kite en WOLK!!Picas scheveningen 1-8

Buur

Augustus 02, 2006, 21:39:15
edit2Rapporteer  
nou... ik dacht laat ik na me werk even gaan kiten
Ik aangekomen en mijn kite opgelaten komt er toch een mega wolk aan... dus maar weer mijn kiteje neer na 15 min, en de camera gepakt... want er waren een paar mensen nog lekker aan het knallen...
Na een tijdje ontwikkelde de wolk zich tot een mooie band, die ik lang niet zo heb gezien... echt natuurschoonheid...
Gelukkig is iedereen zonder ongelukken enzo op de kant gekomen... zo heftig was het gelukkig ook niet... maar ik was blij dat ik op de kant stond!!

ik ga nog kijken of ik een panorama kan maken... dan ziet her er helemaat te ziek uit

Oja linkje   www.my4s.nl/kitesite
Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #1 Augustus 02, 2006, 22:36:30
edit2Rapporteer  
Ongeloofelijk dater mensen zijn die gewoon doorkiten.
Als je zo'n wolk ziet, dan moet je echt per direct je kite neerlaten!!!
Buur

Antwoord #2 Augustus 02, 2006, 23:38:38
edit2Rapporteer  
Helemaal mee eens leander... maarja sommige varen liever door, ik ga ook altijd naar de kant als dit er aan komt. maar sommige denken yihaa de wind.....
Moet wel aangeven dat het op de foto een stuk heftiger er uitziet dan de werkekijkheid en dat het water vrij snel leeg was toen dit dicht bij was...

Parkie

Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #3 Augustus 03, 2006, 00:14:33
edit2Rapporteer  
Onverantwoord !!!!
PeeWee

Antwoord #4 Augustus 03, 2006, 00:35:47
edit2Rapporteer  
Gisteren (1-8) ook dergelijke lucht vooraf gegaan door fikse windstoten. Waren toch een paar die zich lieten verrassen (of niet?). Ook hier gelukkig geen ongelukken.

In deze weercondities soms gewoon even over je schouder kijken om de komende weersituatie goed in te schatten. En niet als een blind paard door blijven beulen.
KiteDemon

Antwoord #5 Augustus 03, 2006, 01:12:35
edit2Rapporteer  
Mooie rolwolk!!

Het blijft gokken wat eraan komt, maar er kunnen echt brute vlagen voor zitten.
Vandaag zat de wind ver voor de buitjes en lijnen, dus als je dat ziet gelijk naar de kant want als dat er eénmaal is ben je allang te laat.
Vietcong windhoos

Antwoord #6 Augustus 03, 2006, 01:19:13
edit2Rapporteer  
Gisteren was het zekers mooi om te zien... wind was iets minder... nogal vlagerig. Ik zag na een tijdje ook aardige buien op de kust af komen met bliksem hier en daar... ben toen als de sodemieter naar de kant gegaan en afgetuigd.... een kwartiertje later brak de hel inderdaad los.... als je daarin zit ben je klaar voor de rest van het jaar ... ListenToMe  mooie foto's trouwens  ThumpsUp
harryCab

Antwoord #7 Augustus 03, 2006, 03:33:54
edit2Rapporteer  
Zag gisteren op actuele waterdata rond half acht een piek van 23 meter per seconde en iets van 17 mtr/sec voor een langere periode!!

Tja, moeilijk van te voren in te schatten, vlaagje van dikke 9!!

Denk niet dat je dat red met een 8 meter kite......dus toch maar van het water af de volgende keer.

adrenalin

Antwoord #8 Augustus 03, 2006, 03:53:14
edit2Rapporteer  
brute pic!!!!
Tommie

Geen avatar

Antwoord #9 Augustus 03, 2006, 04:28:48
edit2Rapporteer  
vandaag op horst ook zoiets gezien.
echt zo'n heel front wat er aan kwam zetten.
ik snel naar de kant, kon net op tijd kite neerlaten, jammer genoeg konden we dat niet van iedereen zeggen. alles is goed afgelopen, maar kom jongens eff wat meer opletten!!
twee safety's die niet naar behoren werkten, eentje vanwege zand, en ander had gewoon echt pech dat z'n safety-leash bij z'n chickenloop bleven hangen!!

maar wat een WIND!
djb

Antwoord #10 Augustus 04, 2006, 06:34:37
edit2Rapporteer  
accepteer de elementen van de natuur en ga ff een half uurtje toekijken dit soort buien zijn meestal zo voorbij.....

1x ook megemaakt met een zeilboot midden opzee.....zo een band.....maar gewoon 0,0 wind zat er in. heel raar....dus je weet nooit wat er gebeurd met dit soort wolken
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.