Quick release

plex

Berichten: 31
Juli 16, 2012, 19:29:57
edit2Rapporteer  
Vanochtend even mijn QR even getest, maar ik weet niet of mijn QR wel goed ging.

De kite viel uit de lucht, maar hij bleef vol wind pakken op het water. Ik moest mij flink schrap zetten, anders werd ik mee getrokken. Ik kon nauwelijks mijn bar terug halen, laat staan de chickenloop weer vast maken. Als ik mijn bar ging halen, dan ging mijn kite bijna weer omhoog. Na 5-10 minuten kon ik eindelijk mijn chickenloop vast maken.
Klopt dit? Of moet de druk volledig uit de kite zijn?

Daarnaast trok ik tijdens het kiten aan 'less', maar na een waterstart trekt mijn kite dit weer ongedaan. Ik kan dus alleen maar vol gepowered varen.

Heeft dit iets met elkaar te maken?

Ik vloog vanochtend met een 9m kite met ong. 17 knopen. Niet extreem dus. Ik heb een epic bar 2011.
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #1 Juli 16, 2012, 19:42:34
edit2Rapporteer  
Er blijft idd restdruk in de kite staan. Vind ik wel fijn dat ie op een wingtip blijft  staan zodat je snel herstart. Hij depowerd voor 80%. Dacht dat de 2011 versie verbeterd was hiermee. Ik heb 2010 spul en 1 bar powerd ook weer doordat de strap versleten is. Maar voor een 2011 bar is dat wel snel. Ik zou even mailen met Dimitri of Jeroen (Geronimo).
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #2 Juli 16, 2012, 19:51:15
edit2Rapporteer  
Volgens mij heb je verschillende barren. De extend en de gwone control bar. Nja 4 of 5 lijns zoals in deze filmpjes.

Heb je deze bar?


http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=OvUysbf4T6w#
!

Of heb je de bar met 5th line?


http://www.youtube.com/watch?v=oqrUs-pCmpk


Leash aan de 5th line zal je kite niet helemaal 'flaggen' dus er zal dan nog 10 % kracht in zitten als ik het goed begrijp uit het filmpje. .


markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #3 Juli 16, 2012, 19:55:19
edit2Rapporteer  
Epic heeft geen 5lijns bar.  de safety is een mini 5th. Die flagged je powerlijnen uit.   En voor alle kites is er 1bar die in breedte verstelbaarb is. Behalve voor de junior  kite is er een kleinere bar.
plex

Berichten: 31
Antwoord #4 Juli 17, 2012, 08:39:52
edit2Rapporteer  
Er blijft idd restdruk in de kite staan. Vind ik wel fijn dat ie op een wingtip blijft  staan zodat je snel herstart. Hij depowerd voor 80%...

Maar kan het dan kloppen dat ik nog mijn gewicht in de strijd moet gooien om niet mee getrokken te worden? Hoe haal je je bar dan terug? Je moet namelijk ook weer de chickenloop terug plaatsen en dat lukt mij bijna niet als die kite alweer de lucht in wil. Dan zit er veel te veel trekkracht op en dan krijg ik de CL niet meer vast.

Ik heb een 2011 xtend bar. Ik zal met Jeroen contact opnemen over de strap.
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #5 Juli 17, 2012, 09:47:44
edit2Rapporteer  
Je moet rustig de 5th line . De enigste die nog aan je vast zit, rode lijntje, naar je toe halen  . De bar komt zo dan naar je toe. Pak de QR en chickenloop en zet het in elkaar. Daarna inhaken , rustig 5th line  laten vieren zodat alles weer op spanning staat. Ik weet niet waar je meestal vaart anders wil ik wel helpen. Kijk ook even op de website van Epic bij de filmpjes  ...how to....
feddomw
Gast
Antwoord #6 Juli 17, 2012, 10:23:08
edit2Rapporteer  
Begrijp ik het goed dat de bar dus ergens tegen een stopper aan schuift en je daarom dus niet 100% depower hebt bij Epic?
plex

Berichten: 31
Antwoord #7 Juli 17, 2012, 10:43:33
edit2Rapporteer  
Je moet rustig de 5th line . De enigste die nog aan je vast zit, rode lijntje, naar je toe halen  . De bar komt zo dan naar je toe. Pak de QR en chickenloop en zet het in elkaar. Daarna inhaken , rustig 5th line  laten vieren zodat alles weer op spanning staat. Ik weet niet waar je meestal vaart anders wil ik wel helpen. Kijk ook even op de website van Epic bij de filmpjes  ...how to....


Het probleem is dus dat ik die 5th line niet rustig binnen kan halen, omdat er nog heel veel kracht op de kite staat. Ik moet mij echt schrap zetten om niet naar voren getrokken te worden.

In het eerste filmpje in dit topic, waar de bar  wanneer hij de QR gebruikt, dan kan hij heel relaxt de bar binnen halen en CL weer vastmaken.

Ik vaar meestal in Mirns, dus als jij daar ook vaart dan mag je mij het zeker een keer laten zien.

Deze bar is het:
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #8 Juli 17, 2012, 20:58:03
edit2Rapporteer  
Er blijft idd een rest druk in de kite. Een beetje zoals de suicide mode die veel freestylers gebruiken. Op de 2011 bar hebben ze al extra depower op de release gezet maar geen 100% zodat de kite makkelijker herstartbaar blijft. Zelf vind ik het wel prettig.

Overigens vind ik de 9m in 17 knopen wel apart dat die zo veel kracht had. Zat er misschien iets in de weg?

De nieuwe bar die er aan komt heeft dit echter wel helemaal om gegooid. We gebruikten tot deze bar eigenlijk een bar van Blade met een paar aanpassingen. Nu met de nieuwe CL released anders, de kite hangt dan nog aan 1 lijn waardoor die meer depower zal hebben bij release. En een suicide attachment voor de freestylers.
Morgen ga ik maar even naar Kornwerderzand om een protobar te testen.

@ femdom

nee niet echt want de mini 5th gaat voorbij de straps en dan heeft de bar dus geen invloed meer.
plex

Berichten: 31
Antwoord #9 Juli 17, 2012, 21:30:09
edit2Rapporteer  
....

Overigens vind ik de 9m in 17 knopen wel apart dat die zo veel kracht had. Zat er misschien iets in de weg?

...

Dat zou kunnen, het leek namelijk wel of er normale druk in de kite zat. Maar wat kan er in de weg zitten?
feddomw
Gast
Antwoord #10 Juli 17, 2012, 21:41:25
edit2Rapporteer  


@ femdom

nee niet echt want de mini 5th gaat voorbij de straps en dan heeft de bar dus geen invloed meer.

Lees mijn naam nog eens goed, en Google eens "femdom" zoals jij schrijft. Wink

On topic: als er restdruk in de kite blijft kan dat toch alleen omdat de stuurlijnen "niet ver genoeg" met de bar omhoog schieten? Je bent al je druk kwijt als het lijnlengte verschil meer is dan X, waarbij ik kwijt ban wat X moest zijn maar het is wel gezegd bij de NKV safety clinic.
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #11 Juli 17, 2012, 21:48:26
edit2Rapporteer  
X is spanwijdte plus een beetje..

Loopt de mini 5th nog wel door de stopper heen?
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #12 Juli 17, 2012, 21:52:53
edit2Rapporteer  
Hahahaha.  das ook leuk!!!  @feddomw, klopt wat je zegt. Maar bij Epic/Blade  depowert de kite op de powerlijnen zolang als de mini5th is. En dat is ongeveer 2 meter ofzo. Bij Ozone bv.flagged de kite op 1 powerlijn een meter of 5. Dus totale depower, bij Epic een procent of  70/80.
En ja de mini 5 th  loopt door de stopper.  of was dat een vraag aan de topicstarter Ed?
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #13 Juli 17, 2012, 22:19:46
edit2Rapporteer  
@ Feddomw

Sorry ben een beetje woordblind af en toe. Creer af en toe andere woorden dan er staan soms best lastig.
feddomw
Gast
Antwoord #14 Juli 18, 2012, 08:26:54
edit2Rapporteer  
@ Feddomw

Sorry ben een beetje woordblind af en toe. Creer af en toe andere woorden dan er staan soms best lastig.

Maar je weet nu wel wat femdom is. Je weet nooit waar het goed voor is.... Smiley
plex

Berichten: 31
Antwoord #15 Juli 18, 2012, 09:46:44
edit2Rapporteer  
X is spanwijdte plus een beetje..

Loopt de mini 5th nog wel door de stopper heen?

Dat zou het kunnen zijn. Als die lijnen een beetje gedraaid zitten, dan blijft hij misschien in de stopper en dat balletje hangen?
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #16 Juli 18, 2012, 19:56:56
edit2Rapporteer  
Nee   dat lijntje is te dun daarvoor. Je kan evt. je leash aan de `o-shithandle` vast maken. Alleen herstarten is dan rotter volgens mij.
feddomw
Gast
Antwoord #17 Juli 18, 2012, 20:09:47
edit2Rapporteer  
Nee   dat lijntje is te dun daarvoor. Je kan evt. je leash aan de `o-shithandle` vast maken. Alleen herstarten is dan rotter volgens mij.

En je lijnen un-spinnen ook lijkt mij....
plex

Berichten: 31
Antwoord #18 Juli 29, 2012, 21:30:05
edit2Rapporteer  
Probleem lijkt opgelost met een nieuwe depower strap. Vanmiddag safety opnieuw getrokken en nu ging het goed.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.