hifly

|
Hey Dimi ,
Ik heb wel geen Rebel , maar wel een switchblade , ook een bow dus . Wat mij meestal uit de nood helpt :
- board aandoen zodat de kite weerstand heeft .
- Aan 1 stuurlijn trekken , de kite moet dan normaal gezien wegschuiven en gaan kantelen op z'n tip .
Let wel : als je aan de stuurlijn trekt , arm voldoende strekken , weg van de bar dus ! Indien je niet genoeg van de bar wegtrekt kan het zijn dat de stuurlijn zich achter de bar slaat met alle gevolgen vandien .
Veel succes !
|
|
|
xray

|
???? Herstarten doe je toch gewoon met je 5e lijn?
|
|
|
|
dimmie

|
met de 5 de lijn is het niet zo makkelijk teminste wat ik heb gezien iedergeval dan maar goed misschien is het een handigheidje dat zou kunnen maar ieder idee is welkom omdat ik zit te twijvelen of ik een rebel ga kopen 5e lijntje ff aantrekken 
|
|
|
TableTopje

|
Je hebt natuurlijk wel genoeg wind nodig. Bij te weinig wind wil het wel eens lastig zijn. Bij voldoende wind trekt de kite vanzelf naar het windvenster.... 
|
|
|
Mitchel_12000

|
Op kiteforum gaan hier hele topics over. Het punt met de rebel is, dat het niet werkt als bij een c-shape 5de lijn. Dit komt door de ronde tips. Deze draaien niet meer naar binnen toe waardoor de kite niet naar de rand van het windvenster drijft. Je kan de kite het beste herstarten als een bow, dus 1 van de stuurlijnen binnenhalen zoals hifly ook al zei. Ik heb het nog niet kunnen uitproberen. Zaterdag komt mijn 12 metertje als het goed is binnen.
|
|
|
martijn85
Geen avatar
|
Ja de ozone heeft ook een vijfde lijn en ik heb die ook een keer aangetrokken, om de kite vanaf zijn rug te herstarten, maar het enigste wat de kite dan doet is wat bungelen op het water, maar herstarten how maar. Dus gewoon 1 stuurlijn binnenhalen!
|
|
|
hifly

|
Dimitri ,
Als je nog een bow moet kopen ( en nu ga ik waarschijnlijk m'n bak volkrijgen ) koop dan een Cabrinha . Geen vijfde lijn , herstarten is een fluitje van een cent , zelfs als hij uit de lucht valt door bv ; een val of wat dan ook , blijft hij rustig wachten op z'n tip . Gewoon de bar pakken zlichtjes trekken en hup ..vertrokken .
Je kan zelfs aan de kant om effe uit te rusten de kite gewoon in het water laten staan zonder omver getrokken te worden .
Enige nadeel : inverteren , maaaar dat is 9/10 meestal fout van de rider . De lijnen moeten steeds onder spanning staan . Ikzelf kom dit al eens tegen als ik de kite te dicht tegen het water aanstuur , z'n tip raak het water en spanning is uit de lijnen ,gevolg ..inverteren .
Meestal laat ik de kite gewoon doen en dan komt het wel goed ...
|
|
|
litewave

|
@ hifly: bij deze je bak vol, (grinnik_kitesmiley) heb zelf een rebel en super te starten zie boven beschreven methode"s
|
|
|
WaZuP

|
@ Hifly wat5 je zegt klopt zeker inverteren komt 9 van de 10 keer door de rider ik zelf denk dat je gerust 29 van de 30 keer kunt zeggen.
Het verhaal van spanning op je stuurlijnen is bullschit, het is mij zelfs gelukt om de bar loste laten en nog zo'n 80 meter door te varen voordat echt alle power weg is. heb datr ding enorm hard door het window laten schieten en de bar los gelaten nooit inverteren! geloof me want heb ze 4 maanden lang elke dag gevaren van 10 tot 45 knopen vanaf de 5 tot en met de 16
waty je zegt als je wingtip het water raakt moet je eigenlijk heel snel 1 van de 2 volgende dingen (of allebij doen)doen:
trek gewoon heel stukl stuurlijn van de bovenste tip meteen in of ga keihard aankanten zodat je spanning houd op je lijnen.
|
|
|
Taco.

|
wat gebeurt er dan als je de stuurlijn binnenhaalt?
|
|
|
Bazaki Louis
Gast
|
Idd niet herstarten dmv 5 lijn zoals je normaal zou doen bij een r5, hij zal dan veel eerder gaan inverten. Het beste is gewoon een stuurlijn flink inhalen en even wachten.
|
|
|
Buster

|
Volgends mij zijn de Rebel en de Ozone de makkelijkst te herstarten kites! Weinig wind: 5th lijn aantrekken, bar op vaarstand (dus niet ondersteboven) dan gewoon zachtjes aan 1 van de stuurlijnen trekken. Meer wind: 1 van de stuurlijnen aantrekken zoals beschreven hierboven.
|
|
|
Marky

|
Hoi Buster, helemaal met je eens. Maar pas op: ik had vorige week de lijn van de middenstrut verwijderd (je weet wel de extra 5e lijn die naar het midden van de strut loopt). Kreeg met weinig wind de Ozone voor geen meter meer omhoog, ging nl helmaal opzi'n rug liggen er dan daarna dwarrelde die elke keer omhoog draaide en kwam met de LE van voren naar beneden. Heb de extra strut lijn direct weer aangebracht!!!! 
|
|
|
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
|
De Rebel heeft dat lijntje toch helemaal niet? Die heeft zover ik heb kunnen zien een Y bridle op de LE. Die van Ozone heeft een kleine toming voorop.
|
|
|
Esther

|
Geen 5e lijn gebruiken, maar idd de stuurlijn aantrekken! Het staat ook duidelijk in de manual die bij de Rebel geleverd is, maar het relaunchen een paar keer in ondiep water oefenen is geen overbodige luxe als je de 5e lijn methode gewend bent!
|
|
|