Update ongeluk Slufter26/07[Waarsch. onsmakelijke plaatjes]

Erik de Berik

Berichten: 641
Augustus 11, 2007, 22:09:04
edit2Rapporteer  
 loser Hoi allemaal,allereerst wil ik iedereen bedanken die mij geholpen hebben om op t droge te trekken ,met name Jorit P.
Lex mijn maatje die alle logistieke zooi geregeld heeft en nog meer dan ik ondersteboven is van dit alles en de mensen vd reddings brigade en de mensen die mijn kite nog hebben weten te redden incl.bar(alles is al lekker schoon gewassen en lijnen zijn alweer uit de knoop en klaar voor rock en roll )

Donderdag omstreeks 17h00 ,zette ik een sprong in waardoor mijn linkervoet uit m,n strap schoot,ik kreeg mijn board niet uit/afgetrapt waardoor ik op 1 been frontaal op een brekende golf klapte.Ik keek naar beneden en zag letterlijk dat de onderste helft van mijn onderbeen finaal naar rechts klapte.
Erg goed mis dus ,terwijl mijn been naar links en naar rechts klapte in de branding met het board er nog aan had ik de tegenwoordigheid van geest om alles in een keer te releasen ,alle safety,s los,toen snel mijn voet vh board getrokken met 2 handen.
De pijn die ik had is onbeschrijfelijk,ik zag het bot van binnen tegen m,n pak aandrukken dus het was dus een open kuit/scheenbreuk met infectie gevaar.
Maar ondanks dat ,was dat niet mijn grootste zorg,ik moest zo snel mogenlijk t water uit voordat ik verzoop.
Ik kon nog op mijn linkerbeen in t water staan op borst hoogte terwijl de stroming en branding mijn onderste deel vh been alle kanten op trok. Jorit kwam als eerste op mijn geschreeuw af en heeft mij ,ondanks mijn gevloek, zo goed en kwaad als het kon eruit weten te trekken tot knie hoogte water (Top gedaan gozer ,ondanks dat ik het hele godshuis naar beneden heb gescholden bleef je kalm en consequent)

Reddingsbrigade heeft mij toen op een draagbaar in een jeep naar het huisje gereden.
Daar gelegen nog zeker 30 min. op de ambulance gewacht terwijl ik verging vd pijn.
Nogmaals iedereen heeft zijn uiterste best gedaan maar op dat moment wilde ik t liefste out zijn.
Ambulance kwam en hebben mij een shotje verdoving (drugs) toegediend,ze zeiden dat ik er een beetje licht van in m,n hoofd van zou worden,nou niet dus.
Het middel was Ketamine onder drugsgebruikers beter bekend als special K. Het heeft wat de verdoving betreft goed geholpen maar ik heb een gratis tour door hemel en hel gehad ,wat een troep zeg,en dan te bedenken dat er mensen zijn die die zooi voor de lol innemen (geschokt_kitesmiley).

Goed,in t ziekenhuis gearriveerd kwam ik ook weer een beetje bij na de nodige hallucinaties.Direct foto,s gemaakt en moest direct geopereerd worden,kon kiezen uit ruggeprik of algehele narcose,heb voor t laatste gekozen omdat ik niet hoef te horen hoe ze gaan timmeren en boren.

20h00 operatiekamer in en om 23.30 er weer uit,de eerste die ik zag was mijn vriendin,dat was een erg fijn gevoel,chirurg zei dat t een aardige complexe breuk was maar dat de operatie goed gelukt was.
Titanium pin van knie tot enkel met boven en onder mooie schroeven,aan het kuitbeen doen ze niks ,dat schijnt mooi vanzelf weer aanmekaar te groeien.
Ik moest wel 5 dagen in het ziekenhuis blijven onder zware antibiotica vanwege infectie gevaar doordat t bot lekker door zand en zee heeft liggen schuren.Goed.....,nu al 2 weken geleden en gelukkig geen infecties.Hechtingen zijn er gisteren uitgehaald en opnieuw foto,s gemaakt. Wonden zien er mooi uit en nieuw botweefsel is zich al aan het vormen ,maar doordat er nog een vlinderbreuk zit in t scheenbeen mag ik de komende 4 weken totaal niet belasten.
Chirurg zegt ,kijkend op zijn ervaring,dat ik erg snel genees en dat ik over 6mnd weer kan rennen als een kieviet maar na 2 mnd al erg veel kan doen.Ik heb geen keus en w8 af.Verder houd ik nauwlettend de kite ontwikkelingen in de gaten.
Denk dat 2008 een spannend jaar gaat worden,met name Naish en Ozone.Ben erg benieuwd wat de Sigma,s doen.Verder valt de pijn nu wel mee en af en toe een pijnstillertje ,vooral s,avonds.Ik heb geen gips,daar ben ik wel blij om zodat ik me lekker kan wassen en wat mobieler ben  rond mijn enkel.Misschien een beetje lang verhaal geworden maar zo is t gegaan.Ik houd jullie op de hoogte van mijn ontwikkelingen.
Iedereen bedankt en Kitehigh!  ThumpsUp  (Mooi detail is dat ik 2 weken eerder op Scheveningen in kiteaanvaring kwam met een gast waardoor de 2 kites hopeloos in elkaar gedraaid waren zo,n 300 meter uit de kust,alles gereleasd en terug gezwommen,wij waren allebei safe en wel en de vd kites was alleen zijn 5th stuk en bij mij 1 stuurlijn half door ,we boden elkaar ons verontschuldigingen aan en gingen verder.Raad eens wie de gast was....juist ..uitgerekend Jorit P whahaha met pijn half verzopen zei ik tegen Jorit hardop al lachend .NEE HE ,JIJ WEER! Als kiter kom je elkaar toch weer tegen  (grinnik_kitesmiley) )
Slis

Berichten: 563
Antwoord #1 Augustus 11, 2007, 22:13:09
edit2Rapporteer  
jemig wat een verhaal,
na hopen idd op een snel herstel
Borec

Geen avatar

Berichten: 70
Antwoord #2 Augustus 11, 2007, 22:14:41
edit2Rapporteer  
Ben gestoppen met lezen toen je vertelde dat je het bot zag... brrrrrr

In ieder geval succes met het herstel!!!
LOEN

Berichten: 767
Antwoord #3 Augustus 11, 2007, 22:15:24
edit2Rapporteer  
Ai krijg er de kriebels van  (geschokt_kitesmiley)
Hopen dat je er snel weer bovenop bent!
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #4 Augustus 11, 2007, 22:16:15
edit2Rapporteer  
sterkte met je herstel en goed te horen dat alles goed komt zonder blijvend letsel!
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #5 Augustus 11, 2007, 22:16:43
edit2Rapporteer  
Jezus wat een verhaal man...... Als ik dit lees dan gaan de rillingen door mijn lijf..
Goed dat iedereen de tegenwoordigheid van geest hadden om je goed te helpen..
Je moet er niet aan denken dat je op het water OUT was gegaan..

Respect voor je doorzettingsvermogen en hopen je snel weer op het water te zien  ThumpsUp
Veel beterschap en een snelle herstel toegewenst  ThumpsUp

zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #6 Augustus 11, 2007, 22:21:19
edit2Rapporteer  
Wat een kitemare..Beterschap gewenst...hoop voor je dat je weer snel hersteld..
mightymark

Geen avatar

Berichten: 152
Antwoord #7 Augustus 11, 2007, 22:22:21
edit2Rapporteer  
heftig....succes met herstel en de groeten aan jorrit
rikdekker

Berichten: 737
Antwoord #8 Augustus 11, 2007, 22:26:10
edit2Rapporteer  
tering wat een verhaal...pff...erg veel beterschap man!
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #9 Augustus 11, 2007, 22:27:15
edit2Rapporteer  
nogmaals sterkte Erik!
Jacq

Berichten: 1531
Antwoord #10 Augustus 11, 2007, 22:32:16
edit2Rapporteer  
Sterkte met je herstel en hopelijk zien we je gauw terug op het water!
Erik de Berik

Berichten: 641
Antwoord #11 Augustus 11, 2007, 22:49:24
edit2Rapporteer  
Misschien niet de mooiste foto,s maar dit is realiteit.Lex bedankt voor je persoonlijke sms,ik hou je op de hoogte,altyd leuk die berichtjes. (grinnik_kitesmiley)
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #12 Augustus 11, 2007, 22:51:57
edit2Rapporteer  
ja toch...beetje " communitie"is het kitewereldje toch wel. Wel heftige foto dude.
Erik de Berik

Berichten: 641
Antwoord #13 Augustus 11, 2007, 22:55:43
edit2Rapporteer  
Vind eigenlijk dat als een kitehigher verongelukt of letsel krijgt we gezamelijk moeten reageren zodat de community nog hechter word.Geloof mij,als je in dat ziekenhuis ligt ben je al blij als je een vlieg ziet.  ThumpsUp  (grinnik_kitesmiley)
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #14 Augustus 11, 2007, 22:57:10
edit2Rapporteer  
ja geloof ik...maar er waren vast ook wel leuke zusters.....  (grinnik_kitesmiley)
Joy.H

Berichten: 1028
Antwoord #15 Augustus 11, 2007, 23:03:38
edit2Rapporteer  
hey,
veel sterkte met het herstel en mogen we je snel weer zien knallen op het water.
gr.joy
ijbe
Gast
Antwoord #16 Augustus 11, 2007, 23:06:05
edit2Rapporteer  
Heavy verhaal hey ! Heel veel sterkte in ieder geval ! Grin
R@bert

Berichten: 2472
Antwoord #17 Augustus 11, 2007, 23:38:45
edit2Rapporteer  
Goddamn, wat een belevenis.... (geschokt_kitesmiley)!! Sterkte gozer, dat je maar weer gauw kan gaan knallen !!!! ThumpsUp BETERSCHAP!!!
F*ck Gravity

Berichten: 192
Antwoord #18 Augustus 12, 2007, 00:40:55
edit2Rapporteer  
Sterkte gast! Ik hoop dat je weer snel je rakjes  kunt varen!
Jolien.

Berichten: 1152
Antwoord #19 Augustus 12, 2007, 00:50:06
edit2Rapporteer  
Beterrrschap, en Jorit, netjes gedaan!
Mark-Fizzer

Berichten: 6057
Antwoord #20 Augustus 12, 2007, 00:53:19
edit2Rapporteer  
Je hebt tenminste wel weer wat te vertellen op de eerst komende verjaardag ;-))

Heel veel sterkte en beterschap!!

Mark
~zennY~
Gast
Antwoord #21 Augustus 12, 2007, 02:26:17
edit2Rapporteer  
Heel veel sterkte man!! Hoop dat je snel weer het water op kan!

Boy
Matthijs?!

Berichten: 139
Antwoord #22 Augustus 12, 2007, 02:47:21
edit2Rapporteer  
klinkt misschien afgezaagd als ik nu ook sterkte man zeg maar doe het lekker toch want hoop dat je weer snel op de been bent en weer kan kiten;)
dk23

Berichten: 142
Antwoord #23 Augustus 12, 2007, 03:10:44
edit2Rapporteer  
hulde aan die man met een sporadich gewaad probleem!
FlyGirl

Geen avatar

Berichten: 791
Antwoord #24 Augustus 12, 2007, 03:15:36
edit2Rapporteer  
Beterschap!!!!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.