Advies Radical Kiteboards gevraagd

arnhemkiter1

Geen avatar

Berichten: 31
Maart 28, 2019, 09:59:23
edit2Rapporteer  
Ik zoek een goedkoop lichter board voor dagen met minder wind. Nu stuit ik op eBay op nieuwe boards van het merk Radical. Zij hebben een 152x47 variant en een 160x 48. Allebei combi van hout en carbon.Heeft er iemand toevallig ervaring met dit merk of zelfs met deze specifieke maten?

Ik zoek geen top board maar gewoon een goedkoop lichtwind board waar ik op die paar dagen waarop ik nu net niet meer upwind kom, toch nog beetje kan cruisen (Veelal op vlak binnenwater van IJsselmeer). Ik ben benieuwd naar de kwaliteit en vraag me ook af welk formaat het beste is met mijn gewicht van slechts 70kg (wellicht wordt 160 net te groot en log en is dat onnodig??)

Hoor graag wie er iets over kan vertellen.
edwin andelst

Berichten: 53
Logs: 0 | 363 uur
Antwoord #1 Maart 28, 2019, 21:57:00
edit2Rapporteer  
Ik heb tijdens een vakantie wel eens een rl board mogen varen. Was een carbon uitvoering en die was echt belaggelijk licht. Heb er ook al eens naar gekeken. Zijn ook te krijgen via kitesyndicat.de
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #2 Maart 29, 2019, 07:22:36
edit2Rapporteer  
Heb ook zo'n "lompe" door (ander merk overigens) gehad, was er snel uitgekeken. Heb nu een North Nugget als lowwind board (strapless). Ook leuk voor in kleine golven.
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #3 Maart 29, 2019, 13:38:14
edit2Rapporteer  
https://store.su-2.com/

Superboardjes voor weinig.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #4 Maart 29, 2019, 19:01:18
edit2Rapporteer  
http://www.rlboards.com/index.php

Het merk Radical kan ik niet, maar vaar nu 3 jaar op dit Licht Wind board van RL uit Tjechie. Ben er zeer tevreden over en dan ook vooral voor de prijs. Je kan zelfs kiezen uit 20 designs

Je betaal de helft of minder als je een beetje goed kan handelen dan een een ander light weer board.

Ik vaar de grootste 1.60 -48 naar volle tevredenheid. in het begin erg wennen maar als je hem eenmaal door heb dan vaar je gewoon heerlijk, spring erzelfs mee. ook op zee kan ik er met minimale wind goed mee varen

Het is het verschil tussen een een dure flysurfer kopen van 2.500 euro om te varen met minimale wind of varen met dit board. {#emotions_dlg.clown.gif}

Mijn Grootste maat kite is 11 meter en kan dan varen als de grote maten flysurfers op het water komen.

Verschil tussen de flysurfers en mijn combinatie is vaak maar een paar knoopjes.
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #5 Maart 30, 2019, 19:14:44
edit2Rapporteer  
Leuk verhaal Harinhappert, maar iemand die jou niet kent zeggen de maten niet zo veel als je er niet even je gewicht bij zet.  Undecided
Of in jou geval een indicatie  schater
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #6 Maart 30, 2019, 21:47:47
edit2Rapporteer  
Krijg je ook een helm, impactvest, rolleash en Core kites bij zo'n deur geleverd?

Zelf nooit ook maar de drang gevoeld om er een te testen ook al lag hij klaar, er zijn zoveel leukere boards die een betere of vergelijkbare low-end geven.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #7 Maart 31, 2019, 12:03:17
edit2Rapporteer  
Citaat
Leuk verhaal Harinhappert, maar iemand die jou niet kent zeggen de maten niet zo veel als je er niet even je gewicht bij zet

100 kilo schoon aan de haak met pak. Vanaf 13 knope kan ik varen met mijn Ozone Edge 11 meter, tevens mijn grootste kite  ThumpsUp



Citaat
Krijg je ook een helm, impactvest, rolleash en Core kites bij zo'n deur geleverd?
Waarom ??



Citaat
Zelf nooit ook maar de drang gevoeld om er een te testen ook al lag hij klaar, er zijn zoveel leukere boards die een betere of vergelijkbare low-end geven.
Leukere boards bedoel je veel duurder natuurlijk ?

Het is het verschil met dit board om met minder knopen te gaan foilen, om te varen. Als er gefoild moet worden ga ik liever met een kite buggy op het strand racen, zoek trouwens nog een flysurfer speed 3 van 12 meter hiervoor.  Grin



« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.