Leren kitefoilen, een half jaar chronologisch in filmpjes.........

marcelca

Berichten: 345
Antwoord #25 Maart 20, 2021, 09:47:53
edit2Rapporteer  
Ik foil zelf nooit op zee en heb het juist op MM geleerd,  als je kan bodydraggen met je foilboard ( wat je als eerste moet leren ) dan is Marina een fijne spot, beste vanaf W tot NW, ZW kan ook maar is wat handiger als je kan foilen..

Belangrijk is dat je niet met te weinig wind begint met leren foilen, hele zachte wind maakt het een stuk moeilijker

Voor de rest, vooral volhouden, ondanks dat ik 20 jaar kitesurfervaring had kwam ik eerst 4 sessies niet eens op het board, en dan valt in 1x het kwartje en kan het snel gaan
TymonK

Berichten: 54
Logs: 0 | 104 uur
Antwoord #26 Maart 21, 2021, 18:30:39
edit2Rapporteer  
OK, thanks! Komt goed. Was/ben idd van plan met zeker 15 knopen te beginnen met bijv een 9. Bodydraggen oefenen goed idee.

Wilde vandaag gaan foilen, maar koud water en koude wind leken me een slecht plan.... dus toch maar met de TT gegaan.... Denk dat ik ook eerst een paar sessies vooral in het water lig...

We ervaring met directional... dus taxien zie ik wel zitten... Maar daarna....  Joepie
marcelca

Berichten: 345
Antwoord #27 Maart 21, 2021, 19:01:22
edit2Rapporteer  
Je moet rekenen, je hebt alleen maar druk nodig om op het board te komen, hierna wil je zon min mogelijk druk want je hebt zodra je foild totaal geen weerstand, vergelijking met TT, 3 a 4m2 kleiner..

Vooral niet opgeven kwartje valt vanzelf, ik had 20 jaar kitesurfervaring oa ook op directional maar kwam de eerste 4 sessies niet eens weg  Smiley

Als dat eenmaal lukt kan je snel progressie maken, maar dat zie je wel met mijn filmpjes..

Mijn motto is vooral, oefen wat je niet kan, niet wat je wel kan.
marcelca

Berichten: 345
Antwoord #28 April 06, 2021, 18:25:10
edit2Rapporteer  

http://www.youtube.com/watch?v=qOPJp51W3FA
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.