Start inspraak voor kitesurfspot op IJburg Amsterdam

richard68

Geen avatar

Berichten: 1
November 10, 2020, 20:52:42
edit2Rapporteer  
Als spotbeheerder van het NKV op IJburg roep ik alle kitesurfers op het inspraakformulier via onderstaande link in te vullen (selecteer inspraakformulier). Op IJburg en het nieuw aan te leggen eiland is nog geen kitesurfspot (voorzien). Hopelijk kunnen we, naast de reguliere gesprekken, ook via deze manier onze sport voor het voetlicht brengen.

Dank en stay save. Groeten Richard

https://www.amsterdam.nl/projecten/ijburg/nieuws-ijburg/start-inspraak-projectnota-buiteneiland/
hannes85

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #1 December 04, 2020, 19:37:59
edit2Rapporteer  
Hoi Richard,
Ik zie je bricht nu pas, goed dat je dit onder de aandacht brengt. De hele nota doorlezen is nogal pittig, maar ik vond wel al het volgende stuk over watersport:

6.5. Watersport
Aan de zuidoever van Buiteneiland komen enkele steigers, die mogelijkheden
bieden voor zwemmers of voor aanlanding van kleine bootjes met weinig diepgang, zoals kajaks. Er komt geen vaarroute tussen Buiteneiland en Strandeiland.
Vaarverkeer hier zou teveel onrust en onveiligheid geven in de IJburgbaai, omdat
de westoever van Strandeiland juist een plek wordt voor zwemmers en in het water spelende kinderen. De vaarroute voor bootjes die van de Ijburgbaai naar het
IJmeer willen komt ten noorden van Buiteneiland te liggen, tussen de strekdam
en de noordoever van het eiland. Tijdens de aanlegfase gebeurt de aanvoer van
grond over water met een dusdanig lage frequentie dat het geen gevaar oplevert
voor kleine watersport. Verdere mogelijkheden voor allerlei vormen van watersport voor heel de tweede fase van IJburg worden verkend en op elkaar afgestemd in het programma “Waterrecreatie en ecologie IJburg en Zeeburgereiland”

Welke argumenten zouden goed werken denk je, om voor een kitespot te pleiten? Ik ken dat deel van Amsterdam niet goed. De 'westoever van Strandeiland' klinkt alvast als een no-go, met  de 'zwemmers en in het water spelende kinderen.' Hopelijk is er elders wel plek?
wild dreamer

Berichten: 69
Antwoord #2 December 20, 2020, 22:39:38
edit2Rapporteer  
Ik heb een reactie achtergelaten mocht het helpen :-)
Elevation

Berichten: 1363
Antwoord #3 December 26, 2020, 09:23:01
edit2Rapporteer  
Vroeger was er toch gewoon een spot of werd T enkel gedoogd ? Amsterdam en omstreken is sowieso lastig kwa kitesurfen.. soms zie  je er wat op Monnickendam of op Kinselmeer (wat natuurlijk) echt niet kan..

Ben benieuwd of er een fatsoenlijk stuk strand terug komt..
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.