Live condities spots

Bilderricardo

Geen avatar

Berichten: 1
December 27, 2018, 12:02:51
edit2Rapporteer  
Dag allemaal,

Als ik zie dat er wat wind staat check ik vaak knmi.nl/waarnemingen of Windfinder. Zeker met side shore is het nog wel eens tricky.
Dan kom je op het strand en is er toch niemand, een webcam biedt voor sommige spots nog wel een uitkomst.
In amerika was er een app, GoFlow waarbij golfsurfers met elkaar de huidige condities deelden, zodat je echt wist of het goed was.
Deze app is niet meer beschikbaar, alleen ben ik benieuwd of er kiters zijn die hetzelfde als ik ervaren en het fijn vinden om acurate condities op te kunnen zoeken van medesurfers.

Het doel is dus een app te maken waar je van mede kiters de condities te horen krijgt: vlagerig, drukte op het water, moglijkheid tot het delen van een foto. Het hele sociale met chatten etc moet er niet in, puur plain and simple updates.

Ben erg benieuwd naar jullie reacties.

Groet Richard
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 December 27, 2018, 17:10:24
edit2Rapporteer  
Grootste vraag bij dit soort oplossingen blijft: hoe krijg je genoeg mensen zo ver dat ze actief elke keer dat ze het water op gaan de condities in jouw app/site gaan invullen?

Zolang dat maar bij een handvol kiters blijft gaat het geen meerwaarde bieden en bloed het dood.
Kitemenn

Berichten: 189
Antwoord #2 December 27, 2018, 18:06:06
edit2Rapporteer  
Ja met Evan eens! Recentelijk is er een dergelijke app aangekondigd op kiteforum.com ze zeggen dat t al aardig loopt in tarifa etc. Ik heb er ook mn vraagtekens bij zeker aangezien de motivatie om verslag uit t brengen minimaal is (mensen die t moeten ingeven zijn immers al bij t water). Zit dus een erg grote good will factor in en dat is lastig in deze tijd...
Woudie

Geen avatar

Berichten: 1
Antwoord #3 December 30, 2018, 12:24:09
edit2Rapporteer  
Er bestaat al een soortgelijke app: KiteSpy.  Zie: www.kitespy.com

KiteSpy geeft al Nederlandse spots weer in de app zoals bijv. Brouwersdam, Wijk aan Zee, Schellinkhout, de Zandmotor en Muiderberg. Echter wordt voor deze spots, zoals Evan al suggereert, nog niks ingevuld.

Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #4 December 30, 2018, 13:46:59
edit2Rapporteer  
Tegenwoordig zijn er langs de hele kust wel webcams te vinden om te zien hoe het is. En je gevoel is meestal wel goed, als de bomen omwaaien dan kan je er wel vanuit gaan dat het net te hard waait Joepie Wil je nooit misgokken koop je een foil en een matrasje er bij ofzo  ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.