Kitesurfen in Callantsoog?

sanne

Berichten: 256
Mei 23, 2005, 19:16:22
edit2Rapporteer  
Ik ben gisteren na wegvallende wind op 't IJselmeer doorgereden naar Callantsoog om die spot eens uit te checken, maar dat was niet echt een succes. Bij aankomst was wind top, maar die zakte al snel weg toen we eindelijk het goede gedeelte strand hadden gevonden en een fiks eind gelopen vanaf de parkeerplekken. Omdat ik het verder wel een mooie rustige spot vond (wat betreft kiters dan) vroeg ik me af wat de ervaringen zijn. Ik merkte dat er een behoorlijk stroming stond (richting Noorden, dus naadje met ZW wind) zelfs na hoogwater. Is dat hier altijd zo met deze windrichting? Wat zijn jullie ervaringen met deze spot en zijn en misschien betere spots vlakbij?
TIA!!
DaRipper

Berichten: 370
Antwoord #1 Mei 23, 2005, 20:01:27
edit2Rapporteer  
Stroming blijft tot ongeveer een half uur na hoog water doorstaan, dat is altijd zo. Wel een beetje afhankelijk of het doodtij of springtij is.
DaRipper

Berichten: 370
Antwoord #2 Mei 23, 2005, 20:02:39
edit2Rapporteer  
Als ik me niet vergis mag er gekite worden tussen strandpaal 11.6 en 12.2
_Steef
Gast
Antwoord #3 Mei 23, 2005, 20:22:49
edit2Rapporteer  
Ik heb bij grote keten gezeten. Iets noordelijker dan callantsoog. Heb daar geweldig gevaren zonder last van de stroming. Het was toen hoog water en de wind kwam uit het westen.
Waren inderdaad tegen mijn verwachting in heeeel weinig kiters te bewonderen. Iedereen die op het strand liep keek naar me alsof ik van mars kwam... Ooo wat is die gast aan het doen zeg!!
DaRipper

Berichten: 370
Antwoord #4 Mei 23, 2005, 22:27:59
edit2Rapporteer  
Ik was zondag, na een sessie Friesland, aan het einde van de middag ff aan het chillen in een strandtent in Callantsoog. Er stond daar nog genoeg wind, tot mijn verbazing ook helemaal niemand te zien. Dit had ik niet verwacht.
sanne

Berichten: 256
Antwoord #5 Mei 24, 2005, 19:57:47
edit2Rapporteer  
hmm toen was ik net weg; ik had alleen een 13 bij me en had daarmee net genoeg druk om te varen. de wind viel ook vaak weg, en in combinatie met die behoorlijke stroming betekend ieder rakje varen zeker 200 meter teruglopen.
ik hoorde idd dat noordelijker ook een spot was, zal de naam grote keten dus maar onthouden; thanx!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.