f-one mach 1

priscilla
Gast
September 12, 2005, 23:12:45
edit2Rapporteer  
wie heeft er ervaring met de f-one mach1
het oplaten ging vandaag niet zo goed.
kan ook komen door het weer ik weet het niet
plaaggeest

Antwoord #1 September 12, 2005, 23:31:38
edit2Rapporteer  
Het oplaten van de kite zal niet te maken hebben met de eigenschappen van de kite! Zover ik weet is de mach1 een goede degelijke kite! tenzij  je de lijnen verkeerd om hebt zitten! depowerlijnen op de l.e en de stuurlijnen aan de achterkant van de kite! lijnen te strak staan? Wat ging er mis met het oplaten van de kite dan? dan kunnen we je mischien verder helpen...
Taco.

Antwoord #2 September 12, 2005, 23:43:26
edit2Rapporteer  
yep mach 1 is een prima kite-je. Heb enorm veel lol gehad aan de 15.1 maar weet niet zo goed of de andere maten erop lijken.

Zoals veel kites uit datzelfde jaar, heeft de mach 1 de neiging om "achteruit" te vliegen wanneer je achterste lijnen (stuurlijnen) te strak staan. Misschien is dit gebeurd tijdens het oplaten? De mach 1 houdt van slappe achterlijnen (dus lange) en vliegt volledig op de voorste (power)lijnen.
priscilla
Gast
Antwoord #3 September 12, 2005, 23:47:11
edit2Rapporteer  
thx voor de reactie's
nou probleem was dat ik hem alleen in de powerzone omhoog krijg.
maar wil niet dood dus dat doe ik niet meer
misschien komt het door afstelling ja want daar heb ik nog niet veel verstand van
Rutger II

Antwoord #4 September 12, 2005, 23:48:23
edit2Rapporteer  
Spreek iemand op het strand ff aan voordat je de volgende keer het water opgaat/ de bomen invliegt.  ThumpsUp

priscilla
Gast
Antwoord #5 September 12, 2005, 23:50:04
edit2Rapporteer  
ja lijkt me ook een beter plan .

dank je
grover

Antwoord #6 September 12, 2005, 23:51:22
edit2Rapporteer  
het zijn super kites als je het mij vraagt. heb zelf de 15.1 , 12.1 en de 9.1 en heb er erg veel plezier van. vliegen lekker en zijn super te de-poweren. voor mensen met een kleiner budget zijn het top kites. {haha zoals ik} ben student maar heb wel een hele set compleet dit soort kites zijn tenminste betaalbaar Grin . nog veel plezier er mee !!!
Taco.

Antwoord #7 September 13, 2005, 00:05:25
edit2Rapporteer  
mach 1 is overigens minder geschikt voor beginners denk ik (neem aan dat je beginner bent). Hoewel uitstekend te depoweren (zoals grover al aangaf), is ie wel bloedsnel en veel power en lift. (hoge aspect ratio) Fouten worden wel hard afgestraft.

Maar goed, uiteindelijk kun je het met elke kite leren. Ik hoop wel dat je de originele bar vervangen hebt voor één met wél een safety. Want die originele bar met polsleash is echt gevaarlijk.
priscilla
Gast
Antwoord #8 September 13, 2005, 09:44:49
edit2Rapporteer  
hoe ziet de bar eruit die niet veilig is en welke is wel veilig?
Volgens mij hebik de orginele maar weet het niet zeker.
Er zitten wel 2 mogelijkheden op om hem los te trekken.
maarten_schepers

Antwoord #9 September 13, 2005, 09:47:53
edit2Rapporteer  
Heb je al een les gevolgd??? Tijdens de lessen word ook van alles uitgelegd  over de veiligheids systemen
priscilla
Gast
Antwoord #10 September 13, 2005, 09:57:47
edit2Rapporteer  
ja ik heb al les gehad.
Naar mijn mening is de bar veilig kan op 2 manieren loskrijgen maar weet het niet zeker kan best de orginele zijn.
bce

Antwoord #11 September 13, 2005, 10:30:43
edit2Rapporteer  
Spreek gewoon iemand aan op het strand die even samen met jou naar je kite en de bar kijkt en jou wat op gang helpt. Soms is het maar iets klein of banaal dat niet klopt of dat bijgestuurd moet worden en die dingen leer je heus niet allemaal tijdens lessen.
priscilla
Gast
Antwoord #12 September 13, 2005, 10:46:12
edit2Rapporteer  
Ja lijkt me ook een goed idee ik heb al bij trefpunt en locatie gevraagd of er donderdag middag iemand naar horst gaat.
Taco.

Antwoord #13 September 13, 2005, 21:22:29
edit2Rapporteer  
als je 'm los kan trekken is het waarschijnlijk wel goed. Die ik had kon nergens los. Veel succes
priscilla
Gast
Antwoord #14 September 14, 2005, 10:36:57
edit2Rapporteer  
ok thx morrow
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.