Wetsuit

DriesKiter

Geen avatar

Berichten: 2
April 25, 2020, 19:15:24
edit2Rapporteer  
Beste,

Na een jaar en half op Aruba te hebben gewoond en gekite heb ik beslist om terug te keren naar Belgie.
Ik zou graag als we terug de grens over mogen gaan kitesurfen op de noordzee: Zeebrugge, Knokke, Scheveningen, Hoek van Holland enz.

Waarschijnlijk is de vraag al eens gesteld maar wat is de ideale wetsuit dikte om voor een zo lang mogelijke periode te kunnen kiten? Is een 5/3 voldoende of wat zijn jullie ervaringen? Ik zou graag een nieuwe wetsuit bestellen.

Als jullie nog anders kitespots of tips hebben hoor ik het graag.

Groet,
Dries Kiter ThumpsUp
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #1 April 25, 2020, 21:13:25
edit2Rapporteer  
Goede kwaliteit 5/3 of 5/4 doe je vrijwel het hele seizoen mee. In de winter onderlaagje of windstopper.
DriesKiter

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #2 April 28, 2020, 12:13:51
edit2Rapporteer  
Oke bedankt!
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #3 April 28, 2020, 14:53:07
edit2Rapporteer  
Oke bedankt!

Aanvulling: Veel merken hebben 3 of 4 gradaties, van het instapmodel tot het topmodel. Van de tussenmodellen/topmodellen ga je veel meer plezier hebben, die gaan over het algemeen een stuk langer mee vanwege betere constructie, en het neopreen is soepeler en isoleert beter. Wel even passen.
Kamo

Berichten: 156
Antwoord #4 April 30, 2020, 16:42:17
edit2Rapporteer  
In dit artikel hebben we zeer uitgebreid uiteengezet waar je op kunt letten!

https://www.versusshop.nl/blog/wetsuit-warmte-artikel
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.