hulp nodig!

Pjotr010

Geen avatar

Augustus 06, 2007, 15:47:11
edit2Rapporteer  
Howdi,

zaterdag ochtend vroeg de wekker gezet voor een trainingssessie, had mijn zinnen op een downloop frontroll gezet. De volgende stappen doorlopen:
- kite naar 12
- beetje downwind en uithaken, grip in fishpole
- downloop inzetten en lekker kanten en tegen de druk van de kite aanleunen
- na circa 30 -50% van de downloop, poppen en voorwaartse rotatie inzetten.
- hierna gaat eht allemaal snel en wordt de waarneming wat 'blurry'

grootste probleem dat ik had is hoe krijg je loopende kite uit zijn loops? Tijdens de landing wil ik me concentreren op het sticken van de move, begint tegelijkertijd die kite aan zijn tweede rondje.

Alvast bedankt voor jullie hulp (nu mijn knieen een beetje kunnen uitrusten)
Pieter
slufterhufters.com

Antwoord #1 Augustus 06, 2007, 16:02:52
edit2Rapporteer  
Houdt met je voorste hand de bar in het midden beet.
Na de frontroll en loop gelijk je achterste hand terug naar rechterkant bar.

Met welke kite doe je dit.

Met kleine kite doe je je achterste hand net naast je voorste plaatsen.

Belangrijk bij deze trick is dat je lekker hard gaat en je keihard afzet zodat je hoog gaat dan is de landing zachter.
Pjotr010

Geen avatar

Antwoord #2 Augustus 06, 2007, 16:32:01
edit2Rapporteer  
Houdt met je voorste hand de bar in het midden beet. Idd voorste hand tegen de depowerlijn en de achterste in onderhandse grip naar het uiteinde van de bar aan dezelfde kant.
Na de frontroll en loop gelijk je achterste hand terug naar rechterkant bar. Oke??

Met welke kite doe je dit. Raven3, dit weekeinde 14 meter

Met kleine kite doe je je achterste hand net naast je voorste plaatsen.

Belangrijk bij deze trick is dat je lekker hard gaat en je keihard afzet zodat je hoog gaat dan is de landing zachter.
XPANIK

Geen avatar

Antwoord #3 Augustus 06, 2007, 21:29:41
edit2Rapporteer  
HI DUDE,

Ik heb zaterdagochtend een tijdje staan kijken naar een raven III die heel de tijd aan het klooien was.

Als jij dat was PJOTR010 heb ik 2 tips

1 probeer gewoon eens een beetje hoog te springen, want zonder hoogte blijf je op dit bedenkelijke niveau
2 werk een beetje aan je stijl/houding.....
Pjotr010

Geen avatar

Antwoord #4 Augustus 06, 2007, 22:31:48
edit2Rapporteer  
HI DUDE,

Ik heb zaterdagochtend een tijdje staan kijken naar een raven III die heel de tijd aan het klooien was.

Als jij dat was PJOTR010 heb ik 2 tips

1 probeer gewoon eens een beetje hoog te springen, want zonder hoogte blijf je op dit bedenkelijke niveau
2 werk een beetje aan je stijl/houding.....

Hi Xtrapanik,

bedankt voor je feedback, kan je wat concreter zijn? Dat van die hoogte vat ik, maar ja om nou nieuwe tricks gelijk op halve lijn lengte te proberen gaat mij wat ver, oh nee sorry hoog.

greetz

XPANIK

Geen avatar

Antwoord #5 Augustus 07, 2007, 01:18:54
edit2Rapporteer  
Hi Pjotr010,

Door dat je wat meer hangtime pakt heb je wat meer tijd om je moves te landen en de bar te controleren en raak je niet zo snel ' blurry'.

met je stijl is eigenlijk niets mis, je vaart alleen wel veel op je voorste voet ( snowboard, windsurf stijl), als je meer op je achterste voet vaart kan je meer poppen en gaat de hoogte ook wat makkelijker.

Ps die RavenIII is wel een super vette kite, super voor hangtime..

greetz
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.