vraag: iemand ervaring met duotone evo (2019/2020) vs f-one bandit 2019/2020)?

Markw

Geen avatar

Berichten: 3
November 27, 2019, 10:56:31
edit2Rapporteer  
Hallo allemaal,
ik ben op zoek naar nieuwe spullen en kom min of meer op de volgende 2 kites uit: evo of bandit. Qua spullen van 2019 en black friday in aantocht zijn er mooie deals te scoren. MAAR.... heb beide niet kunnen testen:(
ben jaartje of 40 en nu een jaartje of 2 aan t varen, kan prima heen en weer varen, upwind komen en ben eerste sprongetjes aan t doen. Gaat allemaal niet zo snel bij mij en dat hoeft ook niet (meer)Smiley. Zoek een kite die ik gewoon lekker kan varen en hoef geen super performance kite. ben denk ik ook wel een beetje een luie kiter:) Heb cabrinha radar gehad waar ik vooral de bardruk niet fijn vond en het idee had dat de kite een beetje "duf" was. Kite had wel ok low end en draaide snel. Daarna core xr5 gevaren (trekt te veel vooral bij hardere wind:)) en daarbij de nexus. De nexus heeft naar mijn idee te weinig low end. merk dat ik hard moet werken om met de kite te varen. Misschien omdat die meer op golven gericht is? Dit had ik met de cabrinhas iig een stuk minder... 
Vele reviews en testen lezend en kijkend kom ik nu dus uit bij de evo of bandit. Ik weet dat ik zou moeten testen maar dat lukt domweg niet. daarom mijn vraag: is er iemand die beide heeft gevaren en iets kan zeggen over het verschil in gevoel bij het varen? weet dat het persoonlijk is, maar kan op het web hier eigenlijk niets over vinden. Bandit lijkt nog meer alround en evo meer gericht op springen. beide spreekt mij aan, maar hoe ga ik dat voelen? waar zit het verschil? nou ja, als iemand iets zinnigs kan zeggen, ben heel benieuwd en alvast veel dank!
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #1 November 28, 2019, 00:06:00
edit2Rapporteer  
Mijn advies, koop er 1 2e hands en als t niet bevalt verkoop je m weer en koop je een ander. Zo kan je op je dooie gemak testen zonder meteen een bak geld uit te geven. Als je een model hebt gevonden wat bevalt kan je er altijd nog een hele set van kopen. Bij de meeste shops krijg je altijd wel een goeie prijs als je voor een hele set gaat. Dus laat je niet opjagen door b friday bs.
KiteShallow

Berichten: 173
Antwoord #2 November 29, 2019, 21:38:04
edit2Rapporteer  
Eerst profiel opstellen (b.v. 80% freeride, 20% freestyle, golf), kite zoeken, testen dan kopen. F-one bandit kan je bij Natural-High Brouwersdam testen. Koop een nieuwe overjarige krijg je meestal 40% korting. Ze hebben ook andere allround kites. Ik vind zelf jammer dat 2020 geen allround vervolg is van Slingshot Rally.
Of kijk bij een kiteschool of ze bepaalde kites hebben dan neem je een uurtje les of zo.
twido

Geen avatar

Berichten: 13
Antwoord #3 December 01, 2019, 03:42:51
edit2Rapporteer  
Kites zijn erg persoonlijk uiteraard.Maar omdat je meningen vraagd :-)  Zelf vind ik de bandits maar niks (2020 heb ik nog niet getest)
Maar heb net de evo 2020 kunnen proberen en die is erg veel veranderd tov 2019. Hij voelt veel speelser aan en is erg direct zonder de pullies. Dit maakt het een erg snappy kite. Absoluut een perfecte allround kite. Heb hem op de foil gevaren en daar is hij verassend goed voor. Het is ook de beste relaunch kite die ik ooit gevaren heb. Dat ding gaat gewoon uit het water door er naar te kijken. Wij varen ook Rebels, volgens mij de beste freeride , big air ,mega hangtime kite , old scool tricks kite die er is maar niet geschikt voor unhooked , surf of foil gebruik. Zelf heb ik nu Naish pivots 2020 aangekocht ipv van Rebels. Dit omdat ik nu vooral veel op de foil aan het oefen ben maar toch nog een super leuke kite wou om op de TT of surfboard. Hij is rustiger (voelt trager aan) dan de evo. Maar denk dat hij kwa springen nog beter is als de evo.(moeten we nog testen) Op de foil vind ik hem ook nog net iets beter dan de evo. Maar de verschillen zijn allemaal miniem waardoor het een persoonlijke keuze is. In ieder geval, zou ik in uw geval zeker gaan voor een evo of pivot. Voor mij de 2 beste allround kites die er momenteel zijn.
twido

Geen avatar

Berichten: 13
Antwoord #4 Januari 04, 2020, 03:35:10
edit2Rapporteer  
Na meer testen wil ik nog dit toevoegen, De pivot is voor mij en mijn broer toch wel de betere kite tov de duotone evo. Hij is voor mij op alle vlakken beter behalve op relaunch. Een heel fijne kite om aan te hangen die erg controleerbaar overkomt in alle situaties. maar toch nog net dat scherp kantje heeft dat een kite net leuk maakt. een zeldzame combinatie. daarbij is hij ook op de foil een heel aangename partner.
Wel moet ik zeggen dat mijn 10m pivot spontaan is ontploft tijdens de laatste sessie een dikke week geleden. Ben nu in afwachting wat Naish erover te zeggen heeft. Maar ik verwacht niets minder dan een nieuwe te krijgen vermits ik niets verkeerd gedaan heb en de kite de juiste druk had. ook was er maar 18 a 20 knopen en waren we dus ver van overpowerd, eerder andersom :-) De kite was amper 3 keer gebruikt. Met mijn 8m heb ik voorlopig geen problemen.
Markw

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #5 Januari 05, 2020, 21:55:20
edit2Rapporteer  
Thanx voor alle antwoorden! had voor mijzelf al een beetje een profiel opgesteld, vandaar de evo of bandit. Liep na het posten van het bericht tegen een mooie deal 2e hands evos 2019 aan. die dus maar gekocht zonder te testen.... beetje zoals karel79 aangaf. als het niets is, kan ik ze weer verkopen zonder veel verlies. Nu 1x kort aan de 12 evo gehangen met een knoopje of 14. kon varen maar moest de kite wat heen en weer sinussen en met een klein board (shin ronson) dat wel wat power kan gebruiken, snel overgestapt naar mijn oude 15m core xr2. heerlijke sessie gehad maar dus nog niet veel gevaren met de nieuwe kites. Wel een korte eerste indruk: Weinig bardruk en makkelijk sturen. vond het fijn aanvoelen! Nu op naar de volgende sessies in 2020! Dank allemaal voor de reacties!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.