Help! Vaag probleem met lijnen (infexion bar)

jw009

Berichten: 96
Juni 21, 2022, 15:35:07
edit2Rapporteer  
Beste Kitehighers,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen! Ik heb via marktplaats een Ozone bar met Infexion lijnen gekocht, maar toen ik deze ging gebruiken viel het mij op dat er spanning op de safety lijn staat. Ik moest de power lijnen dus depoweren (korter maken) zodat er geen spanning op de safety lijn staat, maar op de power lijnen.

Ik ben net een uur in de weer geweest om dit om alles na te lopen en waar mogelijk af te stellen, maar het is mij een raadsel. De verkoper zegt nooit wat gemerkt te hebben en wil hem niet terug nemen. Dus... Hopelijk kan een van jullie mij helpen.

De bar is omgebouwd naar een hoge V split, daarom is er een soort 5e safetyline bijgekomen zie foto's. Die komt uit de chickenloop en zit aan een van de power lijnen vast boven de V split. Stiekem hoop ik dat Evan van Infexion dit leest omdat hij de bar denk ik ooit gemaakt heeft, maar weet niet of hij nog actief is hier(?)

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!  YeSS
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #1 Juni 21, 2022, 20:36:17
edit2Rapporteer  
Ik snap de hele layout niet maar eventueel kan ik het terug ombouwen naar "normaal" 
Belangrijkste om te weten is dat lijnen krimpen. Het lijkt er op dat dat hier is gebeurd en dat er een soort "5e lijn constructie is" met een loaded safetyline.

Je stuurlijnen zo los zou in iedergeval helemaal ruk sturen.

Mail anders evan gewoon direct even en anders ->
www.thelinesmith.nl  kunnen we je sowieso helpen.
FRans qxl

Berichten: 90
Antwoord #2 Juni 22, 2022, 07:36:25
edit2Rapporteer  
Niet zo moeilijk, verleng je 5de lijn, dat is alles wat je moet doen. Lijnen krimpen nu eenmaal.
Ga na hoeveel cm je de 5 de lijn moet verlengen. Laat die dan eventueel op maat maken.
jw009

Berichten: 96
Antwoord #3 Juni 22, 2022, 08:24:22
edit2Rapporteer  
Dank voor jullie reacties! Nieuwe 5e lijn is inderdaad een goede en niet al te dure optie.
FRans qxl

Berichten: 90
Antwoord #4 Juni 22, 2022, 09:36:40
edit2Rapporteer  
Neem een stuk lijn ga na hoeveel de 5de lijn verlengd moet worden.

als je 5de lijn bijvoorbeeld 5 cm te kort is. Laat je door infexion een stuk lijn van 5 cm maken of maak je zelf een stukje lijn van 5cm. Dat is nog makkelijker en goedkoper dan de gehele 5de lijn vervangen.

of je hele bar opsturen naar infexion en dan kunnen ze daar een nieuwe 5de lijn op maat maken.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #5 Juni 22, 2022, 15:41:39
edit2Rapporteer  
Grote kans dat je het met vliegen ook niet merkt omdat er dan veel meer spanning op de powerlijnen staat en dan wel alles gelijk is. Er zit een elastiek in de flagout lijn die makkelijker krimpt dan de rest vd lijnen. Ga eens met je volle gewicht aan de flagout lijn hangen, waarschijnlijk rek je hem dan voldoende uit om hem weer langer te maken dan de powerlijnen. Daarna checken of hij lang genoeg is door met je volle gewicht aan de chickenloop te hangen, lichtjes de lijnen strak houden is niet voldoende.
Mocht het dan nog steed veel te kort zijn kun je er inderdaad een extra stukje tussen zetten.

Deze setup was bedoeld om de splitsing van de powerlijnen net iets boven het kruispunt van de stuurlijnen te krijgen waardoor het lichter stuurt met gekruiste lijnen en je iets minder slijtage hebt.
jw009

Berichten: 96
Antwoord #6 Juni 23, 2022, 13:24:02
edit2Rapporteer  
dank voor je reactie Evan! Tijdens het kiten trok de 5e / safety lijn wel echt te veel aan de powerlijn waar hij aan vast zit. Het waaide niet hard, dus misschien werkt het om met volle gewicht er aan te hangen. Anders stukje ertussen zetten inderdaad.


« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.