Naish Pivot, goeie beginnerskite?

joost2390

Geen avatar

Berichten: 2
Augustus 25, 2020, 09:18:14
edit2Rapporteer  
Na enkele lesjes kan ik eindelijk 2 kanten op varen. Daarom leek het mij een goed moment om een kite te kopen. Ik heb een mogelijkheid een Naish Pivot (2020) over te nemen van een vriend tegen een hele lage prijs. Ik vraag mij alleen af of dit een goeie beginnerskite is. Ik weeg 83kg en kite nagenoeg altijd op de noord zee. Hij heeft de Pivot in de maten 9 en 10 m2 beschikbaar. Wat zouden jullie adviseren:
1. is dit een geschikte kite
2. hoeveel m2 (ik lees dat je de pivot een maatje kleiner kan kopen?)
3. ik wil een naish bar erbij kopen, is de ATB of de BTB fijner voor een beginner. Ik ken eigenlijk enkel de ATB variant.
4. Hoe lang moeten de lijnen zijn? 20m of 24m?

Ik ben benieuwd wat jullie mij adviseren!  ThumpsUp
paulg

Geen avatar

Berichten: 30
Antwoord #1 Augustus 25, 2020, 10:11:10
edit2Rapporteer  
1 Ja! t is een makkelijke vergevingsgezinde kite

2 zou de 10 kopen als je wilt beginnen met de aanschaf van 1 kite: als beginner vaar je liever met wat minder harde wind,
beter en duurder is  de 9 te kopen en er een 12 bij te kopen...

3 persoonlijke voorkeur: ik vind below de bar heel irritant omdat je vlak bij je trapeze zit te klooien. 90% van de verkochte barren is atb

4 kan alle twee prima. 24 maakt je kite iets trager en krachtiger.
Als je uiteindelijk wil gaan golfrijden moet je zeker 20 mtr lijnen kopen
joost2390

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #2 Augustus 25, 2020, 10:56:32
edit2Rapporteer  
Thanks voor de snelle reactie! Ik ben op de korte termijn niet van plan te gaan golfrijden, dus dan ga ik voor de 24 meter lijnen. Dan koop ik de volgende spullen:
- 10M2 Naish Pivot (2020)
- ATB bar (24m)

Nu enkel nog een harnas en board kopen. Heb je nog een suggestie voor een board? Ik hoorde dat Duotone hele goeie boarden maakt? Ik overweeg er 1 2e hands op de kop te tikken via marktplaats. Welke lengte adviseer je hierin?
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #3 Mei 11, 2022, 00:35:04
edit2Rapporteer  
Aanvullende vraag van mij. Welke bar, niet zijnde een naish bar, is goed te varen op de naish pivot?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.