Nederlandse kiteshops kunnen helaas niet concurreren met de Duitse

harryCab

Berichten: 316
Antwoord #100 Januari 05, 2006, 01:58:02
edit2Rapporteer  
Koop liever voor 10% extra een nieuwe broek.
Flakkee Local

Berichten: 146
Antwoord #101 Januari 05, 2006, 02:34:17
edit2Rapporteer  
voorbeeld service bij windsurf.de

Een maat van mij zijn chickenloop van zijn recon bar ging stuk.
(van Cabrinha)
Hij belde met Windsurf.de om uit te leggen wat er gebeurt was.
Die zeiden stuur hem maar op dan maken wij hem voor je.
Hij stuurde hem op naar windsurf.de en 17 dagen later had hij een nieuwe in de bus.
Vind ik geen slechte service en voor de prijs van die kite kan ik ook wel effe 17 dagen overbruggen door effe met iemand anders zijn kite te varen.
Koste ongeveer 15 euries verzendkosten.

Oke in NL duurt het dan geen 17 dagen tot je je nieuwe chickenloop hebt.
Maar daar betaal je voor.

@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #102 Januari 05, 2006, 03:10:55
edit2Rapporteer  
In nederland heb je gewoon meteen een nieuwe en in 17 dagen kunnen een hoop dagen met wind zitten dus die wil ik niet missen. Vaar namelijk alleen met mijn eigen kites!!

En iedereen die in Duitsland koopt: hoe doen jullie dat met de oude kites, de 2ehands markt ligt namelijk behoorlijk op zijn gat, of je krijgt bijna niks voor je oude kite!!
Flakkee Local

Berichten: 146
Antwoord #103 Januari 05, 2006, 03:26:04
edit2Rapporteer  
Weet je wat, ik denk dat we hier maar geen woorden meer aan vuil moeten maken.

Je hebt twee groepen;
1 de kiters die aan de portemonee denken en in duitsland kopen.

2 de kiters die graag koffie willen drinken met de verkopers in de nl shops en daar korting    eraf lullen.

conclusie:
op het water gaan we allemaal net zo hard en net zo hoog met dezelfde kites en we hebben allemaal even veel fun in de sport.

Is dit geen mooie afsluiter, want eruit komen doen we toch niet.............
LEAF

Berichten: 826
Antwoord #104 Januari 05, 2006, 03:31:04
edit2Rapporteer  
'In nederland heb je gewoon meteen een nieuwe' ??? De NL surfshops sturen het in negen van de tien gevallen ook eerst op naar de importeur en dan mag je afwachten Wakiexxxx4. Heb in het verleden bergen windsurfspullen gesloopt welke ik gekocht had in NL dus breek me de bek niet open!!
flakkee
Gast
Antwoord #105 Januari 05, 2006, 03:37:04
edit2Rapporteer  
haha, ik koop al drie jaar mijn spullen in duitsland, en geloof mij daar kan geen nederlandse winkel aan tippen, en ik weet uit ervaring, als een shop ver onder de prijs gaat zitten, en andere shops hebben er iets van gehoord, dan krijgt hij gelazer, of hij raakt zijn dealerschap kwijt, dus dan hebben we gewoon kartel, en duitsland die koopt ook naish in uit nederland, maar hij is wel goedkoper dan in nederland, zelfs de shops in duitsland vinden dat vreemd,
en de service is goed, gewoon perfect,

gr flakkee local
larssmits
Gast
Antwoord #106 Januari 05, 2006, 03:37:56
edit2Rapporteer  
of zie het zo:
je kunt kites uit duitsland bijv. een maand eerder betalen, kun je ook weer een maand knallen en in een maand kunnen veel dagen met wind zitten.
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #107 Januari 05, 2006, 04:23:09
edit2Rapporteer  
oke.............maar wat te doen met 2ehands kites???????????
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #108 Januari 05, 2006, 04:25:57
edit2Rapporteer  
Ach laat ook maar, iedereen moet doen wat hem het beste lijkt!!!!!!!

Flakkee Local

Berichten: 146
Antwoord #109 Januari 05, 2006, 05:32:04
edit2Rapporteer  
Ik weet niet wat je precies wild weten over tweedehands, maar ik heb van het voorjaar een Airush lift pro V2  gekocht van 2004 en ben er heel tevreden over.
Ik betaalde er 400 euries compleet voor.
Kijk naar de Feuls 2005 op internet die tweedehands aangeboden worden, zijn redelijke prijzen.
En je moet de kite gewoon goed controleren.

Zit te denken he, waarom staan er eigenlijk zoveel tweedehands kites van 2005 op internet?
De inruil is hier toch zo goed.


slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #110 Januari 05, 2006, 06:49:21
edit2Rapporteer  
Gewoon zorgen dat je een goede sponsor hebt...


Hahahahahaha.......
LEAF

Berichten: 826
Antwoord #111 Januari 05, 2006, 06:51:32
edit2Rapporteer  
Goed dan reageer ik nog even op wat doen met de 2e hands kites en dan stop ik er ook mee.  De shops zullen ook af moeten van de ingeruilde kites en als ik zie waar ze die nog voor durven aan te bieden raken zij die nooit meer kwijt. Hoe lang zal het nog duren tot dat de shops  zullen zeggen inruilen doen we niet meer of alleen tegen bodeminruilprijzen? De sport groeit nog steeds en ik heb mijn kites altijd nog voor redelijke prijzen snel kunnen verkopen op internet. In de winter zal je minder snel je vliegers verkopen vandaar dat ze bij mij pas weer aan het einde van het voorjaar de verkoop in gaan.
bigboy
Gast
Antwoord #112 Januari 06, 2006, 00:28:25
edit2Rapporteer  
Hierbij mijn recente ervaringen met de aanschaf van een Switchblade 12.0 m2
IK kocht altijd in Duitsland bij de Boot en informeerde in Duitsland bij verschillende zaken
en de prijzen die ik hoorde waren zo'n +/- 1200 euro incl. verzendkosten.
In Nederland geïnformeerd en bij alle zaken moest ik 1259 euro betalen.
Voor die 59 euro verschil kun je beter in Nederland kopen.
Als je echter overjarige spullen wil kopen ben je in Duitsland beter af
Arctic_Monkey

Berichten: 338
Antwoord #113 Januari 07, 2006, 03:25:04
edit2Rapporteer  
Het is dus gewoon wachten op de eerste Aldi- kiteset  schater schater
Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #114 Januari 08, 2006, 03:41:46
edit2Rapporteer  
Die garantie is zo slecht nog niet in Duitsland.

Ik had de Vegas 16 m net een paar maanden geleden bij Twintail gekocht, 400 euro minder duur. Op het strand knalde de middelste strut. De bladder puilde eruit als een grote grapefruit.
Dezelfde zondagavond had ik al een voicemail van de leverancier terug. Opgestuurd voor 22 euro, en 2 weken later gerepareerd terug.

In de tussentijd kon ik toevallig goed varen met m'n 12.

Jelle
naish23

Geen avatar

Berichten: 762
Antwoord #115 Januari 10, 2006, 18:20:02
edit2Rapporteer  
Damn, Bigboysports.de heeft net via Ebay een nieuwe Raven 2 10m verocht voor 508 euro (kite-only) en een gebruikte Raven 2 14m voor  610... Is wel een veiling, maar daar kan toch geen enkele nederlandse shop tegenop!
matty

Geen avatar

Berichten: 112
Antwoord #116 Juli 06, 2017, 13:39:42
edit2Rapporteer  
Oud topic. Als ik hier terug lees dat de DE shops zo veel goedkoper waren dan is daar niets meer van over. Een Switchblade kost overal hetzelfde tegenwoordig. Toch vrij bijzonder dat er niet een shop is die iets met de prijs doet. Overjarig daargelaten.

et1961

Berichten: 365
Antwoord #117 Juli 06, 2017, 15:26:41
edit2Rapporteer  
Oud topic. Als ik hier terug lees dat de DE shops zo veel goedkoper waren dan is daar niets meer van over. Een Switchblade kost overal hetzelfde tegenwoordig. Toch vrij bijzonder dat er niet een shop is die iets met de prijs doet. Overjarig daargelaten.



Onzin, je kunt in Duitste shops voordeliger nieuw, overjarig (nieuw) en gebruikt kopen dan in Nederlandse shops! Vrijwel alles is duurder in Nederland en dat geldt zeker voor (kite)sportspullen!



 
matty

Geen avatar

Berichten: 112
Antwoord #118 Juli 06, 2017, 16:30:16
edit2Rapporteer  
Oud topic. Als ik hier terug lees dat de DE shops zo veel goedkoper waren dan is daar niets meer van over. Een Switchblade kost overal hetzelfde tegenwoordig. Toch vrij bijzonder dat er niet een shop is die iets met de prijs doet. Overjarig daargelaten.



Onzin, je kunt in Duitste shops voordeliger nieuw, overjarig (nieuw) en gebruikt kopen dan in Nederlandse shops! Vrijwel alles is duurder in Nederland en dat geldt zeker voor (kite)sportspullen!
Heb 3 vergeleken (uit dit topic) maar mijn voorbeeld Switchblade 2017 12m is overal even duur. Dus geen idee waar jij naar verwijst maar op een standaard kite is dat met mijn steekproef zeker niet het geval.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #119 Juli 06, 2017, 17:05:34
edit2Rapporteer  
Er zit een groot verschil in de prijs die bijvoorbeeld op de website gevraagd wordt en de mogelijkheden die er ( mondeling) in een shop zijn.
De enorme aanbiedingen uit de jaren 2005 / 2008 zijn inderdaad een beetje voorbij. Je moet daarbij dan ook vermelden dat de NL shops vooral in die tijd op het gebied van internetshops hopeloos achter liepen.

Kites online verkopen vanuit een houten schuurtje in één of ander K dorp is een heel ander verhaal dan een shop met behulpzaam personeel (als je mazzel hebt  schater )

Daarnaast is het ook niet altijd alleen de prijs maar ook "wat je er voor krijgt" . Combineren van aankopen geeft bijvoorbeeld bijna altijd leuke en vaak hele interessante aanbiedingen.....
En als je nieuw te duur vindt: er is tegenwoordig een hele interessante 2e hands markt....
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.