Herinrichting autostrand

Arnoud

Berichten: 22
Juni 17, 2007, 02:19:30
edit2Rapporteer  
< sorry, dit bericht hoort onder kitelocaties>

Voor het autostrand is er onlangs een nieuw inrichtingsplan opgesteld. In het plan staat o.a. dat kitesurfen ten zuiden van paal 7.6 is toegestaan en dat er tussen paal 7.0 en 7.6 een zogenaamde wegsurfzone komt. Binnenkort zal de zonering worden afgebakend.

Verder wordt de toegang wat vriendelijker aangekleed, maar mogen auto's helaas niet op het strand komen. Lees verder op:

http://www.autostrand.nl/00036.html
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #1 Juni 17, 2007, 03:03:06
edit2Rapporteer  
Dus in het groene gedeelte mag je zoiezo kiten als ik het goed heb?
En waar begint dat groene gedeelte? Bij de eerste duin ofzo?
Alferink

Berichten: 1730
Antwoord #2 Juni 17, 2007, 03:06:20
edit2Rapporteer  
Wat een klein T*ring stukje zeg...     moet je is kijken hoe druk het is in het weekend met 10 kitescholen en de rest van de kiters.

Stelletje achterlijke mongolen
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #3 Juni 17, 2007, 03:42:44
edit2Rapporteer  
Nou, ik vind het niet echt verkeerd klinken.
Lijkt volgens mij kleiner dan het is. Nu mag je ook al niet aan de rechterkant kiten..dusja...

Ernestoo

Berichten: 22
Antwoord #4 Juni 17, 2007, 04:13:46
edit2Rapporteer  
Via de link kun je een verkorte versie van het plan bekijken inclusief luctfoto's waarin de zones zijn aangegeven. Volgens mij is paal 7.0 het einde van het pad. Dit betekent dat de zone waarin gekite mag worden volgens mij kleiner is dan nu. Nu mag je vanaf paal 7.0 een lijn naar de overkant trekken en daar varen. Vooral bij hoog water wordt het gebied waar je mag kiten dan kleiner.
Wat ook weer jammer is dat er palen en troep in het water komen om het gebied te markeren. Wat mij betreft hoe minder palen en boeien in het water hoe beter!
Garmt

Berichten: 565
Antwoord #5 Juni 17, 2007, 04:37:51
edit2Rapporteer  
De slagboom wordt overigens naar _boven_ verplaatst... dus even naar beneden rijden om je spullen af te droppen is er straks ook niet meer bij. Maar goed, dat was toch amper 200m verder wandelen :-)

Wat wel arelaxed is zijn die palen inderdaad. De "wegvaarzone" wordt in het water met palen en een ton gemarkeerd - dat zijn obstakels waar echt niemand op te wachten zit.
D.D

Berichten: 1561
Antwoord #6 Juni 17, 2007, 05:04:51
edit2Rapporteer  
Naar verwachting zal de uitvoering plaatsvinden tussen half augustus en half  september 2007.

Dat duurt niet lang meer (huilen_kitesmiley)
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #7 Juni 17, 2007, 15:16:23
edit2Rapporteer  
En als je aan lagerwal raakt met ZW, staan er dan pliesies op je te wachten om je vedt te bekeuren? En als je boardje op pleite gaat en je gaat daar zoeken?
Ik vind het een slecht plan: Palen (was vorig jaar nog iemand keihard op een paal geklapt toch?), veel kleiner gebied, groot stuk kustlijn verboden dat juis als back-up dient voor ZZW-NWW en moet je nagaan: als een derde van de gasten die kiteles nemen serieus beginnen met kiten dan betekend dat een aanwas van minstens 10 kiters per week, die allemaal vamos a la cochaplaya gaan doen en dat wordt dus nog gezellig. (jullie zijn meer dan welkom, wel ff lid worden van de NKV!)
Frank77

Berichten: 690
Antwoord #8 Juni 17, 2007, 15:19:30
edit2Rapporteer  
Als ik het goed begrijp komen er een hele rits palen bij: 19 stuks!!!

http://www.autostrand.nl/beknoptinrichtingsplan.doc

Is hierover contact geweest door NKV? Oostvoorne wordt veel gebruikt door beginners (en kitescholen), en de combinatie met strandpalen en beginners is niet heel verstandig. Word t hierop nog actie ondernomen, voordat die palen erstaan? Als je iets wil plaatsen, doe dan een ton. De palen op het strand zijn volgens mij helemaal zinloos. Die slaan echt nergens op en levert alleen maar gevaar op voor kiters. 

Gaat de NKV hier nog actie op ondernemen? Misschien wat uitdraaien van kitesurf ongeluken en paaltjes/auto's/cafetaria's e.d. verzamelen als onderbouwing.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #9 Juni 17, 2007, 15:59:48
edit2Rapporteer  
Ziet er goed uit voor volgend jaar:

- Slufter dicht voor een aantal jaar  ThumpDown
- Super klein wegvaar en binnenkom gebied  ThumpDown
- Enorme groei kitescholen die gaan lessen precies voor.....jawel!  (angry_kitesmiley)
- Natura2000: met 17.000.000 mensen hier kunnen we makkelijk af met 3 noordzeestranden voor ALLE recreatie (angry_kitesmiley)


En als ik op de foto hierboven die 3 strandpalen zie staan aan de bovenkant......gevaarlijk. En dan een hele rij op het strand langs te duinen. Heeft iemand van Natuurmonumenten of Zuidhollands landschap aandelen in hardhout? Of een houten strandpaal fetish????
-Mark-

Berichten: 451
Antwoord #10 Juni 17, 2007, 17:27:22
edit2Rapporteer  
word er inderdaat niet beter op
Ernestoo

Berichten: 22
Antwoord #11 Juni 17, 2007, 17:49:48
edit2Rapporteer  
Wie oh wie is de regio vertegenwoordiger van de NKV die playa onder zijn of haar hoede heeft? Wellicht kan hij/ zij een toelichting geven over het waarom en of er rekening is gehouden met veiligheidsaspecten.
DENNS

Berichten: 911
Antwoord #12 Juni 17, 2007, 19:08:16
edit2Rapporteer  
f*ck it,
net alsof dat kan soms zijn er wel 100 kiters op het autostrand met een drukke dag, en kan je nu al vertellen dat het dan niet gaat lukken in dat kleine stukje,
dus weet nu al dat bijna niemand hier zich aan houd
M-dull

Berichten: 62
Antwoord #13 Juni 17, 2007, 21:53:11
edit2Rapporteer  
Hier moet echt iets aangedaan worden, dit echt mooi klote (angry_kitesmiley)
we krijgen nu zo'n klein stukje dat er dan amper nog goed op
oostvoorne gekite kan worden, zeker met al die beginners erbij

We zouden een handtekening actie moeten beginnen, ListenToMe
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #14 Juni 17, 2007, 22:41:38
edit2Rapporteer  
pff ze kunnen nog meer zeggen...als iedereen gewoon z'n gang gaat zoals nu kunnen ze niks doen....
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #15 Juni 17, 2007, 23:38:21
edit2Rapporteer  
De functie van het autostrand is duidelijk nationaal en zelfs internationaal, er komen mensen uit de omgeving Nijmegen, brabant, omg. Antwerpen en duitsers uit o.m. omg. Keulen. Op door de weekse dagen opvallend veel oosterburen. Die zie je ook op andere spots natuurlijk, maar ook voor hun is dit een ideaal oefenstrand. De belangen aan onze kant zijn dus niet regionaal maar veel uitgebreider.
De beleidsmakers moeten hier op worden gewezen.
Wie?
Gast
Antwoord #16 Juni 17, 2007, 23:48:14
edit2Rapporteer  
eff seroius die mensen hebben te veel geld en echt geen leven.
Myzrael
Gast
Antwoord #17 Juni 18, 2007, 00:00:04
edit2Rapporteer  
Een troost.....in de kitesurfzone mag je ook vissen vanaf de kant....................... loser
Wie?
Gast
Antwoord #18 Juni 18, 2007, 00:08:04
edit2Rapporteer  
Visse ik heb er echt nog nooit 1 gezien:O:P
Geen

Berichten: 559
Antwoord #19 Juni 18, 2007, 00:19:26
edit2Rapporteer  
Kolere man dit is toch niet normaal,
alsof iemand zo fokking wous is om een lekker stranddagje aan het autostrand te houden en een teringeind te lopen,ben je toch wel gestoord. flikker toch op man, hier gaan veel gewonden vallen!!!!
Wie?
Gast
Antwoord #20 Juni 18, 2007, 00:25:25
edit2Rapporteer  
Ja he dennis en anders komen die gewonden niet door kiten
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #21 Juni 18, 2007, 13:31:43
edit2Rapporteer  
verbod op kitescholen..... (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley)



is dé oplossing. (grinnik_kitesmiley)
ErikB

Berichten: 876
Antwoord #22 Juni 18, 2007, 14:08:39
edit2Rapporteer  
f*ck it,
net alsof dat kan soms zijn er wel 100 kiters op het autostrand met een drukke dag, en kan je nu al vertellen dat het dan niet gaat lukken in dat kleine stukje,
dus weet nu al dat bijna niemand hier zich aan houd

Ben ook bang dat er niet in de zone gekite word, gewoon weg omdat dat niet werkt.
En reken maar dat ze komen controleren want dit staat ook in het plan herinrichting auto strand.

In geval van conflicten of overtredingen van de zonering zal er handhavend op worden getreden. Het is belangrijk dat men zich aan de zonering gaat houden, omdat de eerste 2 jaar na elk recreatieseizoen een evaluatie gehouden zal worden. Uit deze evaluatie zal blijken of de zonering werkt en of de natuurdoelen gehaald worden. Mocht dat laatste door overtredingen van de zonering niet het geval zijn, dan is het mogelijk dat de recreatieve mogelijkheden van het gebied alsnog verminderd worden.

Ongelofelijk dat er palen worden uitgezet om de zones te markeren.
Wie verzint dit  (sealedlips_kitesmiley)
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #23 Juni 18, 2007, 14:39:13
edit2Rapporteer  
pfff daar zakt mijn broek echt van af ! Mensen die niet eens weten wat kitesurfen is gaan een " indeling " maken, en als de grenzen worden gepasseerd word het gebied nog kleiner  ThumpDown. Heeft er iemand een e-mail adres van degene/instantie die hierover gaat?
Alferink

Berichten: 1730
Antwoord #24 Juni 18, 2007, 14:49:32
edit2Rapporteer  
pfff daar zakt mijn broek echt van af ! Mensen die niet eens weten wat kitesurfen is gaan een " indeling " maken, en als de grenzen worden gepasseerd word het gebied nog kleiner  ThumpDown. Heeft er iemand een e-mail adres van degene/instantie die hierover gaat?

Vast wel, maar daar ga jij niet naar mailen dat laten we maar over aan de nkv e.d. haha

Maar kijk,  bij muiderberg is het gewoon, ik kan niet verder...    maar als het op oostvoorne dan super druk is, en de zone zit vol, dan is de drempel om ff tussen die palen door te gaan om ff wat lucht te creeeren veel lager, krijg je in een x een groene bosneger aan je kont hangen die roept, o o o nu maak ik het gebied nog kleiner hoor.       

Het erge is... de machteloosheid... wat kan je er nu aan doen... die gasten hebben gewoon keihard de macht hier.

Die Natura 2000 gebieden... dat is zowat HEEL DE F$%^IN KUST !!! Op een stuk of 3 recreatieve stranden na ofzo.... daar gaan we dan gezellig met z'n  allen onze strand hobby's uitoefenen.

Dat wordt een groot slagveld.

Ik hoop dat de nkv nog vanalles voor elkaar krijgt, ze moeten er ook gewoon keihard voor blijven knokken, maar ik krijg amper het idee dat het nut heeft... Die gasten drukken toch alles door.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.