Horloge met noodoproep/SOS

jaalders

Geen avatar

Berichten: 2
Maart 27, 2019, 00:56:01
edit2Rapporteer  
Hoi!

Ik zoek mij rot maar is blijkbaar lastig...
Bestaat er echt geen horloge nog met een knop waar je bijvoorbeeld de KNRM onder kunt zetten en dat die kunnen zien waar je bent?
Veiligheid voor alles en dit lijkt mij een goede oplossing voor diverse mensen.
Je ziet wel kinderhorloges dus misschien moeten die wat groter gemaakt worden Smiley

Ben benieuwd of het bestaat in combi eventueel als Smartwatch..
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 Maart 27, 2019, 09:13:44
edit2Rapporteer  
Knrm heeft voor je smartphone al wel een app van waaruit je een noodoproep kunt plaatsen en ze direct je gps locatie hebben.

Geen idee of dat al samen werkt met een smartwatch.
Leon van Bergen

Berichten: 42
Antwoord #2 April 03, 2019, 12:16:45
edit2Rapporteer  
Jep, dit kan met een Apple Watch.. voorkeursnummers instellen is daarbij ook mogelijk.
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #3 April 04, 2019, 08:58:16
edit2Rapporteer  
Hmm.. ik ben hier eigenlijk ook wel geïnteresseerd in. Zijn er uberhaubt smartwatches welke gebruikt kunnen worden bij het kiten? Gezien de druk en de klappen vallen er een hoop af?
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #4 April 04, 2019, 09:09:18
edit2Rapporteer  
Moet je dan ook nog steeds je telefoon mee nemen of werken smartwatches ook standalone tegenwoordig met eigen simkaart voor internet/bellen?
ExxL

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #5 April 04, 2019, 10:00:52
edit2Rapporteer  
https://www.breitling.com/us-en/emergency/

Misschien out of topic, maar dan heb je ook wat Smiley
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #6 April 04, 2019, 13:39:04
edit2Rapporteer  
https://www.breitling.com/us-en/emergency/

Misschien out of topic, maar dan heb je ook wat Smiley

holy crap.. zo'n horloge is een kleine auto
Leon van Bergen

Berichten: 42
Antwoord #7 April 05, 2019, 10:38:41
edit2Rapporteer  
Hmm.. ik ben hier eigenlijk ook wel geïnteresseerd in. Zijn er uberhaubt smartwatches welke gebruikt kunnen worden bij het kiten? Gezien de druk en de klappen vallen er een hoop af?


Zoals ik zei; Een Apple watch kan dat en is denk ik nog de goedkoopste optie ook, serie 3 kost zo'n €300,-
Is 50m waterdicht en enorm sterk, ik heb die altijd om tijdens het Kiten.
Als je een Woo hebt kan je die er ook nog aan koppelen en live je sprongen bekijken, werkt erg goed.

@Evan: Ja er kan in een Apple Watch ook een sim en dan heb je je telefoon niet nodig inderdaad, die heb ik echter niet.
Kitemenn

Berichten: 189
Antwoord #8 April 06, 2019, 09:01:23
edit2Rapporteer  
Zonder sim kan je toch geen noodoproep doen? Leuk dat je dan een noodnummer in kan stellen maar als je niet aan je telefoon gekoppeld ben blijf je lekker dobberen!
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #9 April 06, 2019, 09:55:45
edit2Rapporteer  
@Kitemen,
Lees het bericht erboven even
roelandp

Berichten: 422
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #10 April 10, 2019, 19:16:48
edit2Rapporteer  
Zonder sim kan je toch geen noodoproep doen? Leuk dat je dan een noodnummer in kan stellen maar als je niet aan je telefoon gekoppeld ben blijf je lekker dobberen!

Klopt, kitemenn heeft gelijk. Op dit moment supporten Nederlandse providers helaas de benodigde technologie "eSim" (embedded Sim) nog niet. Voor de Apple Watch 3 en 4 en ook een aantal Samsung Android Gear watches is een "4G"-versie welke in Nederland niet verkrijgbaar zijn, omdat de connectiviteit (nog) niet wordt ondersteund.

Zo'n eSim is niks meer dan een klein chipje die de functie van het "relatief grote" plastic kaartje vervangt en welke je via je telefoon dan eenmalig kan programmeren met jouw gewone "sim" profiel. Dit wordt dus jammer de bammer nog niet gesupport door NL providers.

Ik kijk halsreikend uit naar de dag dat dit wel kan, want dan koop ik direct een Apple Watch met 4G functie, precies vanwege de feature om vanuit het water te bellen / data connectie te hebben.

Zie hier in 2017 hoe een Amerikaan dankzij zijn Apple Watch de kustwacht kon bellen: https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-5070781/Kitesurfer-stranded-reveals-Apple-Watch-saved-him.html

Meer info over esim op esim.nl maar het blijft nog wachten.

=====
Nog even doorgezocht. Ik zie dat de Huawei Watch 2 (4G editie) wel ouderwetse simkaart support. Deze watches zijn momenteel wel overal uitverkocht. Let op er is ook een (Bluetooth) versie die heeft dus geen onafhankelijke connectiviteit.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.