Rockertafel pers

Joost

Berichten: 1318
November 26, 2005, 21:27:04
edit2Rapporteer  
Hallo zelfbouwerssssss.  (grinnik_kitesmiley)

Ik ga ook een rockertafel pers maken van hout. Zoek alleen een bouwtekening of foto van de pers. Ga er nu alleen nog longboards mee maken maar misschien in de toekomst misschien kiteboards. Hij moet dus zo wie zo 160 lang worden. Kan er ook even een autocad tekening van maken zodat dit een mooi plaatsje krijgt in de kitehigh hardware voor andere bob de bouwers. En dan een stukje tekst met verschillende uitleggen. Lijkt me super. Ik zie en hoor het wel. LTRZ
LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #1 November 27, 2005, 00:32:24
edit2Rapporteer  
Hey Joost,

Ik heb geen autocadtekeningen voor je maar wel wat foto's van mijn rockertafeltje  (grinnik_kitesmiley)

Check deze link ff : http://www.squirtnatic.nl/page7/page3/page10/files/page10-1000-full.html

Succes!  ThumpsUp
O&O
Gast
Antwoord #2 November 27, 2005, 02:27:01
edit2Rapporteer  
Hey Joost,

Ik heb geen autocadtekeningen voor je maar wel wat foto's van mijn rockertafeltje  (grinnik_kitesmiley)

Check deze link ff : http://www.squirtnatic.nl/page7/page3/page10/files/page10-1000-full.html

Succes!  ThumpsUp


Mooie tafel Leon,

Maar ik heb even een paar vraagjes,

Hoe dik zijn die draadeinden?
Hoe dik is het respa?
Wat voor materiaal zijn die vierkante dwarsbalken?

Bedankt Martin.

LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #3 November 27, 2005, 04:44:40
edit2Rapporteer  
Hey Martin,

De draadeinden zijn M10, het Trespa is 6 mm en de dwarsbalken zijn 25 x 25 mm ALU profielen.

Maar een paar verbeteringen zijn hier wel weer op zijn plaats:  ThumpsUp

1) Inplaats van de vierkant profielen zou ik steigerpijp nemen en die met ronde beugels monteren op de Trespa plaat. Het voordeel hiervan is dat je dan geen sleuven hoeft te frezen/zagen in de profielen. De ronde pijp glijd dan "vrij" in de beugel wanneer de rocker hoger wordt ingezet. M.a.w. de hoek van de trespa plaat neemt toe wanneer de rocker toeneemt.

2) Ik zou elke 20 cm een dwarspijp plaatsen om een betere rocker-resolutie te krijgen.

Hier ff een 2-tal schetsjes om aan te geven wat ik bedoel...

Succes!
xav

Geen avatar

Berichten: 352
Antwoord #4 November 27, 2005, 05:04:36
edit2Rapporteer  
Leon, wil je ipv m10 draad eind m12 draadeind gebruiken?

is m10 niet sterk genoeg? of andere reden?
LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #5 November 27, 2005, 05:21:40
edit2Rapporteer  
M10 kan ook... noproblemo  (grinnik_kitesmiley)

O&O
Gast
Antwoord #6 November 27, 2005, 06:21:40
edit2Rapporteer  
Hey Martin,

De draadeinden zijn M10, het Trespa is 6 mm en de dwarsbalken zijn 25 x 25 mm ALU profielen.

Maar een paar verbeteringen zijn hier wel weer op zijn plaats:  ThumpsUp

1) Inplaats van de vierkant profielen zou ik steigerpijp nemen en die met ronde beugels monteren op de Trespa plaat. Het voordeel hiervan is dat je dan geen sleuven hoeft te frezen/zagen in de profielen. De ronde pijp glijd dan "vrij" in de beugel wanneer de rocker hoger wordt ingezet. M.a.w. de hoek van de trespa plaat neemt toe wanneer de rocker toeneemt.

2) Ik zou elke 20 cm een dwarspijp plaatsen om een betere rocker-resolutie te krijgen.

Hier ff een 2-tal schetsjes om aan te geven wat ik bedoel...

Succes!


Ik vind die stijgerpijpen wel een slimme oplossing. Je moet dan volgens mij alleen wel zorgen dat de radius van de beugel groter is dan die van de pijp. Doe je dat niet dan zal bij het verminderen van de rocker de beugel vastlopen op de buis omdat de  afstand in de schuine situatie korter is dan de afstand in een vlakke situatie. Of zie ik dit verkeerd?

Martin
LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #7 November 27, 2005, 18:35:21
edit2Rapporteer  
Martin,

Je hebt helemaal gelijk!!  (grinnik_kitesmiley) De beugels moeten "ruim" om de stijgerpijp zitten.
skyrider 138
Gast
Antwoord #8 November 27, 2005, 18:44:11
edit2Rapporteer  
ik begin je verbouwing te begrijpen leon, je hebt denk ik je vloer wat versterkt voor boardpers ??  schater
LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #9 November 27, 2005, 20:08:24
edit2Rapporteer  
Yep!!  (grinnik_kitesmiley)
Psychotic

Berichten: 1723
Antwoord #10 November 29, 2005, 06:12:19
edit2Rapporteer  
Ik heb hier gewoon 45*45 vurenhout voor gepakt, ff over de vlakbank heen, onder de vandiktebank door en je hebt een perfect recht balkie. ik heb op een rockertafel van 160 CM 7 dwarsbalkjes zitten met M12 draadeinden.

Hier heb ik 8 mm trespa op geklemd wat precies de goede stugheid heeft. Mijn frame bestaat uit 12*5 cm balken die op de hoeken koud op elkaar geschroefd zijn met m6 schroeven van 12 cm lang.

Hier nog even een paar picca's om mijn geleuter te ondersteunen....
Joost

Berichten: 1318
Antwoord #11 November 29, 2005, 07:21:14
edit2Rapporteer  
Ja dat is hem. Nou perfect gasten hier heb ik echt wel wat aan. Zal eens een cad tekening van die houten maken van JT zodat we die kunnen publiceren op kitehigh. Kan je overigens die rechte balkjes niet beter aan de bovenkant rond maken tussen de M12 draaieinden?
Psychotic

Berichten: 1723
Antwoord #12 November 29, 2005, 19:40:48
edit2Rapporteer  
Tja, je kan over dat nu twisten. Ik heb er met een speedboor 15 een gat in geboord en dat heeft zoveel speling ten opzichte van het draadeind dat het geen problemen geeft aangezien rockers van >5 cm toch niet voorkomen.

Als je het bedoeld ivm de concave, juist niet! Je moet kunnen spelen met de setup van de concave etc dus ik plak met ductape een latje op het midden van de balkjes en daar bout ik de plaat overheen. Zo kun je altijd spelen met je concave setup en ben je volledig flexibel  ThumpsUp
LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #13 November 30, 2005, 02:17:56
edit2Rapporteer  
Hey JT,

Mooi tafeltje man!!  ThumpsUp
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #14 December 14, 2005, 22:54:34
edit2Rapporteer  
...Maar een paar verbeteringen zijn hier wel weer op zijn plaats:  ThumpsUp

1) Inplaats van de vierkant profielen zou ik steigerpijp nemen en die met ronde beugels monteren op de Trespa plaat..............

Kan je niet gewoon 50mm PVC buis nemen? Lichter, goedkoper en overal verkrijgbaar (incl beugels). doorbuigen zullen ze op die 60 cm niet.
GjT

Berichten: 281
Antwoord #15 December 15, 2005, 05:46:43
edit2Rapporteer  
...Maar een paar verbeteringen zijn hier wel weer op zijn plaats: ThumpsUp

1) Inplaats van de vierkant profielen zou ik steigerpijp nemen en die met ronde beugels monteren op de Trespa plaat..............

Kan je niet gewoon 50mm PVC buis nemen? Lichter, goedkoper en overal verkrijgbaar (incl beugels). doorbuigen zullen ze op die 60 cm niet.

Wel als je d.m.v. deze buizen ook een concaaf in de plaat wil zetten. Daarvoor moeten de buizen stijver zijn dan PVC!
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #16 December 15, 2005, 15:22:46
edit2Rapporteer  
Dat gaat je dan met stijgerpijp ook niet lukken, tenzij je de buizen voorbuigt. Dat ga je (schat ik) niet doen, want dan kan je niet meet zonder concaaf bouwen. Wat je wel kan doen is een lat in de langs richting tussen de plaat en de buizen. Buigen de PVC pijpies door dan kan dat compenceren met een hoger latje. Met de lengte van het latje kan je dan ook bepalen hoever de concaaf doorloopt (maar dat zal wel geen nieuws zijn).
LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #17 December 15, 2005, 17:49:59
edit2Rapporteer  
"Meten is weten" dus gewoon uitproberen...  (grinnik_kitesmiley)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.