Foilboard gewrapt voor betere zichtbaarheid in het water

marcelca

Berichten: 345
November 08, 2020, 01:33:27
edit2Rapporteer  
Vandaag de bovenkant van mijn Moses T38 van een felgekleurde wrap voorzien, het is een superboard maar de zwarte bovenkant is lastig te zien in het water als je er een eind af ligt...

Dus vandaag wrap geplaatst, was 2 uurtjes werk en 10 euro aan materiaal, dus mocht het niet blijven zitten of lelijk worden dan kan ik het er zo weer af halen
Janus

Berichten: 524
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #1 November 11, 2020, 11:45:50
edit2Rapporteer  
Lijkt me goed gelukt, en ook iets over de rail heen? maw heb je ook een foto van de onderkant?
marcelca

Berichten: 345
Antwoord #2 November 11, 2020, 14:21:36
edit2Rapporteer  
Niet iets over de rail heen, in eerst instantie precies tot aan de rand van de rail, maar het leek me uiteindelijk toch beter om er nog 2 a 3mm af te halen ivm het loslaten als het precies op de rand zou zitten...

Onderkant is dus niet gewrapt, zie filmpje


http://youtu.be/uPlhx6_o6IA



morgen waarschijnlijk voor het eerst mee varen, dan kunnen we zien of het er goed op blijft zitten
bredo

Berichten: 593
Antwoord #3 November 13, 2020, 10:45:34
edit2Rapporteer  
kan het me voorstellen met zo geheel zwart board dat deze lastig te zien is (net als mijn carved board).overall zal een foilboard niet op zijn kop liggen dus alleen de bovenkant is prima!
marcelca

Berichten: 345
Antwoord #4 November 13, 2020, 12:09:01
edit2Rapporteer  
Klopt, foilbooard kan niet op zijn kop liggen, dus vond de bovenkant wel genoeg

heb gister er voor het eerst mee gefoild en alles is er keurig op blijven zitten...

En het werkt ook nog, kan een inderdaad beter zien in het water als ik er weer af lig  Smiley Smiley
snowbuggy

Berichten: 22
Antwoord #5 November 13, 2020, 14:13:39
edit2Rapporteer  
Hoe gaat dat wrappen erop ?

Met een haarfohn de wrap er omheen krimpen ?

Hoe heb je de rand bij het foam van de footstraps er strak omheen gekregen ?
marcelca

Berichten: 345
Antwoord #6 November 13, 2020, 17:30:51
edit2Rapporteer  
De wrap koop je als een soort plakfolie op rol per 10cm, het krimpt niet bij verwarming maar is juist uitrekbaar bij verwarming, maak je een fout dan kan je het wel verwarmen en krijgt het ongeveer weer het originele formaat.

Denk dat haarfohn niet warm genoeg is, ik heb een heatgun gebruikt.

Je moet het wrapfolie als het erop zit ook " dood " fohnen zodat het niet terug trekt op een warme dag bijvoorbeeld.

Om de footpad heen is eigenlijk heel simpel, het vel eroverheen plakken, randen soepel fohnen en in de rand drukken met bijvoorbeeld achterkant van een mes, hierna met een breekmesje plat op je board kan je het gewoon afsnijden langs de pad
Janus

Berichten: 524
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #7 November 16, 2020, 11:55:39
edit2Rapporteer  
ziet er mooi uit hoor, nog een "gaatje" erin maken daar waar t Logo en board size nu verstopt zijn?
marcelca

Berichten: 345
Antwoord #8 November 16, 2020, 20:18:54
edit2Rapporteer  
Heb ik wel over getwijfeld maar vind het wel mooi zo, misschien een volgende keer..

En aan de onderkant van het board kan je zien welk merk het is
Shore

Berichten: 138
Antwoord #9 Januari 01, 2021, 16:34:54
edit2Rapporteer  
en houd het met de kou ?
marcelca

Berichten: 345
Antwoord #10 Januari 01, 2021, 22:12:47
edit2Rapporteer  
Kou was geen probleem, maar had een kleine beschadiging door mijn trapeze aan de voorkamt van het folie, uiteindelijl ging die daar wel los, dus toen heb ik een eraf getrokken...

Maar ga het zeker opnieuw doen, want het blijft erg goed zitten
piede

Berichten: 1689
Antwoord #11 Januari 02, 2021, 09:16:08
edit2Rapporteer  
Helemaal wrappie de peppie dus ermee Wink
marcelca

Berichten: 345
Antwoord #12 Januari 02, 2021, 14:51:55
edit2Rapporteer  
 Grin Grin

Jazeker, en het werkt echt goed voor de zichtbaarheid
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.