Self Rescue 6 juni Wijk aan Zee - Contact details Jesse

Erik_v_R

Berichten: 52
Juni 07, 2020, 11:24:20
edit2Rapporteer  
Ik ben op zoek naar contact details van Jesse. Dus als jij of één van je vrienden dit leest kun je me dan een PB sturen? Ik wil Jesse graag nog persoonlijk bedanken voor z'n hulp.

Ik was gisteren (6 Juni) ah kiten. Vlak voordat ik wilde stoppen viel me kite in het water en draaide gelijk door vanwege de golven. Het resultaat was dat ik hem niet meer goed uit het water kreeg. Als ie weer de lucht in ging loopte hij gelijk richting zee. In deze fase had Jesse al geinformeerd hoe het met mij ging en hield mij vanaf dat moment in de gaten.  Mijn idee was om me af te laten drijven naar het strand. Echter mijn rechter stuurlijn bleek geknapt (vandaar dat ie richting zee loopte) en zat inmiddels ook om mijn heen. Zo snel als mogelijk er voor gezorgd dat ik uit de geknapte stuurlijn was, quick release getrokken en zelf rescue gestart. Jesse had ondertussen mijn board al naar het strand gebracht. Bij de kite (met de overige lijnen om de bar gerold) aangkomen lukte het me alleen om verder op zee te varen en niet richting strand. In overleg met Jesse ook mijn dead man leash getrokken en samen body draggend strand bereikt. Ik ben geen moment in paniek geweest maar het was erg prettig om Jesse als buddy te hebben. Het moment dat de stuurlijn om me heen zat was wel scary. Ik kite al aardig wat jaartjes maar was nog nooit eerder in zo’n situatie beland. De les voor mij is om meer aandacht te geven aan mijn self rescue skills. Dit heb ik het verleden wel gedaan, maar het is wel wat weggezakt.

Strandwacht was ook heel behulpzaam, niet alleen hielden ze de situatie in de gaten maar hebben ook mijn kite en bar terugbezorgd. Ze waren zelfs zo vriendelijk om mij te zoeken bij de parkplaats achter de bunker. Mochten jullie dit lezen, nogmaals hartelijk dank!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.