Deathloop crash

gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #25 Februari 23, 2013, 17:29:52
edit2Rapporteer  
Safety trekken als je een loopende kite hebt doordat lijnen verkeerd zitten, gaat je niet redden. De kite blijft loopen. Je zult alles moeten releasen. Als er, zoals in het filmpje het geval is, voldoende tijd is, dan is het natuurlijk beter om je lijnen te corrigeren. ( als dat kan).
Pas wel op met aan je lijnen zitten terwijl je een loopende kite hebt!
feddomw
Gast
Antwoord #26 Februari 23, 2013, 17:37:18
edit2Rapporteer  
Ik moet wel denken dat de persoon in kwestie het totaal niet door had. Je ziet duidelijk dat hij kan staan, hij had makkelijk toen de kite aan de rand op z'n tip stond twee stappen richting kite kunnen doen en snel de powerlijnen van de bar af halen, lekker drukloos.

Maar idd wat er al velen hier zeggen: als er een substantieel lijnlengte verschil is door lijnen om de bar of om je wingtip heen, is safety een vaak niet je redding.
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #27 Februari 23, 2013, 18:11:31
edit2Rapporteer  
@Nature, das wel erg kort door de bocht wat jij zegt. iedereen een sukkel als je de safety trekt, waarom?

zijn eigen schuld, nergens voor nodig, en dat heeft niets te maken met het feit dat ik achter mijn PC zit.
als ik in zo'n situatie zit denk ik maar aan 2 dingen:

mijn gezin en aan mijzelf.

wat kan jou die kite schelen op dat moment....weg met dat ding...

waarom koop je anders een kite met safety leash?? die is er om te gebruiken als het moet.
En hij had ruim de tijd!
vreemd dat er ook niemand komt helpen, was hij alleen? vraag je je dan af...



Heb t over deze Deathloop waarbij Smiley  Je safteyline + je depowerkoord om je bar zit en dan ga je je saftey trekken?!?!
Dat is nou echt het aller DOMSTE wat je kunt doen :/  Denk je nou echt dat je saftey dan nog werk?
Misschien moet je dan eens een lesje hebben hoe een safety nou precies werkt.
Je safetyline wordt naarbinnen getrokken.  maar hoe wil je dat activeren als hij om je bar is geslagen!  Dat gaat niet

Deze kerel had zeker 30 seconde de tijd om zijn depowerlijn van zn bar te verwijderen simpel door de Depowerline te pakken boven de bar en naar links over de bar hoek heen te halen.
Problem solved!

Andere keus is de kite geheel van je haak af halen + je leash losmaken en met je hand boven de chickenloop en bar met aangetrokken voorlijnen naar terug lopen)

Bij een selfrescue leer je ook om je voorlijnen een aantal keren om je bar te wikkelen om de kracht er uit te trekken. en ja dat werkt ook nog in windkracht 7-8. (zal wel iets meer voorlijkn meoten oprollen maar het zou zeker houdbaar zijn!)

Dus nogmaals.
Roepen dat hij hier zijn safety had moeten trekken is het laatste van ALLES wat hij had moeten doen. simpelweg omdat zijn Safteyline uitgeschakeld was doordat deze om de bar zit.

Safety trekken als je een loopende kite hebt doordat lijnen verkeerd zitten, gaat je niet redden. De kite blijft loopen. Je zult alles moeten releasen. Als er, zoals in het filmpje het geval is, voldoende tijd is, dan is het natuurlijk beter om je lijnen te corrigeren. ( als dat kan).
Pas wel op met aan je lijnen zitten terwijl je een loopende kite hebt!
Ligt er totaal aan wat er aan de hand is.

Lijn om je tip heen of je stuurlijn om de verkeerde kant van je bar heen geslagen dan kan je prima releasen.
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #28 Februari 23, 2013, 18:13:12
edit2Rapporteer  
.
Monkh

Berichten: 294
Logs: 0 | 403 uur
Antwoord #29 Februari 23, 2013, 18:17:21
edit2Rapporteer  
Volgens mij ziet ie het wel maar weet ie niet hoe die het moet oplossen. Ik had dit in ieder geval wel graag geweten toen ik begon met kiten.

Linkje in het beginners topic of nieuw topic met dit soort gevallen?
gijs1234

Berichten: 254
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #30 Februari 23, 2013, 19:10:04
edit2Rapporteer  
Ik heb het ook gehad vorig jaar  Na een crash over de bar gedoken.. ik kon het niet oplossen stond veel druk op de lijnen....Uiteindelijk met de hand de safety lijn naar binnen gehaald. Gelukkig goed afgelopen.

Het is altijd makkelijk te roepen wat je had moeten doen...


http://www.youtube.com/watch?v=-3WFekZElo0&feature=share&list=UUvSVaPnDHtRVuHgnhAEpsgQ
DeStudent

Geen avatar

Berichten: 117
Antwoord #31 Februari 23, 2013, 19:21:09
edit2Rapporteer  
Als ik het goed begrijp zou je in dit geval dus de powerlijnen boven de bar vastpakken, unhooken, chicken loop over je bar heen gooien en dan weer in haken. Dan is dat deel onder controle en kun je relatief veilig je safety leash loshalen en om de bar heen draaien.

Maar zit ik er naast als ik zeg dat je dit al moet zien als je je lijnen uitloopt en al helemaal als iemand je vlieger op laat? 

-edit-
Als ik bericht van vorige poster lees kun je dus bij een crash zo over/tussen je bar heen vallen dat je bar zo verkeerd komt te zitten?
stefaan
Gast
Antwoord #32 Februari 23, 2013, 20:56:33
edit2Rapporteer  
nu is een o shit aan je stuurlijnen wel erg  handig !
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #33 Februari 23, 2013, 21:14:43
edit2Rapporteer  
nu is een o shit aan je stuurlijnen wel erg  handig !


Haha wat een domme opmerking!   hij had gewoon zijn lijnen van zn bar af moeten halen.

Als ik het goed begrijp zou je in dit geval dus de powerlijnen boven de bar vastpakken, unhooken, chicken loop over je bar heen gooien en dan weer in haken. Dan is dat deel onder controle en kun je relatief veilig je safety leash loshalen en om de bar heen draaien.

Maar zit ik er naast als ik zeg dat je dit al moet zien als je je lijnen uitloopt en al helemaal als iemand je vlieger op laat? 

-edit-
Als ik bericht van vorige poster lees kun je dus bij een crash zo over/tussen je bar heen vallen dat je bar zo verkeerd komt te zitten?


Hij had m idd zijn voorlijnen zo hoog mogelijk moeten pakken. en zijn bar had hij linksom de powerlijnen van zijn bar af kunnen halen Smiley 

Ik heb het ook gehad vorig jaar  Na een crash over de bar gedoken.. ik kon het niet oplossen stond veel druk op de lijnen....Uiteindelijk met de hand de safety lijn naar binnen gehaald. Gelukkig goed afgelopen.

Het is altijd makkelijk te roepen wat je had moeten doen...

http://www.youtube.com/watch?v=-3WFekZElo0&feature=share&list=UUvSVaPnDHtRVuHgnhAEpsgQ


In deze situatie zit de bridle om de tip heen.  Releasen werkt dan nog prima.
Walt0r

Berichten: 542
Antwoord #34 Februari 23, 2013, 21:22:46
edit2Rapporteer  
damn... goed filmpje, het zet me wel weer aan het denken.....
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #35 Februari 23, 2013, 22:01:51
edit2Rapporteer  
nu is een o shit aan je stuurlijnen wel erg  handig !

Haha wat een domme opmerking!   hij had gewoon zijn lijnen van zn bar af moeten halen.



@Nature,

moeilijke jeugd gehad .....?
persoonlijkheidsprobleem .....?
of gewoon een eikeltje ......?

Als kitehigh-members hun mening geven maak jij ze direct uit voor rotte vis ...
reageer gewoon normaal op wat anderen schrijven of reageer niet ....

Op je kiteles krijg je geleerd dat jer in een noodsituatie je safety moet trekken.
Helaas zijn de meeste kiters niet zo ervaren, doorwinterd, getalenteerd en onbeschoft als jij bent ...
Dat kun je hen toch niet kwalijk nemen ........ toch?
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #36 Februari 23, 2013, 22:12:21
edit2Rapporteer  
Ik heb a zo lang niet meer gekite, dat ik zelfs in deze situatie, in zijn surfschoenen zou wilen staan. Water, wind, temperatuur, en een krachtig loopende kite, wat wil je nog meer. Ja, in deze sitatie een paar rondborstige EHBO-dames  Joepie

Is wel de reden, dat ik ook op mijn 4 lijners, altijd een 5de lijn monteer. Heb dat loopen ook eens gehad, en op 1 of andere manier werd ik onder water getrokken. Liep goed af, maar toch..

En Bandit: je hebt gelijk; bashen mag, maar dan wel op de Wimt-manier. Met veel LOL.
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #37 Februari 24, 2013, 01:35:38
edit2Rapporteer  
@Nature

Ik ben er van overtuigd dat je reacties goed bedoeld zijn, de info die je geeft is zeker waardevol en brengt inzicht. Dus dank en respect daar voor. Je had ook niets kunnen posten...

Door echter termen als 'Haha domme opmerking' en 'onwetende sukkel te gebruiken zal je een aantal beginnelingen er wel van weerhouden crashes/problemen/fouten te posten en te bespreken. De KH omgeving is daar niet veilig genoeg meer voor. Ook domme sukkels hebben hun trots en ego (met al een deuk in dat geval). Resultaat een minder veilig sport met meer incidenten. Denk dat dit niet het door jouw beoogde resultaat kan zijn met je posts..
hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #38 Februari 24, 2013, 11:51:37
edit2Rapporteer  
Dank je Limbo je bent me net voor.......bij deze mister Perfect.

Ik had een hoopje dat die op een ander nederlands Forum zouden blijven
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #39 Februari 24, 2013, 12:06:44
edit2Rapporteer  
Nature weet waar ie t over heeft en doet veel leuke dingen, ( zie ik op HL)  dus een aanwinst voor KH. Alleen ff toontje aanpassen aan KH. Dat maakt dit forum ook vriendelijker, vind ik. Zou ie geen bezwaar tegen hebben, verwacht ik.
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #40 Februari 24, 2013, 12:08:00
edit2Rapporteer  
Wreed filmpie zeg,in zo een geval had ik als ik bodem onder mijn voetjes had gevoeld in het water(rond 1 min in het filmpje) ,het hele zakie losgegooid(want toen zat de bar nog goed naar mijn idee) .Les nr 1 ,nooit  proberen te relaunchen met zulke obstakels in de buurt en zeker niet als je niet weet waar je mee bezig bent,heb dit al te vaak mis zien gaan op schellinkhout  ThumpDown
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #41 Februari 24, 2013, 13:21:29
edit2Rapporteer  
@Nature

Ik ben er van overtuigd dat je reacties goed bedoeld zijn, de info die je geeft is zeker waardevol en brengt inzicht. Dus dank en respect daar voor. Je had ook niets kunnen posten...

Door echter termen als 'Haha domme opmerking' en 'onwetende sukkel te gebruiken zal je een aantal beginnelingen er wel van weerhouden crashes/problemen/fouten te posten en te bespreken.

Beste Nature,

Die "onwetende sukkel" daarmee bedoel mij .......
ik mag dan wel niet de kitetalenten van Ruben Lenten of Yoeri Zoon hebben maar ik ben al sind 2006 met kitesurfen bezig en dan ben je m.i. geen "beginneling" meer ..... Roll Eyes

Wat mij echter meer zorgen baart is de toon die jij legt in jouw geschreven woord. Ik mag hopen dat jij in de directe aanspreekvorm uit een ander vaatje tapt anders voorzie ik voor jou een problematische toekomt in jouw relatie met anderen Shocked

Vooralsnog ga ik ervan uit dat jouw reacties op andere inzendingen goed bedoeld zijn ... Smiley

btw. als orthopedagoog geef ik cursussen in socialevaardigheidstraining. Gezien jouw problematiek en het feit dat je deel wilt uitmaken van de surfcommunity wil ik jouw wel matsen ........ Grin
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #42 Februari 24, 2013, 13:32:43
edit2Rapporteer  
@ Limbo,stel je niet aan ,Nature heeft het bij het goede eind,opmerkingen m.b.t safety trekken geeft alleen maar meer gevaar.Nature zijn reactie zorgt er in ieder geval voor dat het duidelijk is voor iedereen    ThumpsUp
Chappo,het is niet persoonlijk  InLove
berttt

Berichten: 307
Antwoord #43 Februari 24, 2013, 13:51:34
edit2Rapporteer  
@Nature

Ik ben er van overtuigd dat je reacties goed bedoeld zijn, de info die je geeft is zeker waardevol en brengt inzicht. Dus dank en respect daar voor. Je had ook niets kunnen posten...

Door echter termen als 'Haha domme opmerking' en 'onwetende sukkel te gebruiken zal je een aantal beginnelingen er wel van weerhouden crashes/problemen/fouten te posten en te bespreken.

Beste Nature,

Die "onwetende sukkel" daarmee bedoel mij .......
ik mag dan wel niet de kitetalenten van Ruben Lenten of Yoeri Zoon hebben maar ik ben al sind 2006 met kitesurfen bezig en dan ben je m.i. geen "beginneling" meer ..... Roll Eyes

Wat mij echter meer zorgen baart is de toon die jij legt in jouw geschreven woord. Ik mag hopen dat jij in de directe aanspreekvorm uit een ander vaatje tapt anders voorzie ik voor jou een problematische toekomt in jouw relatie met anderen Shocked

Vooralsnog ga ik ervan uit dat jouw reacties op andere inzendingen goed bedoeld zijn ... Smiley

btw. als orthopedagoog geef ik cursussen in socialevaardigheidstraining. Gezien jouw problematiek en het feit dat je deel wilt uitmaken van de surfcommunity wil ik jouw wel matsen ........ Grin

jij bent wel een streng orthotje denk ik Sad
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #44 Februari 24, 2013, 14:09:56
edit2Rapporteer  
@ Limbo,stel je niet aan ,Nature heeft het bij het goede eind,opmerkingen m.b.t safety trekken geeft alleen maar meer gevaar.Nature zijn reactie zorgt er in ieder geval voor dat het duidelijk is voor iedereen    ThumpsUp
Chappo,het is niet persoonlijk  InLove

@LaurenS

Dus als ik het goed begrijp:

in een "Oh shit situatie", als het helder denken toch al gereduceerd is tot nul door een overdosis adrenaline, de ademhaling en zicht vaak bemoeilijkt zijn door zeewater en/of zand en de hartslag een piek heeft bereikt van 180 bpm, ...

moet ik in alle rust het actuele probleem analyseren, ... schater
er een situatieschets van maken, schaal 1 op 10 ..... schater
en vervolgens een schriftelijk verzoek in drievoud indienen bij zijne Koninklijke hoogheid prinses Maxima .... schater

En waarom zitten er op een kite dan van die safetyidingetjes ..... voor de leuk ....? Shocked

Nature en waarschijnlijk jij ook bezitten een dermate surplus aan kiteskills dat de bovenstaande opsomming van te nemen acties op jullie van toepassing is, .... Smiley

maar voor mij en waarschijnlijk ook heel veel anderen geldt ........   ListenToMe safety first
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #45 Februari 24, 2013, 14:16:20
edit2Rapporteer  
Wat iedereen in zo een situatie doet weet je nooit.,weet van mezelf dat ik rustig blijf en na blijf denken)
Wat we hier hebben is een filmpje die we rustig kunnen bekijken en analyseren.jouw tip m.b.t tot 'safety trekken' was in deze situatie niet raadzaam op dat moment omdat de powerlijn om de bar gewikkeld zat(moet je zien!),vandaar de opmerking.Als de bar goed had gezeten had hij zeker wel zijn safety kunnen trekken(maar dat is makkelijk gezegd inderdaad vanachter de computer) Verders ben ik ook maar een ontwetende sukkel op het water hoor   schater .
robbepop

Berichten: 944
Logs: 0 | 996 uur
Antwoord #46 Februari 24, 2013, 14:19:52
edit2Rapporteer  
Sorry hoor, maar als je je uit een situatie als deze niet kan redden moet je misschien toch eens de damsport gaan overwegen. Het is nou niet bepaald het meest bijzondere wat er hier gebeurt.
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #47 Februari 24, 2013, 14:24:42
edit2Rapporteer  
 schater
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #48 Februari 24, 2013, 14:32:30
edit2Rapporteer  
.
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #49 Februari 24, 2013, 14:32:40
edit2Rapporteer  
Typisch dat op KF de meeste en doorgewinterde kiters toch roepen dat ie zn safety had moeten trekken. Zowiezo de 'laatste' QR.  Ik werd vorig jaar ook meegenomen door een loopende kite richting blokken op Bdam. (Stuurlijn zat om mn bar en vast). eerst gewone QR getrokken,om wat ruimte te creeren, toen laatste QR. Safety first!!   Wil nog wel naar huis na een sessie.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.