Nederlandse kiteshops kunnen helaas niet concurreren met de Duitse

@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #50 Juni 03, 2005, 08:19:21
edit2Rapporteer  
Als je service geeft op een produkt waar je geen winst op maakt ben je wel een hele grote sukkel. Ik weet niet wie jullie salarissen betaald? Als je baas geen winst maakt kan hij jou salaris ook niet betalen. Als je denkt dat je met kites verkopen je zakken kan vullen, dan moet je zelf een kiteshop beginnen!!!
Als je recht hebt op garantie is er geen probleem, de dealer speelt het door naar de importeur en deze vergoed of vervangt het produkt. Wanneer de importeur bepaalt dat het geen garantie betreft(er zijn veel consumenten met een lange neus) dan moet de desbetreffende dealer jou recht in de ogen kijken en het slechte nieuws brengen, dan komt het neer op coulance van je dealer, wanneer deze dealer geen geld verdient om de rekeningen te betalen dan kan hij ook geen service bieden!
Bob, de importeur hoeft geen garantie te geven maar de winkel!!!! De winkel is de genen die de garantie moet verlenen, natuurlijk gaan zij hierna naar de importuer maar daar heeft de consument verder niks mee te maken. Ik wordt altijd vreselijk boos op winkeliers die zeggen"tja....we moet het opsturen naar de importeur en als zij zeggen dat het onder de garantie valt zullen wij het produkt vervangen/repareren". Ik heb het produkt niet bij de importuer gekocht maar bij de betreffende winkel dus zij zijn verantwoordelijk voor de garantie!!!! Dus een goede kitezaak (bv. Siem de Jong) gaan zo te werk en daar wil ik dan ook best een beetje extra voor betalen.


Silversurfer1

Berichten: 383
Antwoord #51 Juni 03, 2005, 09:15:13
edit2Rapporteer  
willen we nou echt dat de nederlandse shops gaan sluiten? en dat we onze kites in duitsland moeten gaan halen? worden we alsnog een soort provincie van die duitsers :-(

zij kunnen misschien kitespullen goedkoper aanbieden omdat ze meer spul verkopen. ned shop verkoopt misschien 500 kites op jaarbasis en dui shops 2000. logisch dat zij minder marge hoeven te hebben.

ned imporeurs willen geen onrust op de markt omdat een shop 10,- onder de ander gaat zitten. zijn zij niet bij gebaat en uiteindelijk de shops (minder winst) en ook de klanten niet (shops sluiten).
Silversurfer1

Berichten: 383
Antwoord #52 Juni 03, 2005, 09:34:24
edit2Rapporteer  
wat helemaal goedkoop is, je kitespul in china bestellen!! Jaaaaaa laten we dat doen!! We beginnen met allen ned kiters een eigen merk en laten dat maken in china!! fuck die teamriders, fuck die shops, fuck die importeurs, fuck productontwikkeling, fuck die shit. Je stuurt je design op en zij maken het daar voor een eutje of 50,-. Yeah! hahaha.

we hadden gewoon de europese grondwet moeten aannemen, dan had het uiteindelijk allemaal wat meer gelijkgeschakeld geworden in europa...
Mario

Berichten: 111
Antwoord #53 Juni 03, 2005, 09:37:07
edit2Rapporteer  
wat ik dan wel vreemd/interessant vind is dat ik hier alleen verhalen hoor dat duitsland goedkoop is en niks over Belgie/Frankrijk/Spanje of noem maar op,zou toch vreemd zijn dat enkel die duitsers het voor elkaar krijgen om goedkoop te kunnen verkopen en nog winst kunnen maken?
peterb

Berichten: 380
Antwoord #54 Juni 03, 2005, 09:45:04
edit2Rapporteer  
@ silfversurfer:

het sluiten van onze shops is wel het laatste wat ik en vele anderen zouden willen, alleen door het huidige prijsbeleid gaat dat op deze manier vanzelf wel gebeuren, alleen mensen die geld overhebben kopen hier op den duur nog spullen; als de markt wordt opengegooid dan gaan al die Nederlandse mensen hier ook in Nl. de kite bestellen (aangezien een zeer groot gedeelte van die 2000 kites van Nl afkomstig is). Let wel het gaat hier niet om tientjes verschil maar vele honderden euro's!!

@mario:

dat klopt op één of andere manier heeft daar importeur het minder voor het zeggen, alhoewel er ook enkele italiaanse zaken zijn die behoorlijk onder de adviesprijs verkopen

Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #55 Juni 03, 2005, 09:47:07
edit2Rapporteer  
we hadden gewoon de europese grondwet moeten aannemen, dan had het uiteindelijk allemaal wat meer gelijkgeschakeld geworden in europa...

inderdaad!!!   ??? %@! %@!
peterb

Berichten: 380
Antwoord #56 Juni 03, 2005, 10:05:04
edit2Rapporteer  
in de allereerste mail waarmee ik de discussie heb geopend heb ik ook gesproken over het fenomeen "power buy", nl. gezamenlijk grote order bij dealer plaatsen; jammer genoeg heeft hier nog niemand op gereageerd; het zou wel aardig zijn om hier op kitehigh.nl een aparte rubriek neer te zetten waar mensen oproep zouden kunnen plaatsen voor gezamenlijk aanschaffen van kitespullen; bv. naish rave 16m powerbuy. nadat mensen zich binnen bepaalde periode bij de initiatiefnemer hebben gemeld wordt er onderhandeling met een dealer opgestart die hierin geinteresseerd is;

hierdoor zijn we wellicht toch in staat om "duitse" en mischien nog wel betere prijzen te krijgen en toch bij onze lokale dealers te kopen; wie reageert?
JeSuisKiteur
Gast
Antwoord #57 Juni 03, 2005, 10:31:34
edit2Rapporteer  
Ook ik heb onlangs twee kites in Duitsland gekocht...  beide voor meer dan €350 onder de prijs die ik hier kon krijgen (dus €350 onder de prijs met korting etc.)
Bij elkaar heb ik inmiddels ruim €700 bespaard...  het garantie risico wel waard...  een paar uurtjes rijden en ik sta met eventuele problemen bij ze aan de balie! Daarnaast kiten de eigenaars van de winkel waar ik het heb gekocht geregeld op dezelfde locatie als waar ik vaak kite (gewoon hier in NL)

Toch blijf ik me afvragen waarom de duitse winkels zoveel goedkopen kunnen/willen verkopen dan de Nederlanders... de inkoop prijs zal toch niet zo vreselijk veel verschillen... Komt het gewoon door de grotere afzet markt en de daarbij behorende grotere getalen, of  is er inderdaad druk van de importeurs om de prijzen op een bepaald niveau te houden?

Als het verschil €50 of zelfs €100 (da's nog steeds Fl. 110/220) zou zijn zou ik er niet over piekeren om voor m'n spullen naar onze fijne oosterburen te gaan.... maar in een koop €700 besparen (Fl. 1542) is toch echt het risico waard....  de spullen lagen binnen een week na bestelling, netjes ingepakt, op het postkantoor op me te wachten...

Maar het blijft jammer, ik zou liever de nederlandse middenstand steunen.
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #58 Juni 03, 2005, 10:32:01
edit2Rapporteer  
als de shops dan wel naar de duitse prijs kunnen komen, dan is het toch een feit dat zij genoeg marge hebben om dit sowieso te kunnen doen.
peterb

Berichten: 380
Antwoord #59 Juni 03, 2005, 10:35:46
edit2Rapporteer  
nee ze gaan gewoon meer verkopen (nu vloeit een groot deel van de verkoop naar Duitsland)
Nomaad
Gast
Antwoord #60 Juni 03, 2005, 10:50:50
edit2Rapporteer  
Duitsland is 1 van de grootste afzetmarkten voor surfspullen in de wereld. Zonder deze markt zouden de grote merken moeite hebben om te overleven.  Het ligt gewoon aan het afzetten van aantallen waardoor de kites in Duitsland veel goedkoper aangeboden kunnen worden. Iemand schreef iets dat er in de Duitse shops  rond de  2000 kites per jaar worden afgezet nou verwacht dat dit eerder richting de 10.000 kites gaat(zeker als men de export naar andere landen meeneemt) 
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #61 Juni 03, 2005, 10:51:35
edit2Rapporteer  
ja, maar als ze lagere prijzen hanteren, dan verkopen ze hier ook meer, omdat mensen niet meer naar duitsland gaan als de prijzen gelijk zijn.
kootsie

Berichten: 444
Antwoord #62 Juni 03, 2005, 10:55:59
edit2Rapporteer  
willen we nou echt dat de nederlandse shops gaan sluiten? en dat we onze kites in duitsland moeten gaan halen? worden we alsnog een soort provincie van die duitsers :-(

Tuurlijk, en als we het niet doen breekt zeker de derde wereldoorlog uit.


zij kunnen misschien kitespullen goedkoper aanbieden omdat ze meer spul verkopen. ned shop verkoopt misschien 500 kites op jaarbasis en dui shops 2000. logisch dat zij minder marge hoeven te hebben.

Dit zijn onware getallen. Maar dat maakt verder niet uit.

willen we nou echt dat de nederlandse shops gaan sluiten?

nee, we willen niet genaaid worden of dat gevoel hebben!


ned imporeurs willen geen onrust op de markt omdat een shop 10,- onder de ander gaat zitten. zijn zij niet bij gebaat en uiteindelijk de shops (minder winst) en ook de klanten niet (shops sluiten).


10 euro?? zit je op een andere planeet ofzo?

Natuurlijk moeten er shops dicht. Dat is de vrije markt economie waar we met zijn allen aan mee doen. Daarom kopen we bij de supermarkt en niet meer bij de kruidenier. Het enige wat hier de vrije markt ondermijnt zijn PRIJSAFSPRAKEN.

Maar goed zolang er een markt is voor dure kites met daarbij een lulverhaal (service) voor 200 euro doen de shops er goed aan om de prijs hoog te houden.
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #63 Juni 03, 2005, 11:15:59
edit2Rapporteer  
@Mario.. Ik heb een keer een kite gekocht in Spanje.. Daar zijn de prijzen soms ook een stuk lager.
Maar okay na 3/4 jaar kwam er een fabrieksfout naar boven drijven. Shit bon kwijt!!! en terecht kon de importeur hier niets voor me betekenen.
Ik moest die periode toch ff naar Spanje. Ik heb de kite laten bekijken, zegt de shop eigenaar "tja een duidelijk geval van een fabrieksfout" Na 3 dagen hadden ze de nieuwe kite uit Barcelona binnen en kon ik hem ophalen. Top service! ook daar dus! Als je hier een mooie deal kan maken is dat natuurlijk een stuk handiger.
naish23

Geen avatar

Berichten: 762
Antwoord #64 Juni 03, 2005, 13:52:47
edit2Rapporteer  
Ja hoor van de week weer een X4 uit Duitsland laten komen. Ga het niet eens meer proberen in de NL shops want die zeten veel te weinig af en hebben te hoge kosten om tegen scherpe prijzen aan te bieden.

Wat heb je betaalt als ik vragen mag? Ik heb laatst namelijk een splinternieuwe x4 16m2 voor 625 euri meegkregen bij watersport scheveningen! Mooie prijs lijkt mij, bij windsurf.de kosten ze geloof ik 600 +verzendkosten...
~Dirk~

Berichten: 633
Antwoord #65 Juni 03, 2005, 15:08:18
edit2Rapporteer  
Nou, zie je wel het kan dus blijkbaar toch in Nederland.
Dan zou ik hem ook daar kopen
theo
Gast
Antwoord #66 Juni 03, 2005, 15:18:55
edit2Rapporteer  
Denk dat het zeer zinvol is om als consument kritisch te zijn zoals PeterB. Ik zie hier diverse bercihten over service en garantie die prijsverschillen zouden veroorzaken. Ik koop ook kites in Duitsland. Verschillen zijn enorm (376 Euro voor een Nieuwe cabrinha 20 m Contra) In NL is zon kite als snel rond de 700 Euro... Dan wil ik wel wat risicos nemen m.b.t service. (garanties zijn exact hetzelfde als in NL) Het lijkt erop dat de importeur de adviesprijs min of meer oplegt in NL (en vergis je niet in de leveranciersmacht in deze) Wellicjht handig voor deze branche om onder dat juk proberen uit te komen (blijkt dat er op dit moment geen droog brood meer te verdienen valt aan kiteverkoop in Nederland). Dus blijft een groot deel van de marge bij de importeur hangen. (Hoge adviesprijzen-> hoge inkoopprijzen winkels-> grote marges voor de importeur

ik blijf mijn kites lekker goedkoop in Duitland kopen ....diegegenen die de prijzen in Nederland maar klakkeloos aannemen en teveel betalen ook prima...lekker blijven doen zou ik zeggen...
Nomaad
Gast
Antwoord #67 Juni 03, 2005, 16:06:17
edit2Rapporteer  
Wacko heb een 12M Beteld bij windsurf.de voor 549 en de 16M kost daar 599.  Bij watersport hadden ze inderdaad goede prijzen maar ja geen 12M meer toen ik daar aan kwam. Waarschijnlijk hadden ze een paar maten goedkoop kunnen  inkopen.  In Duitsland hebben ze gewoon genoeg op voorraad. 
Silversurfer1

Berichten: 383
Antwoord #68 Juni 03, 2005, 17:32:31
edit2Rapporteer  
@ tootsie: over de aantallen zeg ik misschien. als de nederlandse shops meer marge hadden hadden ze die ook eerder gegeven hoor of is de eigenaar bij de shop bij jou in de buurt miljonair? met die 10,- had ik het niet over het verschil met dui maar over ned shops onderling. dat is in het verleden gebleken namelijk met windsurf spul. de een verkoopt een giek 10,- onder de prijs van de ander.

zie wacko die had ook een goeie deal bij een ned shop. je moet gewoon een beetje kunnen onderhandelen ;-)

en verders; degene die een kite hebben besteld in duitsland; succes met wachten, ik ga morgen lekker kiteboarden ;-)
kootsie

Berichten: 444
Antwoord #69 Juni 03, 2005, 18:05:29
edit2Rapporteer  
OK Silversurfer kite ze, ik kan niet vandaag want ik moet naar Brazilie.

Heb namelijk 3x300 euro op een paar kites bespaard!
Silversurfer1

Berichten: 383
Antwoord #70 Juni 03, 2005, 18:25:27
edit2Rapporteer  
Ai dat wordt dus zwemmen of paardrijden in brazilië want je hebt ze zeker nog niet binnen ;-)

en waarom nu weg uit nederland?, je kunt beter naar het buitenland gaan als het hier koud is.

je vliegt ook zeker met onuair, ook lekker goedkoop ;-)

maare veel plezier hoor!

als je terugkomt ben je vast ontslagen omdat je baas ook goedkoper moet gaan werken. jammer joh haha.
naish23

Geen avatar

Berichten: 762
Antwoord #71 Juni 03, 2005, 18:29:38
edit2Rapporteer  
Wacko heb een 12M Beteld bij windsurf.de voor 549 en de 16M kost daar 599. Bij watersport hadden ze inderdaad goede prijzen maar ja geen 12M meer toen ik daar aan kwam. Waarschijnlijk hadden ze een paar maten goedkoop kunnen inkopen. In Duitsland hebben ze gewoon genoeg op voorraad.

Klopt inderdaad...Bij windsurf.de overigens volgens mij hetzelfde, zoek een 8m V4 maar ze hebben die alleen vanaf 12m...
Daan66

Berichten: 49
Antwoord #72 Juni 03, 2005, 19:55:32
edit2Rapporteer  
Nog maar wat info erbij:

Duitsland, importeur verkoopt veel meer kites dan zijn collega in NL, heeft dus meer inkoop korting naar fabrikant....over powerbuy gesproken.....ook kan hij met minder marge genoegen nemen omdat verkoop volume hoger is.....resultaat is bekend! De importeur in NL wil graag marge houden liefst op een zo'n hoog mogelijke prijs....10% *1000 is beter dan 10% * 500 Euro....dit geldt natuurlijk ook voor de verkooppunten! Verticale prijsbinding ....natuurlijk in een ieder zijn belang....en als je het niet doet....ach dan komen de kites toch een paar weekjes later of zo of loopt een service afhandeling toch ff niet zo snel!!! Dit is overigens geen kritiek of aanval op de Nl importeur; het is gewoon een gegeven in de NL markt bij zeer veel producten zoals ook consumenten electronica.....je wil uiteindelijk toch veel geld verdienen met zo min mogelijk moeite!!
Daan66

Berichten: 49
Antwoord #73 Juni 03, 2005, 20:00:19
edit2Rapporteer  
oja overigens is dit redelijk std marketing.....penetratie: veel volume & weinig marge, afromen: weinig volume & gezonde marge.......dit alles heet prijselasticiteit....bij welke prijs heb ik welk verkoop volume en rendement.
peterb

Berichten: 380
Antwoord #74 Juni 03, 2005, 20:20:38
edit2Rapporteer  
helemaal mee eens, maar zoals je al zegt verticale prijsbinding en dus verboden!!!! wellicht wel eens aardig om een mailtje naar de NMa te sturen; kunnen ze het eens onderzoeken; uiteindelijke hebben dealers en consumenten hier toch belang bij
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.