DJI Phantom: quad-copter voor GoPro Hero camera

[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #25 November 30, 2013, 22:18:35
edit2Rapporteer  
Volgens mij komt die mogelijkheid binnenkort in de vorm van de Phantom 2 Pro. Maar dan mis je wel de mogelijkheid om live mee te kijken via je smartphone.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #26 December 01, 2013, 00:17:44
edit2Rapporteer  
Hier voor mijn deur vliegt iemand al maanden de 1e zonder camera.
Als je goed zoekt op internet dan kom je te weten dat dit ding ongeschikt is voor goede beelden.

Waarom wordt de nieuwe, waarbij ze het trillen van type 1 blijkbaar hebben opgelost dan niet zonder camera aangeboden?
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #27 December 01, 2013, 00:33:35
edit2Rapporteer  
Als je alleen de GoPro eronder hangt is het idd niet heel geweldig om te filmen.
Maar met een paar aanpassingen is dat al een stuk beter.
Betere props erop, en een gimbal eronder maken het beeld al een stuk beter
Dus in mijn ogen een leuk instap model quadrocopter die met een paar aanpassingen hele mooie beelden kan schieten
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #28 December 01, 2013, 10:39:57
edit2Rapporteer  
Hier voor mijn deur vliegt iemand al maanden de 1e zonder camera.
Als je goed zoekt op internet dan kom je te weten dat dit ding ongeschikt is voor goede beelden.


Qua prijs-kwaliteit verhouding is de Phantom 2 Vision echt het leukste wat er op dit moment te koop is. Heb zelf een aantal jaren met een Mikrokopter gevlogen en die zijn idd veel stabieler. Je bent alleen wel bijna 4 keer zoveel geld kwijt om dezelfde mogelijkheden te hebben.
Nadeel van alle drones is dat ze altijd we een keertje crashen, ook de veel duurdere uitvoeringen. Neem maar van mij aan dat je niet blij wordt als je dure drone incl. dure camera uit de lucht of in het water valt.

Waarom wordt de nieuwe, waarbij ze het trillen van type 1 blijkbaar hebben opgelost dan niet zonder camera aangeboden?


Zoals ik al schreef in mijn vorige post: die zit er aan te komen. Helemaal trillingsvrij krijg je een drone met deze afmetingen en slechts 4 props trouwens nooit. Je kunt echter met goedkope/gratis nabewerkingsprogramma's het beeld aardig stabiliseren.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #29 December 01, 2013, 11:30:13
edit2Rapporteer  
Als je alleen de GoPro eronder hangt is het idd niet heel geweldig om te filmen.
Maar met een paar aanpassingen is dat al een stuk beter.
Betere props erop, en een gimbal eronder maken het beeld al een stuk beter
Dus in mijn ogen een leuk instap model quadrocopter die met een paar aanpassingen hele mooie beelden kan schieten

Ik had zelfs gelezen dat met gebalanceerde props het niet goed te krijgen was. Meer een resonantie probleem.
Erg jammer, want dat ding vliegt toch een partij goed hier voor de deur. Zelfs in 4/5 Bfrt tussen de bomen gaat het prima!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.