Welke maat kleinere kite?

Kitemen

Berichten: 370
Juli 05, 2020, 22:29:19
edit2Rapporteer  
Hallo, vorig jaar begonnen met foilen en de smaak te pakken. De Edges en RPM's zijn de deur uit en ik zoek een kleinere kite voor te foilen. Voor weinig wind heb ik een Sonic2 11m2.

Ik vaar een Fone v2 850cm2 foil en weeg 81 kilo. Ik cruis lekker op en neer met name op binnenwater en ben voornemens 2 kleinere kites te kopen.

Welke maat kite adviseren jullie voor op de foil naast mijn 11?

Bijvoorbeeld een 8 en 5?
Of 7 en 4?
Basjuh

Berichten: 388
Antwoord #1 Juli 05, 2020, 23:06:56
edit2Rapporteer  
Zozoooo zijn ze de deur uit??? Zal vrouwlief blij mee zijn. Voor jou is een mooie eenlijner meer dan voldoende. Heb nog twee mooie liggen. Mag je eens uitproberen!!
twido

Geen avatar

Berichten: 13
Antwoord #2 Juli 17, 2020, 06:01:04
edit2Rapporteer  
Ben in dezelfde situatie min of meer.
Kite met TT met naish pivot 8m en 10M 2020.
weeg 74kg en foil met slingshot dwarfcraft 4.6" en slingshot space skate 65 foil.
Vind de pivots goed allrounders (gewoonweg schitterend op TT) maar zoek nu een 6m om bij meer wind ook nog te kunnen foilen.
Dit mag een pure foil gerichte kite zijn, dacht aan een 6m, waarmee ik als beginner makkelijker kan mee evolueren.
Maar ik twijfel eraan of een no strut kite ( gong) bij behoorlijk wat wind de beste oplossing gaat zijn.
Het zal zeker wel de beste foil kite zijn , maar is dit dan ook zo bij veel wind?
Kan ik hier niet beter voor een naish boxer gaan, duotone mono, enz..? Of eerder nog voor een wave kite zoals de naish Slash ,slingshot SST , duotone Neo, enz...
Low wind is voorlopig niet aan mij besteed omdat ik geen kite foil buddy's vind om op Oesterdam door de week te kunnen foilen. Mijn foil groep zijn allemaal TT'ers en dus ga ik nooit onder de 15 knopen aan het foilen geraken :-)
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #3 Juli 17, 2020, 09:08:45
edit2Rapporteer  
Ik zou voor hardere wind geen strutless nemen. Een 1-strutter vind ik wel goed werken. Ik heb een Gong Unik 4.4 voor 20+.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.