Mauritius

vinnievega78

Geen avatar

Berichten: 9
Januari 20, 2021, 21:05:11
edit2Rapporteer  
Hi medekiters,

Hopelijk zal 2021 een beter jaar worden qua reizen en covid????!
Met die gedachte hebben we alvast een ticket geboekt naar Mauritius.

Ik ga met mijn gezin ( vrouw en dochters 4-9) mijn oudste dochter is dan 9 en ik hoop dat ze ook haar eerste meters kan maken.

Wat is aan te raden qua locatie, het zal niet alleen maar Kiten worden aangezien we als gezin gaan.

Ik las in een ouder topic dat er iemand een pick up heeft gehuurd bij een local.
Ik ben ook voorstander van locals sponseren i.p.v. grote verhuur maatschappijen.

We zijn er vanaf 24 juli t/m 25 augustus.

Alvast dank,

Cheers Vincent

martijn_e

Berichten: 197
Antwoord #1 Januari 21, 2021, 00:44:25
edit2Rapporteer  
wij hebben bij bel ombre AI geboekt, la gauletta schijnt leuk plaatsje te zijn met pensionnetjes.
Wij gaan 28 april maar of de reis doorgaat......
vinnievega78

Geen avatar

Berichten: 9
Antwoord #2 Januari 22, 2021, 22:07:47
edit2Rapporteer  
Thx, ik hoop het. Dan kan je me daarna tips geven  Joepie
Iemand anders nog tips?
Vakantieman!

Geen avatar

Berichten: 1
Antwoord #3 Februari 09, 2021, 15:17:44
edit2Rapporteer  
Mauritius, heerlijk...  Joepie Echt de mooiste kite trip die ik ooit heb gemaakt.
We zijn hier in 2018 geweest, via airb&b hadden we een huis gehuurd in Le Morne, dicht bij de kite spot.
Bel Ombre zijn we ook een paar keer geweest om te kiten en zaten dan bij C-Beach Club. Geweldige plek alleen het eerste stuk om uit te varen was (op die dagen) behoorlijk vlagerig. Maar eenmaal verder het water op een prachtige spot.
Onze standaard hangout na het kiten was restaurant Wapalapam in Le Morne. Geweldige plek voor een biertje na een dag kiten of 's avonds wat te eten. Laat je niet afschrikken door de ligging  Huh, praktisch op een rotonde maar de sfeer is daar top! De meeste huisjes die te huur zijn in Le Morne liggen ook in de buurt van dit restaurant. Een auto huren is wel noodzakelijk, wij hadden via firstcarrental een pick up gehuurd. Prima ding.

Ga je voor je dochter hier nog les nemen of daar? Voor mijn dochter (11 jaar deze zomer) zoek ik ook nog een goede kiteschool omgeving Oostvoorne. Dus als je tips hebt, let me know  YeSS

paulg

Geen avatar

Berichten: 30
Antwoord #4 Februari 14, 2021, 18:04:22
edit2Rapporteer  
Mauritius is idd top! Ben er  4x geweest Smiley)

Ik zou in La Gaulette gaan zitten, leuker dan Bel Ombre, paar restaurantjes en kite winkeltjes enzo

Wij huren zowel auto als appartementje van  Ropsen, is een local verhuurt al 15+ jaar auto's en appartementjes. Hij heeft van alles: een bovenwoning direct aan zee zonder tuin met groot terras. Appartementjes en villa's met zwembad

Wapalam heeft heel lekker eten voor europese prijzen, in La Gaulette kan je ook eten voor 1/3. Rijst met kip enzo, verder ook een restaurant met europese prijzen (Enzo) en een pizzeria .

Bij C beach is t altijd vlagerig, meeste kiters gaan naar Le Brabant. Daar vind je een grote laguna aan de ene kant en de wave spot aan de andere kant (met Little reef vlakbij, Manawa verder op zee en natuurlijk the One eye)

Als het doorgaat (Mauritius is superstreng met corona) zal het midden in de zomer superdruk zijn met kiters: veel fransen Italianen en Russen: ga s ochtends vroeg als het s ochtends al waait of van 15.30 tot 17.00. Let op de wind gaat vaak in de namiddag in 1 x uit

enjoy!!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.