Kite in spontane loop

FreakyFries

Geen avatar

Berichten: 1
Augustus 06, 2019, 09:16:45
edit2Rapporteer  
Ik ben benieuwd of jullie dit ook wel eens meegemaakt hebben:

Gisteren stond ik op het strand en mijn kite dook opeens naar beneden terwijl ik de bar amper bewoog. Voor ik het wist zette hij een loop in en ik kon dat niet meer voorkomen. De kite maakte een loop en ik eindigde ongeveer 15 a 20 meter verder op het strand met de kite weer in de lucht. Gelukkig niets ernstigs behalve een pijnlijke enkel.
Omstandigheden: ik had de kite volledig gedepowered en de wind was vlagerig en nam toe in kracht.
Kite: North Evo 2017 12m

Nu verwonder ik me er nog steeds over hoe die heeft kunnen gebeuren. Heeft iemand hier een verklaring voor, is dit normaal?
En wat kan ik doen om dit te voorkomen?
djee

Geen avatar

Berichten: 28
Antwoord #1 Augustus 06, 2019, 18:06:01
edit2Rapporteer  
Kite in de gaten blijven houden?
P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #2 Augustus 06, 2019, 21:18:33
edit2Rapporteer  
Toch 1 van je stuur lijnen die ergens achter bleef haken.
kanniezingennie

Geen avatar

Berichten: 23
Antwoord #3 Augustus 07, 2019, 22:50:33
edit2Rapporteer  
Denk windrichting verandering van x aantal graden. Eerst 2 tellen geen wind, dan weer wel volop maar je kite is al reverse aan het gaan. Bam het wind venster in en trekt omhoog.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #4 Augustus 08, 2019, 17:48:00
edit2Rapporteer  
Klinkt wel heel vreemd... een volledige loop en dan weer goed klinkt toch als een lijn die spontaan ergens achter is gaan hangen. Wellicht viel de kite wat vreemd naar beneden waardoor de bridle om de wingtip ging? Of een stuk lijn haakte achter de slider ofzo?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.