Kind leren surfen

snorro

Geen avatar

Berichten: 12
Februari 01, 2020, 20:23:16
edit2Rapporteer  
Hoi ik wil mijn dochter leren surfen, ze is nu 8 maar zal daar pas deze zomer meer actief mee gaan worden. Misschien pas volgend jaar. Nu sinds vorig seizoen druk aan het oefenen met een 2 lijn matras op de kant en ze mag af en toe mee bij mij op de plank of lekker draggen.

Nu ben ik me aan het oriënteren op de volgende stap, een setje kopen waarmee we in het water kunnen starten. In eerste instantie dacht ik aan een 4/5 m kite en weinig wind maar lees ook over het gebruik van trainer matrassen van ongeveer dezelfde maat. Die zijn stabieler voor hun grootte. Maar dat lijkt me dan weer ruk wanneer deze in het water komt. Dus nu twijfel.

Zijn er mensen met ervaring in het aanleren van de sport aan jeugdige kitefanaten? Alle tips zijn welkom!
Markw

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #1 Februari 06, 2020, 22:18:42
edit2Rapporteer  
He hoi,
Ik ben mijn mannetje van 7 nu net aan t leren vliegeren. Heb een kinderharnas van mystic voor hem gekocht, is met een zitgedeelte maar dat kan er af zodat het een heupharnas wordt. Had nog een 2.5 matras vlieger liggen. Daar heb ik een bar aangezet en die zit met een surf harnas lijn aan het harnas vast. Zo leert hij vliegeren met een vlieger met bar aan de trapeze. Wordt wel inderdaad een probleem als ie met deze vlieger het water op gaat:) Ik wil sowieso dat hij eerst goed kan zwemmen in zee (woon vlakbij zee....) voor hij les krijgt en het water op gaat. Misschien anders eerst maar eens les op vlak water en daar leren varen.
Bij natural high aan de brouwersdam geven ze les aan kleine kinderen met de flysurfer Viron. Matras vlieger die water herstartbaar is. Zou minder sterk zijn/minder kracht opbouwen dan een lei. Misschien is dat iets voor de volgende stap bij jou? Overigens ga ik mijn mannetje zelf geen kiteles geven. Daarvoor luistert hij niet goed genoeg naar mij Roll Eyes.....



 
KiteShallow

Berichten: 173
Antwoord #2 Februari 07, 2020, 02:39:21
edit2Rapporteer  
Mitu & Michael ( 6 years old ) - First father & son sessions -
http://www.youtube.com/watch?v=fHEXOHqgjOo
snorro

Geen avatar

Berichten: 12
Antwoord #3 Februari 15, 2020, 21:20:20
edit2Rapporteer  
Mooie condities daar in Brazil (?).

Tja ik zoek me rot naar een beetje betaalbare Viron. Tweedehands zie ik ze niet echt. Toch makkelijk 700 euro.

Het is lastig zoeken want er staan ook een hoop kies als trainerkite aangeboden maar die hebben dan wel een bar maar geen poweroverdracht naar het harnas. Alleen power op de stuurlijnen en een 3e lijn voor complete depower.

https://www.decathlon.nl/p/kite-rush-pro-school-4-lijner-power-depower-hq-3m/_/R-p-X8538453?mc=8538453&gclid=Cj0KCQiAyp7yBRCwARIsABfQsnT3Lce950W-fvSn-D0G4oVrWskLWajovyisdidcuDtpmcvt5yBXhLwaAkasEALw_wcB

Bovenstaande kom ik dan ook tegen maar geen idee of dat wat is.
Natural High ga ik ff checken. Woon zelf op Voorne dus daar ga ik met haar oefenen.
snorro

Geen avatar

Berichten: 12
Antwoord #4 Februari 19, 2020, 14:20:55
edit2Rapporteer  
Het is een 4m Naish Boxer 2018 + North Jaime geworden.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.