Naish Pivot vs Duotone Dice

Nicolas

Berichten: 914
Augustus 12, 2019, 20:42:18
edit2Rapporteer  
Het is waarschijnlijk al een paar keer gepost.. maar de laatste vergelijking die ik vond was uit 2016. Ik denk dat deze twee kites ondertussen weer wat veranderd zijn.

Ik vaar al heel mijn kite-leven met Naish Torches (sinds 2004). Heerlijke kites nog altijd maar ik doe nu bijna geen unhoocked tricks meer. Ik ga liever de hoogte in (jumps/loops) met veel wind en als het wat minder waait een paar hooked-in tricks, misschien een paar unhooked maar geen backmobes. Ik doe helemaal geen wave riding.

Iemand die de huidige generatie wat kan vergelijken? Vroeger was de Pivot toch nog iets meer voor Waveriding. De Dice ga ik kunnen testen maar de Pivot vrees ik van niet. Ik zou liever voor de Pivot gaan omdat ik Naish goed ken, maar de Dice krijgt ook top reviews...
Fly like hell

Berichten: 842
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #1 Augustus 18, 2019, 19:17:32
edit2Rapporteer  
De Naish Dash lijkt qua vaareinschappen veel meer op de Dice dan de Pivot. Zeker als je van de Torch komt. Ik heb ook lang getwijfeld wat ik zou kopen. Dice, Pivot of Dash. Mijn kitematen vliegen al heel hun kiteleven North en Duotone en varen nu bijna allemaal de Dice (zijn afgestapt van de Vegas). Na het nodige testen en advies van een aantal shops heb ik toch voor de Dash gekozen, die past goed bij mijn vaarstijl en ... dat doe ja als je al 14 jaar zo’n beetje alles van Naish gevaren hebt. Ik vaar nu 9 maanden met de Dash en ben erg blij met de kite ... op 1 ding na, het drukverlies bij de low-end en slecht getimed sprongen (mijn ervaring met het 2017-2018 model). Voor de rest doe ik er alles mee wat jij beschrijft (loopen, darkslides, af en toe uithaken en big air ellende). En ja dat kan ook allemaal ook met de Pivot ... maar de “kenners” hebben me overtuigt dat de Dash me meer zou uitdagen dan de Pivot.

Maar eerlijk is eerlijk. Als ik niet al alles van Naish had dan zou ik vrijwel zeker voor de Dice hebben gekozen.

Succes met je keuze. Ga ze vooral allemaal testen, er zijn testdagen zat momenteel.
twido

Geen avatar

Berichten: 13
Antwoord #2 Januari 04, 2020, 03:25:11
edit2Rapporteer  
als ik jouw wensen hier lees dan denk ik dat je veeeel meer fun gaat hebben met een rebel. Ik kite met rebels en pivots. De pivot is meer allround maar de rebel is DE big air, hangtime kite die bij iedere kiter een big smile op het gezicht zal toveren. Je kan er voor de rest al de hooked tricks probleemloos mee uitvoeren. ik gebruik de pivots (2020) nu omdat ik ook foil. Het is een super fijne kite maar mist de (agressieve) kick van een rebel (2020). We hebben ze 1 op 1 getest met zelfde bordjes en zelfde personen (tweelingbroer) Dus wel objectief denk ik dan.
Of je echt hoger springt met de rebel weet ik niet , hangt waarschijnlijk van je jump stijl af. Mijn broer die zijn kite sneller stuurt dan ik en zijn bordje beter kan kanten sprong even hoog met beide kites. maar ik dan weer niet.
 
Ik moet wel zeggen dat mijn pivot 10m bij de laatste sessie spontaan tijdens de sessie is ontploft. Hij had nochtans de juiste druk en was nog maar een keer of 3 gebruikt.
Deze is dan ook terug gestuurd en ik verwacht hiervoor een andere te krijgen.

testen zou ik zeggen!
sjorsie

Berichten: 326
Antwoord #3 Januari 06, 2020, 10:30:28
edit2Rapporteer  
ik zou voor de dice gaan ,heb ze allemaal gevaren pivot ,enduro, bandit.
Maar toen 1 x de dice geprobeerd maar was gelijk verkocht,want een heerlijke kite is dat zeg heb gelijk mn enduro s de deur uitgedaan

let wel op de 2020 dice schijnt wel iets veranderd te zijn ,ik vaar de 2018 en 2019 vesie s
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.