit met lijnen die veel sneller breken op het punt waar de lus begint en de lijn regelmatig knikt bij gebruik.
Voorheen was dit de krimpkous aan het eind van de sleeve die een keihard buigpunt veroorzaakt en nu zijn ze overgestapt op het splicen van dezelfde FL10 lijn.
Splicen is veruit de sterkste methode, maar enkel als je deze op je juiste manier fabriceert in een lijn die daar geschikt voor is.
Een 8-strengs gevlochten lijn (zoals de FL10) is dat niet en daarbij passen ze ook nog eens een veel te korte "bury" toe samen met het recht afsnijden van de lijn in plaats van het teruggestoken uiteinde te verjongen. Gevolg: veel lijnen die net achter de splice afbreken zonder daar veel zichtbare slijtage te kunnen zien.


Ik zou het niet eens durven om mijn lijnen om die manier af te werken, laat staan daar de prijzen voor te vragen die zij doen.
magic ed

Geen avatar

Berichten: 381
Antwoord #3 December 24, 2018, 10:08:38
edit2Rapporteer  
Evan, wat zouden we zonder jou moeten Smiley  Heerlijk om elke keer te lezen hoe veel je van lijnen weet, dank.
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #4 Januari 05, 2019, 20:05:15
edit2Rapporteer  
Ik heb zelf al een aantal keer een lijnbreuk gehad met 1x een slechte afloop...

Het zou toch wel passend zijn om als Duotone zijnde, de lijnen aan te passen. De cirkel is zo sterk als de zwakste schakel. Goeie bar perfecte quick release.. en dan brekende lijnen. Voor de rest top spul! Kite's boards helemaal blij mee.

Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #5 Januari 09, 2019, 20:32:33
edit2Rapporteer  
Bizar eigelijk dat ze deze lijnen nog steeds gebruiken, als ik dit merk zou kopen zou ik zeker een ander merk bar kopen.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #6 Januari 10, 2019, 23:28:09
edit2Rapporteer  
Ach, er zijn maar weinig merken waarvan de bar niet van ellende uit elkaar valt na een seizoen.

Zolang het goedkoper blijft om die paar klagende klanten van nieuw materiaal te voorzien onder garantie en al je budget in marketing te pompen in plaats van een kwalitatief product met goede QC op de markt te zetten blijf je dit houden.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.