vacuum pomp

snip

Maart 17, 2006, 01:35:57
edit2Rapporteer  
ben van plan een vacuum pomp te gaan kopen nou kwam ik op deze site: http://www.travaini.nl/
maar ik zou echt niet weten wat voor pomp ik nodig heb? der staan der zoveel bij en je hebt ze ook nog dat je ze op je compressor kan aansluiten enz. wat is een goede pomp voor mij?
flyingkite

Antwoord #1 Maart 17, 2006, 02:14:02
edit2Rapporteer  
Zoeken??? (grinnik_kitesmiley)
Er zijn er die hebben een koelkastmotor of drooglopende vacuumpomp een olie gesmeerde, een venturie(compressor) enz. Sommigen laten hem continu draaien anderen hebben een vacuum schakelaar, drukvat en manometer om niet continu te hoeven draaien kortom zoveel mensen zoveel wensen Wink een paar dingen zijn wel van belang als je een pomp wil kopen het drukverschil wat de pomp opbrengt moet toch wel zo,n 800mbar zijn dit is 80%vacuum ofwel en absolute druk van 200mbar.
Heb zelf een venturi dat is vacuum(pomp) die op een compresor werkt, ze lijken erg goedkoop 30-50 euro maar je hebt nog behoorlijk wat extra onderdelen nodig waardoor je op zo,n e180 komt voor een goed werkend systeem, als je alleen de venturi hebt staat je compressor 8u  continu te draaien!! op www.joewoodworker.com kan je zo,n systeem en andere zien!

Kortom nog ffe verder orienteren en besluit welk systeem je wil, maar als je het voor een prikkie wil ga dan voor de koelkastcompressor er zijn er die al jaren werken 8u lang met een ventilator erop ThumpsUp

Succes

snip

Antwoord #2 Maart 19, 2006, 18:06:33
edit2Rapporteer  
er staat nog een pomp bij 2de hands is dit een beetje goeie pomp ?

http://www.kitehigh.nl/kiteboardspullen/contact.php?itemid=4395

ut tis gewoon een elektrische pomp met een absolute druk van 150 mbar
flyingkite

Antwoord #3 Maart 19, 2006, 18:08:59
edit2Rapporteer  
Jep Prima
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.