voetpositie straps met hook

Jeroen1972

Berichten: 54
September 05, 2020, 12:51:19
edit2Rapporteer  
Hoe diep zit de voorste voet in de straps bij gebruik van een hook / strap achter? Tot nu toe had ik de straps strak (met alleen tenen er in). De achterste voet compenseert door meer toeside te staan. De hook kan ik dan niet gebruiken omdat beide voeten dan heelside staan [ middelste plaatje]. Nu heb ik de straps wijder gezet om de voorste voet meer in het midden te krijgen. Dat werkt, maar deze sessie resulteert in een verstuikte enkel door een ongelukkige landing [links]. Tips welkom!   
Janus

Berichten: 524
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #1 September 07, 2020, 12:43:34
edit2Rapporteer  
Tja.. en had je eerst een strap achter?

Je lijkt weinig mogelijkheden te hebben qua footstrap setup.. mijn eerste gedachte was nm ook een hook voor of een voetband ih midden maar dat lijkt niet mogelijk..

Wat wel mogelijk lijkt is de achter hook nog iets verder naar achteren te zetten, hou je wat meer ruimte voor je achterste voet en als je gaat springen schuif je m onder de hook.
Je voorste voetbanden zou ik persoonlijk wat tussen de losse en strakke setting in zetten.. maar is allemaal erg persoonlijke voorkeur.

Probeer eens strapless en zie dan waar je je voeten zet..

andere opties: 2 hooks voor plaatsen.. of een strap dwars op je board.. dit laatste is misschien wel een aardig idee en snel zonder kosten uit te proberen..
Jeroen1972

Berichten: 54
Antwoord #2 September 08, 2020, 21:32:40
edit2Rapporteer  
Bedankt voor je reactie Janus. Ik ben ondertussen zelf ook verder gaan zoeken. Hierbij mijn bevindingen voor de geïnteresseerde lezer die met dezelfde vraag zit…

Ik zie bij strapless eigenlijk iedereen zowel voor als achter op de centerline staan. Dat lijkt me dan ook de meest ideale positie. Bij 2 straps in het midden (voor en achter) komt het zwaartepunt relatief dichtbij de centerline. 3 straps setup heeft als voordeel comfort (voorste voet staat schuin) maar als nadeel dat je meer richting de hak rail gaat en de balans uit het midden ligt. Ik zie mensen het gewoon doen, maar het lijkt me niet erg makkelijk. Zonder strap achter doet dit probleem zich niet voor. Je kan dan met je achterste voet gemakkelijk compenseren zodat je zwaartepunt opnieuw boven de centerline staat. Maar voor springen werk dat natuurlijk niet.

Tussen oplossingen: ik heb foto’s gezien met 2 of 3 hooks / half straps. Met 2 gewone straps voor, die deels over elkaar heen staan (zodat je voorste voet meer in het midden komt te staan) en met 1 hele brede strap dwars op het board die de 2 straps voor vervangt. Ik zag een elastische strap die verwondingen zou moeten vermijden. Over hoe diep de voet in de strap moet blijkt, zoals Janus al zegt, verschillende voorkeuren te bestaan. F-one gaf als antwoord om niet veel verder dan de tenen te gaan. Dat is wel veilig, maar je komt daardoor behoorlijk ver van de centerline te staan.

Wanneer iemand kan aangeven hoe je nou toch gemakkelijk op je bord kan blijven staan terwijl je zwaartepunt grotendeels aan 1 zijde van de centerline is, hou ik me aanbevolen!


Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #3 September 09, 2020, 11:20:45
edit2Rapporteer  
Traps laag maar heel wijd zetten, dus meest voorste en achterste gaatje. Hierdoor kun je er wel ver in met je voeten maar ook nog makkelijk uit. Schrap zetten doe je dan tegen de zijkant van de straps.

Voordeel is ook dat je voeten er makkelijker in en uit gaan met tacken/gijpen.



Weet niet of dit een beetje te zien is hier:
Jeroen1972

Berichten: 54
Antwoord #4 September 09, 2020, 17:43:02
edit2Rapporteer  
Bedankt Evan! Dat lijkt me idd een verbetering. Hier nog wat plaatjes die mijn bedoeling illustreren. Wat te denken van meerdere hooks of een oncie?
Janus

Berichten: 524
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #5 September 10, 2020, 11:41:37
edit2Rapporteer  
je "onsie voor" is wat ik bedoel met 1 strap dwars.

Persoonlijk heb ik wat tegen hooks; kwetsbaar en weer een ding erbij waar lijnen achter kunnen blijven haken.. en als iets kan dan gebeurt dat wel een keer..
bredo

Berichten: 593
Antwoord #6 September 16, 2020, 09:55:19
edit2Rapporteer  
Traps laag maar heel wijd zetten, dus meest voorste en achterste gaatje. Hierdoor kun je er wel ver in met je voeten maar ook nog makkelijk uit. Schrap zetten doe je dan tegen de zijkant van de straps.

Voordeel is ook dat je voeten er makkelijker in en uit gaan met tacken/gijpen.



Weet niet of dit een beetje te zien is hier:


Thx ik ga gelijk mijn straps aanpassen..ben nu aan het oefenen met tacken en heb al een paar keer mijn enkel verdraaid..mijn straps zijn ook arcjes...oeps!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.