Revieuw Ozone Edge V10

Haring High Richardt

Berichten: 9341
Januari 11, 2020, 17:58:39
edit2Rapporteer  
Vandaag op Schellinkhout de nieuwe V10 Ozone Edge getest met gemiddeld 20 knopen.

Ik vaar nu ongeveer 10 jaar de Ozone Edge naar volle tevredenheid. Ik heb de V7  V8 en V9 gevaren en vandaag dus de V10.

Aan de V9  moest ik erg wennen en dan vooral het springen wat in het begin helemaal niet lukte zoals ik gewend was. Nu ik aan de V 9 ben gewend is het eigenlijk weer als vanouds varen.

Wat mij in die 10 jaar is opgevallen dat ik altijd bij de middelste struth in verloop van tijd kleine gaatjes had. Ook mede kiters hierover gesproken die eigenlijk het zelfde hadden ervaren. Gaatjes worden veroorzaakt door de opblaas dop en de rits van de kite is het vermoeden.

Wat mij bij de nieuwe V10 dus verbaasde was de extra versteviging bij die kwetsbare plekken. Er zat extra verstevigd doek. Heeft Ozone toch naar mij geluisterd ? Had dit al meerdere keren aangegeven bij dealers en bij  Ozone.

Nu het varen :
Kite loopt heel makkelijk en snel hoogte in vergelijking met de V9. Kite stuurt sneller en makkelijker dan de V9. Kite spring makkelijker en voor mijn gevoel hoger dan de V9. Kite zet je na de sprong makkelijk naar beneden. Eigenlijk is de kite goed verbeterd dan zijn voorganger de V9.
Ik ben zeer tevreden over de V10

Zijn er dan geen nadelen ? Ja zeker de prijs is weer omhoog gegaan maar dat hebben alle kites natuurlijk. Het blijft een zoodt geld voor een doekie met een paar lijnen en een stokkie.

Maar als je dan zoals vandaag heerlijk heb gevaren en je met een smile het water af kom  denk je, wat nou, een hobby mot geldt kosten en je leef maar een keer.

Dusssss !

PS, bij wie ken ik een tientje lene om voor deze kite te gaan spare?


   
manrot

Berichten: 1161
Logs: 0 | 180 uur
Antwoord #1 Januari 11, 2020, 19:08:19
edit2Rapporteer  
Ook even mee gevaren, lekkere Kite. Moest wel even wennen.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #2 Januari 12, 2020, 18:04:09
edit2Rapporteer  
Vandaag met de 9 meter V10 gevaren op Schellinkhout, eigenlijk hetzelfde verhaal als met de 11 meter, top sessie en gezellig met de Badt Gastuh on tourr,

12,1 meter gesprongen


https://leaderboards.woosports.com/kite/bigair?mt=height&sd=1578787200&ed=1578873599&co=Europe&cy=Netherlands&sp=5501ecfd22f520b1418b4570

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.