KITE KIEZEN,nog een les of andere opties??

junil

Augustus 02, 2008, 10:09:36
edit2Rapporteer  
Hallo,

ik heb vorig jaar kitesurfles gehad. Met een kite van Naish en andere merken. Nu ben ik aan het kijken wat voor kite ik wil, maar kom er niet uit: een Best Waroo (Bow) of een Naish Torch © of hybride?
Het lastige is dat ik nog niet gevaren heb, zo`n 4 meter misschien. Ka n ik  dan een kite ook goed testen? Wil eigenlijk geen geld meer uitgeven aan les, maar lekker zelf een 2e hands kite aanschaffen en oefenen.
Ken ook nog geen mensen die met verschillende types kites varen die ik uit  zou kunnen proberen. Dus iemand een idee/advies/hulp? Ik kom regelmatig op Zandvoort, woon zelf in omgeving Amsterdam. Alvast  bedankt!

Ilsie
*Maximus*

Antwoord #1 Augustus 02, 2008, 10:33:19
edit2Rapporteer  
1x topic was duidelijk geweest..

als je vorig jaar een lesje heb gehad zou ik er nog 1 of 2 nemen want de stof die uitgelegd word zakt toch altijd weer weg. In die les kan je eventueel info vragen over de kites die er zijn of na die lessen nog een keer vragen.

succes
max
junil

Antwoord #2 Augustus 02, 2008, 10:37:19
edit2Rapporteer  
hoi,

was ook Niet de bedoeling om 3x te doen, foutje computer....
HansNet83

Geen avatar

Antwoord #3 Augustus 02, 2008, 11:02:35
edit2Rapporteer  
ik zou voor een bow of hybrid gaan ... in ieder geval een kite met veel depower en een breed windbereik. Als je nog nauwelijks gevaren hebt dan zullen er nog wel wat crashes e.d. volgen; bar van je af, danwel alles loslaten, en de kite heeft nauwelijks nog kracht.
Ik heb het overigens op dezelfde manier gedaan als jij wil doen. Na kiteles gewoon zelf aan het oefenen gegaan in ondiep water. Je moet wel de dagen met de juiste wind uitzoeken (dus niet bij veel wind en vlagerige wind op dagen met buien e.d.) en doordeweeks als het wat minder druk is.
Succes !!
(HJ) MINI-ME

Antwoord #4 Augustus 02, 2008, 11:36:14
edit2Rapporteer  
Hoi Ilse.... gewoon de zoekfunctie gebruiken en wanneer je dan een topic hebt gevonden met info waar je meer over wilt weten dan kun je altijd even een pb sturen naar die persoon.

Ik heb gewoon de kite gekocht die als beste uit de magazine kwam en vervolgens gekeken waar ik die voor weinig aan kon schaffen. Dus gewoon lekker gaan varen met goede Hybride/Bow/SLE kite om veel ervaring op te doen en daarna krijg je toch een eigen vaarstyle en voorkeur.. Dus nu gewoon snel het water op want anders is er weer een jaar voorbij MAAR doe het wel veilig  loser
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.