TEN - VELOX: Big Air Kite

TEN kiteboarding

Berichten: 20
Oktober 11, 2019, 13:48:17
edit2Rapporteer  
Met trots kunnen we jullie een nieuwe kite presenteren, onze TEN Velox!

Deze kite is gemaakt om hard en hoog mee te gaan! Door zijn efficiënte profiel, super hoge aspect ratio en dunne Leading Edge is dit een kite die je extreem lang en hoog laat zweven. Eddy Lansink heeft met de 8m al 29,4m gesprongen op Wijk aan Zee (zie 1:55 in de video hieronder) en we hopen nog veel meer mooie vluchten van kiters te gaan zien!

We hebben van de eerste klanten al wat feedback ontvangen en het is super gaaf om te lezen dat er al menig Woo PR's zijn verbroken!

Testen? Dat kan, bij Versus (in Scheveningen) ligt een maatserie klaar!

Alle info: https://ten-kiteboarding.com/velox/

Product Video:

http://www.youtube.com/watch?v=F5oJxkFer30&t=2s


Erik@Spijk

Berichten: 861
Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #1 Oktober 14, 2019, 20:44:51
edit2Rapporteer  
met de 8m al 29,4m gesprongen op Wijk aan Zee (zie 1:55 in de video hieronder)


 Shocked zo dan, ik twijfel niet aan de meting ThumpsUp
Eddy Lansink

Berichten: 255
Antwoord #2 Oktober 16, 2019, 19:50:03
edit2Rapporteer  
Voor de geïnteresseerden: Vrijdag 18-10 is er een testdag bij Wijk aan Zee bij de Bunker. We zijn er vanaf 15.00 totdat het donker is.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #3 Oktober 18, 2019, 21:26:57
edit2Rapporteer  
Vanmiddag getest : De Velox 8 meter

Wind zat tussen de 30 en 45 knopen, goeie vlagen er tussen en een behoorlijke stroming. en een klotsbak op het laatst. Niet echt de ideale test dag. Was af en toe meer overleven met een 8 meter. Vond de kite door die harde vlagen nerveus in de lucht. Het zal wel komen doordat ik er erg aan moest wennen in het begin. Vaar natuurlijk de laatste jaren alleen de Ozone Edges en die voelen met de wind van vanmiddag vertrouwder aan. dan de Velox.

Maar goed, de kite is voor hoog springen en dat deed de Velox meer dan prima. Voor mijn gevoel springt hij hoger dan de Ozone Edge en gaat als een raket omhoog of je wordt gelanceerd. Ook de hangtime is extreem, met een sprong van nog geen 10 meter 10.9 seconden zweven ,volgens de Woo . Ik heb niet mijn persoonlijke spring record verbeterd maar wel mijn hangtime record, 10.9 meter.

Conclusie : Meer varen om aan de kite te wennen. Beter en explosiever bij het springen dan de Ozone Edge. Extreme hoge hangtime. Misschien een maatje 7 meter erbij voor dagen zoals vandaag. Heb mensen gesproken die vonden het te hard waaien om met een 8 meter te gaan testen. Ik kon de kite met mijn 100 kilo wel houden maar een maatje kleiner (7meter) had beter geweest voor mijn gevoel.

Team Versus bedankt voor het testen, ik heb genoten !


PS Ik kreeg vandaag te horen van Dominique van Versus dat ik world wide (dus over de hele wereld) van de 810 riders van de Woo, nr 7 was geworden met een hangtime van 10.9 seconden en  een sprong  van 9.6 meter, ongelofelijk !!

Tja........ Velox maar inruilen voor de Ozone Edge ???






bredo

Berichten: 593
Antwoord #4 Oktober 19, 2019, 11:23:12
edit2Rapporteer  
top richard! wat een hang time , geweldig!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.