larssmits
Gast
|
ben blij dat hij brak... maar waarvoor heb je een boardleash nodig en al helemaal op oostvoorne? gewoon upwind boddydraggen!
|
|
|
DENNS

|
ik ging hem effe uitesten : 
|
|
|
plaaggeest

|
koop gewoon een goede boardleash of ga leren upwind bodydraggen!! Anders belandt je een keer in het ziekenhuis met een stel hechtingen
|
|
|
Mitchel_12000

|
En doe een helm op. Ik heb vorige week woensdag mijn board tegen mijn kop aan gekregen. gat in mijn hoofd en pijn in mijn kop. Vandaag een helmpje gekocht.
|
|
|
DENNS

|
ik ga er aankomende donderdag een halen morgen duszzz mmiss ook nog een helm erbij lijkt me wel zo verstandig
|
|
|
b.v.o

|
boardleash hou op ben eindelijk een beetje van me hersenschudding af.  VAN 9 weken geleden.
|
|
|
Arjen

|
auuuuuuuu!!
|
|
|
Passie

|
gewoon geen board leash nemen... ik had hem ook eerst ben blij dat ik helpje op heb.. gewoon leren upwind bodydraggen.. zo heb ik altijd mijn boardje terug gekregen... en als je springt.. heb je minder kans al je je board kwijt raakt in de lucht dat j 'm op je kop krijgt ofzo...
|
|
|
DENNS

|
springen doe ik nog neit egt ik ben ene beginner, kan net een beetje varen
|
|
|
Passie

|
springen doe ik nog neit egt ik ben ene beginner, kan net een beetje varen
maar toch:)... het is echt gevaarlijk met leash.. en het zal toch wel een keer moeten upwind body draggen. kan je het beter gewoong elijk leren.. en als het toch echt fout gaat dat je er echt nie tmeer bij kan.. heb je toch nog wel matties daar varen of niet??.. maar ik heb ook in het begin met leash gevaren.. maar toch wel aardig spijt van ...
|
|
|
THEGREEN

|
Helmpje op ook als je geen boardleash gebruikt
|
|
|
larssmits
Gast
|
als beginner crash je wel veel ;-) De eerste keer dat ik m'n boardje verloor in diep water dacht ik ook van SHIT! maar als je gewoon je kite in de hoek zet en schuin in het water gaat liggen en je hand een beetje tegen de wind (in het water) in houden en dan als roer gebruiken. Dan ben je al snel bij je board  (het is makkelijker dan je denkt)
|
|
|
DENNS

|
jha ik ga hem miss ook maar heel soms gebruiken ook asl;s je kite is gevallen en weer proberen omhoog te krijgen moet je weer ff je board zoeken en dan is het wel makelijk
|
|
|
b.v.o

|
Ik kan wel upwind bodydraggen maar soms staat er iets te veel wind, maar die boardleash gebruik ik nooit meer. Me broer wel maarja moet die zelf weten.
|
|
|
DENNS

|
dan ga ik maar een beetje ovenen met bodydragen
|
|
|
Mitchel_12000

|
Toch is het lastig op zee met harde sideshore wind en/of grote bakken. het is niet fijn om in een branding van 2 meter hoog je board kwijt te raken. vandaar dat ik gekozen heb om met sideshore wind en/of ruige dagen een rolleash te gebruiken en vanaf nu ook met een helm. Ik heb trouwens wel een vet coole helm op de kop weten te tikken van jobe. Eigenlijk is ie voor wakeboarden.
|
|
|
DENNS

|
okay bedankt allemaall 
|
|
|
Wimt

|
Fightfish.nl 70 euro, niet kapot te krijgen, en ik heb nog nooit een board naar mijn hoofd gehad, dit is dus wel een rolleash he. Lengte 4 meter denk ik
|
|
|
tom_beul
Gast
|
Voor de helft van de prijs leer ik jullie upwind bodydraggen
|
|
|
CeesV

|
ik ga denk ik zo'n vet stoer oranje-nazi helmpje kopen! en dan van het zomer, als er veel duitsers dat ding voor nix opzetten!!! (grinnik_kitesmiley)
maar ff ontopic : persoonlijk zou ik alleen een leash gebruiken als het diep is en je kite in je remie!!! en altijd een helmpie op!!!
|
|
|
DENNS

|
jah ik hbe nou leash maar gebruik egt bijna nooit en doe ook geen helm op als ik leash gebruik miss niet zoverstandig maarjah
|
|
|
Yannick

|
ik ging gistern naar autostrand en had zelf een leash gemaakt voor aan je board was voor 1.60 klaar, maar brak meteen. jammer ik had er wel veel vertrouwen in (grinnik_kitesmiley)
echt een domme actie van je! en het dan nog jammer vinden dat hij brak . . . . . . .
|
|
|
plaaggeest

|
vooral zo door blijven gaan beland je vanzelf keer in het ziekenhuis met de gevolgen van dien! Gewoon upwind leren bodydraggen
|
|
|
niels

|
ik denk dat het gtebruik van een leash in deze koude tijden helemaal zo gek niet is mits je een helm draagt en niet te gekke dingen doet als je in dit koude water moet bodydraggen raak je snel onderkoeld en dan denk ik wel dat je beter een rolleash kunt gebruiken
nu komt deze discussie ongeveer 4 keer per jaar naar voren en ik denk dat iedereen deze beslissing voor zichzelf moet maken mits dit op een verantwoorde manier gebeurd
|
|
|