Verslag Hoek tot Helder 130 kilometer kite surfen voor de Hartstichting

Haring High Richardt

Berichten: 9341
Oktober 01, 2019, 11:33:58
edit2Rapporteer  
Zaterdag 28 september 2019, Hoek van Holland naar Den Helder, 130 kilometer kite surfen voor de Hart stichting.

Eindelijk na twee jaar was het zo ver, vandaag moest het gebeuren. Twee jaar hebben we gewacht op de perfecte wind om deze tocht te kunnen varen. Twee jaar in de  stress omdat je niets kunt plannen door Hoek-Helder.  Ik stond zelfs op Schiphol en wist niet of ik wel of niet moest instappen omdat het mailtje met no go of go van de organisatie van Hoek- Helder op het tijdstip zou komen dat ik in zou checken, verschrikkelijk was dat.
Maar goed, hier het verslag van de dag. Om 03.15 uur er uit en rijden naar Hoek van Holland. 05.30 uur aankomst en kite op pompen in het donker. Gelukkig kon mijn vrouw met het lampje op haar mobiel bijschijnen voor het bevestigen van de lijnen aan de kite. 06.40 uur zijn we gestart in het donker.  De opgaande zon gespot achter de duinen, prachtig.

Het eerste stuk ging voorspoedig naar Scheveningen. Toen begon de ellende, de wind werd minder en je moet wel om de pier heen varen en niet er tegenaan. Dus constant met je kite sinassen om vooruit te komen. Dit was zeer vermoeiend en kostte veel energie. Daar vielen wel een aantal deelnemers uit. Gelukkig trok de wind weer aan en werd zelfs af en toe knetterhard met windvlagen van 7 a 8 BF. Bij de lunch in IJmuiden was ik al aardig moe door het sinassen, maar opgeven was geen optie. In IJmuiden stonden er bussen klaar om ons naar Wijk aan Zee te brengen.

Het laatste stuk, vanaf Petten, was het ergste.  Zure benen, vermoeid, onstuimige zee, de zee was een klotsbak, hele harde wind, hele rare stroming. En toen de finish, wat was ik blij dat ik het gehaald had. Dit is eens maar nooit meer!! Mijn familie en vrienden stonden op de kant om me binnen te halen. Toen mijn vrouw mij omarmde begon ik door de emoties van de hele dag te huilen.
Op het hele stuk van Hoek van Holland naar Den Helder ben ik 3 keer mijn boardje kwijt geraakt, 1 keer kite in het water, 2 keer mijn bril kwijtgeraakt door een val (bril hing dan achterop mijn rug aan een touwtje),  3 keer mijn buddy Tom kwijt geraakt.

Er deden 258 deelnemers mee waarvan er 25 zijn uitgevallen
O ja, het schijnt ook nog dat ik de oudste deelnemer was met 60 jaar.

Totaal is er door de kiters  373.623 euro op gehaald voor de Hartstichting.
Ik zelf heb 1565 euro opgehaald.

https://www.hoektothelder.nl/actie/richard-brandsma



Ozzie Wright fan

Berichten: 657
Antwoord #1 Oktober 03, 2019, 13:55:47
edit2Rapporteer  
mooi verslag en een topprestatie Richard!
bredo

Berichten: 593
Antwoord #2 Oktober 09, 2019, 22:01:37
edit2Rapporteer  
Topper richard!Weer een ervaring rijker...
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #3 Oktober 15, 2019, 08:25:42
edit2Rapporteer  
Citaat
mooi verslag en een topprestatie Richard!

Topper richard!Weer een ervaring rijker...

Thanksss
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #4 Oktober 15, 2019, 22:27:37
edit2Rapporteer  
Geen korte shots?
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #5 Oktober 17, 2019, 12:11:41
edit2Rapporteer  
Citaat
Geen korte shots?


Zekerrr, Koming zoen !Ik ben nog aan het bij komen  Grin




« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.