Kite herstarten met 5e lijn (op veilige manier)

RonnieRotonde

Augustus 19, 2006, 20:26:28
edit2Rapporteer  
Halo mensen,

Kheb gister beetje staan te oefenen op oostvoorne.. en ik kan nu eindelijk een lekker stukje varen zonder terug te zakken (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley) Ik heb het door ja ThumpsUp..

Maarrr.. Als mijn kite op het water ligt en ik wil hem herstarten met mijn super mooie 5e lijns systeem, dan resulteert dat telkens weer in een enorme ruk zodat ik 20 meter vooruit over het water schiet... Ik weet dat dit anders kan.. Maar hoe?

Wanneer laat ik mijn 5e lijn vieren? Hoe stuur ik de kite naar de hoek van het windvenster?

Ik vind het namelijk niets als dat ding me in 1 keer ergens heen trekt...

Alvast bedankt voor de uitleg!

Grtz,

Roland
dude007

Geen avatar

Antwoord #1 Augustus 19, 2006, 22:05:28
edit2Rapporteer  
Heb je deze vaardigheden niet bij je lessen geleerd????
Molliebollie

Antwoord #2 Augustus 19, 2006, 22:14:08
edit2Rapporteer  
Je moet em gewoon rustig naar de rand van het windvenster laten gaan, nadat je je 5e lijn hebt aangetrokken en je kite op z'n rug in het water ligt (struts horizontaal)
5e lijn kun je loslaten dan en rustig naar de rand van het windvenster sturen. Kite eenmaal daar aangekomen rustig de kite omhoog sturen met de bar van je af, dan krijg jij geen harde ruk hoor Wink
RonnieRotonde

Antwoord #3 Augustus 19, 2006, 23:20:32
edit2Rapporteer  

Heb les gehad met een bowkite (Best Warroo), dus vandaar Smiley

@ Molliebollie.. Oke, klinkt idd aannemelijk, maar als ik mijn bar weer in mijn handen heb en ik laat de 5e lijn los, dan stijgt hij volgens mij direct op?? Maar je moet hem dus rustig naar de rand kunnen sturen?
KiteDemon

Antwoord #4 Augustus 19, 2006, 23:56:45
edit2Rapporteer  
Eerst de 5e binnenhalen totdat de kite net niet helemaal op zijn rug ligt. Dan een stuurlijntje aantrekken (je hoeft alleen maar je bar links of rechts te draaien) zodat de kite naar een hoek van het windvenster drijft. Terwijl de kite naar de rand van het windvenster drijft, langzaam de 5e vieren tot deze aan de rand staat. Kite van het water sturen en voila.
JER
Gast
Antwoord #5 Augustus 20, 2006, 00:47:21
edit2Rapporteer  
5e lijn gebruik ik alleen voor safety, ik start de kite op de gewone normale manier dat werkt gewoon het beste, 5e lijn voor optie tot waterstart van de kite vind ik een slechte optie, gewoon old-school werkt beter! ThumpsUp
Erik de Berik

Antwoord #6 Augustus 20, 2006, 01:26:56
edit2Rapporteer  
 ListenToMe En niemand zegt  dat je moet oppassen dat de 5th niet om je been of hand/arm heendraait.Zorg dat niks ertussen zit ,in ieder geval geen lichaamsdeel  ThumpsUp
Molliebollie

Antwoord #7 Augustus 20, 2006, 02:05:18
edit2Rapporteer  

Heb les gehad met een bowkite (Best Warroo), dus vandaar Smiley

@ Molliebollie.. Oke, klinkt idd aannemelijk, maar als ik mijn bar weer in mijn handen heb en ik laat de 5e lijn los, dan stijgt hij volgens mij direct op?? Maar je moet hem dus rustig naar de rand kunnen sturen?

Je kite stijgt pas op als jij em omhoog stuurt. (oftewel de andere kant weer op dan de kant in het windvenster waar je je kite hebt heengestuurd).

Wat KiteDemon zegt over net niet op zn rug, dat is idd wel waar, maar als er genoeg wind staat maakt ook dat niets meer uit. Je tip moet wind vangen.

Tevens is wat ErikMaul zegt ook wel een goed idee Grin
En vergeet niet dat je je linkerkant van je bar ook echt links hebt zitten en de rechter rechts.
Dat gebeurt nl. ook nog wel eens met het relaunchen, dat je vervolgens een mooie kiteloop maakt, omdat je tegengesteld stuurt. En ja....dan wordt je een stukje weggesleurd en resulteert dat in je kite weer op het water (met een gescheurde LE of als je mazzel hebt issie nog heel en kun je em weer opnieuw relaunchen)
Fly like hell

Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #8 Augustus 20, 2006, 02:42:40
edit2Rapporteer  
Snap je het allemaal nog? zo nee, gewoon even de handleiding van het Naish shiftsysteem downloaden. Daar staat het goed in omschreven met plaatjes wat het allemaal een stuk duidelijker maakt. The complete kiteboarding guide is ook een goede optie...
RonnieRotonde

Antwoord #9 Augustus 20, 2006, 06:45:01
edit2Rapporteer  
Thx gasten! Top! Ik heb idd die handleiding ook gevonden inmiddels... Kga het vandaag in de praktijk brengen  ThumpsUp

D.D

Antwoord #10 Augustus 20, 2006, 07:23:02
edit2Rapporteer  
Haha, ik ga het vandaag( zondag) even laten zien hoe het moet
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.