Kites vervoeren

VanLifeTrip

Geen avatar

Berichten: 6
Januari 18, 2019, 22:50:33
edit2Rapporteer  
Wij hebben een camperbusje. Op het dak van ons busje hebben we een bagage bak waar ik prima mijn kitebag met al mijn gear op kwijt kan. Vorig jaar ging dit prima!



Enige probleem wat ik vorig jaar heb ervaren is dat mijn kitebag niet waterdicht is. Met andere woorden, één regenbui en mijn gehele kitebag inclusief mijn gear is nat. Dit blijft nat en dreigt vervolgens te stikken als ik het er lang in laat.

Hebben jullie enig idee hoe ik mijn kitebag droog kan houden? Zijn hier speciale covers voor om mijn kitebag bijvoorbeeld?
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 Januari 18, 2019, 23:34:41
edit2Rapporteer  
Ski koffer, zo'n plastic langwerpige die je open klapt? Is gelijk ook een stuk aerodynamischer als je die in de lengte op het dak plaatst wat weer brandstof bespaart.

Geen idee of er waterdichte tassen bestaan die je op het dak kunt binden.
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #2 Januari 19, 2019, 08:42:21
edit2Rapporteer  
Informeer hier eens https://www.dakdragerexpert.nl/dakkoffers/daktas
VanLifeTrip

Geen avatar

Berichten: 6
Antwoord #3 Januari 19, 2019, 16:44:33
edit2Rapporteer  
Dank jullie wel voor de reacties. Helaas is het niet helemaal wat ik zoek. De kitebag die ik nu gebruik is perfect. Er kunnen 3 kites, 1 board en mijn overige gear in. De bag past qua afmetingen perfect op onze bus. Het is niet heel aerodynamisch, maar dat neem ik voor lief.

Zou het een optie zijn om een plastic tas of iets dergelijks om de compression bags heen te doen denken jullie?
Of een soort hoes voor om de complete kitebag heen bijvoorbeeld...?

Ik probeer maar wat hardop te denken, zodat we hopelijk tot een mooi passend idee komen.
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #4 Januari 19, 2019, 23:37:07
edit2Rapporteer  
plastic zeil er rond, bij de bouwmarkt kost het niets , heeft ogen kan je in de zomer nog een luifeltje van maken om bij je auto in de schaduw te zitten
dude
HBX

Berichten: 201
Logs: 0 | 1250 uur
Antwoord #5 Januari 22, 2019, 18:53:38
edit2Rapporteer  

Je kan ze ook achterop de bus op een fietsdrager vervoeren. al dan niet in een kunststof box of zak
Ph

Geen avatar

Berichten: 16
Antwoord #6 Februari 01, 2019, 21:39:42
edit2Rapporteer  
Gewoon een dakkoffer of tas halen inderdaad. Als je met plastic zakken gaat klooien dan is het toch ook lastig om even wat te pakken.

Koffer kan je tientallen jaren gebruiken op welke auto dan ook. Misschien alleen  is een ander voetje kopen.
kajeka

Geen avatar

Berichten: 23
Antwoord #7 Februari 02, 2019, 13:00:43
edit2Rapporteer  
Waarom gooi je bij het rijden je tas niet in de bus?
HBX

Berichten: 201
Logs: 0 | 1250 uur
Antwoord #8 Februari 04, 2019, 12:06:46
edit2Rapporteer  
Waarom gooi je bij het rijden je tas niet in de bus?

Mijn ervaring is dat je tijdens het reizen vaak tussendoor gebruik maakt van je binnenruimte van je (camper)bus en dan ligt zo'n tas behoorlijk in de weg. Niet iedere stop is (helaas) op een kiespot :-)
kajeka

Geen avatar

Berichten: 23
Antwoord #9 Februari 04, 2019, 16:57:03
edit2Rapporteer  
Waarom gooi je bij het rijden je tas niet in de bus?

Mijn ervaring is dat je tijdens het reizen vaak tussendoor gebruik maakt van je binnenruimte van je (camper)bus en dan ligt zo'n tas behoorlijk in de weg. Niet iedere stop is (helaas) op een kiespot :-)

Dat klinkt logisch. Dan is mijn advies een XL condoom.
piede

Berichten: 1689
Antwoord #10 Februari 05, 2019, 15:01:16
edit2Rapporteer  
Misschien tijd voor sterkere gasveren onder je klapdak. Kan je daar ook een rek op maken met een goede dakkoffer.
T!es

Berichten: 17
Antwoord #11 Februari 17, 2019, 22:33:11
edit2Rapporteer  
Je zou de tas ook kunnen impregneren met een waterafstotend impregneermiddel.
Ik gebruik dit op het dak van een boot en heb hier goede ervaringen mee..
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.