Laat berichten zien
Pagina's: [1] 2 3
1  Algemeen / Gevonden / Vermist / Gestolen / Gevonden trapeze en impactvest op rockanje vandaag. Gepost op: Oktober 14, 2018, 21:36:10
PM voor ophalen.
2  Algemeen / Gevonden / Vermist / Gestolen / Re: Wie is zijn kitespullen vergeten vandaag? Gepost op: Januari 02, 2018, 21:03:23
Op Sluf boven, op parkeerplaats. Maar denk dat hij dat zelf wel weet (;
3  Algemeen / Gevonden / Vermist / Gestolen / Wie is zijn kitespullen vergeten vandaag? Gepost op: Januari 02, 2018, 18:01:58
Stuur even pb.
4  Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Re: Rail board repareren door channel toe te voegen.foto's van het board. Gepost op: November 18, 2017, 17:39:41
Ik heb uiteindelijk gekozen om epoxy te gieten met repen weefsel er in. Ik was aanvankelijk beetje bezorgd dat de dunne reep (4cm breed en van 0mm aan uiteinden oplopend naar midden 4mm) epoxy breekbaar zou zijn, maar hij bleek verrassend flexibel na uitharden. Dus na het weg frezen van de toplaag de epoxy reep er op gelijmd met epoxy en nu heb ik weer een extra dikke rail. Board is in het midden dus 4mm dikker geworden dan standaard. Ik heb onderkant iets afgerond en tucked under edge gegeven.
Ik had eigenlijk geen/weinig verandering in vaargedrag verwacht, maar twee dingen vielen toch op na één keer varen. Hij gaf totaal geen spray in omstandigheden waarvan ik dat wel had verwacht en het vaargedrag voelde zachter aan.  Mocht ik er toch achter komen dat er ook nadelen aan zitten kan ik het wegschuren tot de standaard dikte. Ik wil er overigens na tijdje testen ook nog een midden vin bij gaan zetten.
Het is maar één test sessie onder voor mij niet gebruikelijke omstandigheden maar ik ben te vrede met het experiment. Bedankt voor het meedenken.
5  Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Re: Rail board repareren door channel toe te voegen.foto's van het board. Gepost op: November 05, 2017, 18:15:01
Geen ABS dus en wel kaal vrezen. Een epoxy rail gieten trekt mij wel. Dat scheelt een hoop werk in het schuren/vijlen. Twijfel alleen nog omdat ik het idee heb dat epoxy meer stijfheid (minder flex) gaat toevoegen aan de rail. Ik ga op zoek naar stuk PU, als dat flexibel is (en beetje te bewerken), probeer ik dat eerst. Anders ga ik gieten. Bij het gieten zeker niet meteen op het board gieten of kan dat wel? Het wordt dan niet onder druk (geen lijm klemmen) aan het board gezet. Indien de rail eerst gegoten moet worden, moet ik zeker rekening houden met de rocker van het board? Epoxy met glasvezel is toch keihard en zal toch breken wanneer het langs de rocker gelegd wordt. Vraag mij sowieso af of zo'n reepje niet gaat breken wanneer het board gaat flexen. Ik wou er verder geen matten glasvezel over heen gaan leggen. Wat denken jullie?
6  Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Re: Rail board repareren door channel toe te voegen.foto's van het board. Gepost op: November 03, 2017, 21:34:06
Oké..Bedankt jongens.
Heeft één van jullie ook ervaring met het zelf aanbrengen van een channel op een bestaand board. En is het idee van het aanbrengen van een PU of ABS geen goed idee? Het is lekker taai, net als de bestaande rail. Er is naast de lijm verder niets nodig en zal daarom ook wellicht het minste stijfheid toevoegen. Of zie ik dat verkeerd.
En is PU (na schuren en verhitten) wel goed te lijmen met bijv epoxyhars? Ik kan er wellicht ook nog verzonken rvs boutjes bijzetten.

@Bert. Bedankt voor je link. Maar verwijst toch juist naar sneldrogend? Of is
deze wel goed?
7  Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Rail board repareren door channel toe te voegen. Gepost op: November 02, 2017, 17:15:45
De rail van mijn  oude radical is bijna messcherp geworden en eigenlijk niet meer verantwoord om tricks mee te doen.  De nieuwe radical heeft een dikkere rail en een heelside channel. Nu dacht ik om dit oude board een tweede leven te geven door er een stuk/reep pu, abs, forex, epoxy of misschien zelfs gewoon stuk plastic of hout in de lengte op te lijmen. Dus op de onderkant en niet de zijkant. Door de extra dikte heb ik dan  meteen een channel en kan hij weer tijdje mee. Mijn vraag is, welk materiaal is het beste te verlijmen en met welke lijm? Zien jullie nog problemen met dit idee? Het liefst hou ik de flex van het board het zelfde. Dus materiaal wat niet te stijf maakt. Hebben jullie adviezen voor mij.
(Ik zal nog foto's bijvoegen)
8  Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Rail board repareren door channel toe te voegen.foto's van het board. Gepost op: November 02, 2017, 16:28:42
Foto's van het board
9  Nieuws & Video / Nieuws & Video / Re: LOW and SLOW Part2 - Oldschool transities, beach starts en slides Gepost op: December 28, 2016, 22:03:07
Bedankt jongens.

Ik zal eraan werken Evan  Wink
10  Nieuws & Video / Nieuws & Video / LOW and SLOW Part2 - Oldschool transities, beach starts en slides Gepost op: December 22, 2016, 14:03:36
Ik was prettig verrast door de vele views van mijn eerste filmpje van vorig jaar en probeer het nu nog een keer met het beeldmateriaal van 2016, met zoveel mogelijk andere tricks.
Alle beelden zijn gefilmd op de Slufter en Zandmotor met de (imitatie gopro sj4000) action cam. (Het is me nog niet gelukt om de beeldkwaliteit te verbeteren helaas.)


http://youtu.be/JA6E1RDzJBA

11  Nieuws & Video / Nieuws & Video / Re: Oldskool training session | Workum Beach | 11-12-2016 Gepost op: December 12, 2016, 13:45:48
Lekker bezig Marc. Board-off met winter schoenen zie je niet vaak.
12  Algemeen / Trefpunt / Re: Kiters uit Rotterdam , meld je! Gepost op: December 09, 2016, 11:57:17
Ik heb ook sinds kort Billabong 7/6 hooded. Het eerste pak waarin ik niet meer voorzichtig hoef te zijn omdat ik anders toch tegen koude spoeling opzag. En ook eerste pak dat mij de hele dag warm houdt. Ben er erg blij mee. Lijkt een beetje dik, maar op het water voelt hij soepel aan.
13  Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Windvlagen, waarom zitten ze er zo vaak naast? Gepost op: December 08, 2016, 13:19:21
Ik kijk altijd graag voor de windvoorspellingen naar Windyty.
Dan kan je de vlagen ook verklaren. Want dan zie je bijvoorbeeld een oranje gebied met hardere wind een klein stukje buiten de kust waar alles groen is.
Dus grote kans dat af en toe dat oranje gebied de kust even raakt wat de vlagen kan verklaren.


Dat verklaart het voor mij niet. Hoe kan de windmeter bij hvh er naast zitten als wind uit zuid/west hoe komt? Dus over Slufter heen gaat.
Bovendien gaat Windyty uit van voorspellingen en niet van actueel gemeten gegevens.
14  Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Windvlagen, waarom zitten ze er zo vaak naast? Gepost op: December 08, 2016, 12:49:27
Viel mij ook op. Ben ook benieuwd.
Maar wat bedoel je met actueel? Als je daarmee doelt op info van bijv. windvaan HvH en info die Karel gebruikt, dan lijkt het mij dat die ook steeds minder betrouwbaar zijn. Gisteren was de actuele wind op Slufter  niet te vinden. Actuele waterdata van Rijkswaterstaat, zoals hier gebruikt door Kitehigh (en die zal je dan ook bedoelen Wink), zat veel dichterbij. Maar daarvan heb ik in de zomer altijd idee dat die te weinig aangeeft.

In ieder geval heb ik het idee dat de actueel gemeten wind, minder betrouwbaar is geworden t.o.v. paar jaar geleden. Minder in overeenstemming met mijn persoonlijke ervaringen (en die van andere) aan het strand. Hoe kan dat nou, het zijn toch apparaten die meten.
15  Nieuws & Video / Nieuws & Video / Re: [NL] Oldschool LOW and SLOW transities, beach starts en slides Gepost op: December 04, 2016, 13:46:26
@FRans qxl

Ja, leuk. Ik zal je PM sturen.

Ik heb in verleden wel eens een dergelijke oproep gedaan op Kitehigh. Blijft een kleine minderheid. Toch zie ik laatste tijd wel wat veranderen. Mijn kite vrienden in Omgeving Rotterdam zijn er steeds vaker mee bezig. Zie op slufter steeds vaker Old school. Marc en ook Evan zijn lekker bezig. Je hebt die jongen met die oudere Edges, (hoe heet hij ook al weer, met gekleurde broek) die is echt radicaal. In Noorden van het land lijkt het populairder. Ralf komt regelmatig naar Z-holland.
Doe je die jesuswalk ook oefenen in de winter?

@Ponk

Glad water is wel fijn, zeker met oefenen (vooral walks en slides en beachstarts). Toch zijn bijna alle tricks te doen aan de kust. Filmen wordt wel stuk lastiger dan, zeker met gopro. Maar we zullen wel moeten want het wordt echt te druk op de vlakwater spots. Vooral voor tricks met late-loop en extensies. Ik zal komend jaar in ieder geval meer de zee spots op gaan zoeken.

(Ben bezig met mijn tweede filmpje, misschien hou ik de kleuren er wel in Wink
16  Nieuws & Video / Nieuws & Video / Re: [NL] Oldschool LOW and SLOW transities, beach starts en slides Gepost op: December 02, 2016, 22:14:05
Stom stom...Per ongeluk mijn video van Youtube verwijderd.

Nieuwe link naar nieuwe upload:


http://youtu.be/2CYQAdPMVkY
17  Stijlen / Discussie / Big-Air / Oldschool / Airstyle / Re: Hoger springen met stijve of elastische lijnen? Gepost op: Juni 25, 2016, 09:53:07
Ik zou zeggen dat de stijvere lijnen voordeel hebben.
Het gaat er m.i. om alle energie zoveel mogelijk te gebruiken. Opslaan van energie geeft altijd enig verlies. Denk aan Ferrari en citroen. Prestatie tov comfort.
Hoe zit het dan met carbon boardjes? En reflex. Soms kan controle leiden tot betere techniek. Dit lijkt mij voor lijnen niet van toepassing.
18  Nieuws & Video / Nieuws & Video / Re: OPROEP Slufter kiters!!! Gepost op: Juni 16, 2016, 15:52:47
Ik vond het ook een goede, nuttige en gezellige ervaring. Met dank aan Rene en Rene. Echter, hoop ik dat wij voor volgende vergaderingen, Rene nog beter op de hoogte weten te brengen van de zaken die voor ons belangrijk zijn. Ik bedoel daarmee, dat ik hier op dit forum en op het strand, al jaren hoor spreken over duidelijke belijning van het gebied en eventueel naleving van de regels door uitschrijven van boetes. Ook hoor ik dat sommige kiters best iets te vertellen hebben over de ins en outs van het vogelgebied en het onderzoek. Allemaal zaken die belangrijk kunnen zij voor de uitkomst en interpretatie van het onderzoek, lijkt mij. (Zelf volg ik het forum niet op de voet, dus wellicht zijn er veel meer nuttige topics)
Dit zijn volgens mij enkele van de zaken waarbij het om draait, en waarvan onze vertegenwoordiging van op de hoogte moet zijn (of worden gebracht) om effectiever te zijn.
Wil verder niet kritisch overkomen. Maar misschien draagt het bij aan verbetering.
19  Stijlen / Discussie / Big-Air / Oldschool / Airstyle / Re: WOO sports daily height charts Gepost op: Juni 03, 2016, 18:13:13
De mijne geeft altijd te weinig hoogte aan,  dacht wel dat er wat mis was. Grin

Woo nachtje in de diepvries Marcus, wordt hij lekker gevoelig van  Smiley.
20  Nieuws & Video / Nieuws & Video / Re: Xensr Air Gepost op: Juni 03, 2016, 17:47:32
Nu nog een community met ranglijsten die geloofwaardiger zijn dan die van Woo en dan stap ik misschien over.


Godv...#*%.. Huib....heb je mij net omgeluld om zo'n ding te kopen..Je blijft maar bij Woo, hoor. Aangezien mijn enige Woo ambitie is om hoger te blijven springen dan jij. Angry
21  Stijlen / Discussie / Big-Air / Oldschool / Airstyle / Re: WOO sports daily height charts Gepost op: Juni 03, 2016, 14:14:13
Nee volgens mij niet softwarematig. Krijg je van de winkel een andere (minder gevoelige) woo. Dan ben je er van af. Hardware dus.
Mensen raken al hun log-sessie gegevens kwijt, zoals steven aangeeft. Voor sommige mensen het belangrijkste van hun woo. Niet iedereen blijft zich verbeteren of kite samen met vrienden of is belangrijk in de rangschikking. Bovendien zullen sommige niet toegeven. Dit krijg je nooit meer opgeschoond.

Ik hou het bij gevoeligheid. Ik vraag mij af of het probleem van te weinig sprongen en van kleine sprongen onder bepaald niveau, dezelfde oorzaak kan hebben maar dan te ongevoelig.
22  Stijlen / Discussie / Big-Air / Oldschool / Airstyle / Re: WOO sports daily height charts Gepost op: Juni 03, 2016, 12:21:36
Ik kijk nu al paar weken vanuit deze optiek en moet zeggen Erik, ik heb respect voor de Nederlandse toppers. Hun resultaten lijken grotendeels te kloppen. Bewijzen zichzelf keer op keer. Het lijkt mij dat de onderlinge pikorde hier een zuivere strijd is. Daarvoor doet de woo het wel goed. Alleen als je gaat kijken naar absolute rangschikking, dan is dat naar mijn idee waardeloos. Je kan niets bewijzen. Het kost te veel tijd om alle verdachte data op te zoeken. Tenzij je nr 10 van de wereld bent of zo.
Daarbij komt ook nog dat er m.i. ook nog fouten in zitten die niet voldoen aan de boven beschreven samenhangen. Woo zou er goed aan doen dit probleem snel te onderkennen. De nieuwe mogelijkheden van de late update maken het nog leuk om steeds sessie en locaties te vergelijken. Lange termijn rangschikkingen zijn voor Woo niet lang meer serieus te nemen.

Een idee is wellicht dat je met de # gaat werken met klassementen/competities. 15m+, 10m+ oid. En dan per land of per spot. Om in zo'n klassement te worden toegelaten, kunnen de leden bezwaar maken tegen een sprong, van bijv.15m+, die iemand recht zou geven tot toetreding van dat klassement.
23  Nieuws & Video / Nieuws & Video / Re: Vincent Troost - Perfect shots Gepost op: Juni 03, 2016, 11:40:30
Heerlijk..
24  Stijlen / Discussie / Big-Air / Oldschool / Airstyle / Re: WOO sports daily height charts Gepost op: Juni 03, 2016, 11:31:01
Volgens mij is het niet zo zeer van de laatste tijd, maar wordt misschien wel erger. Misschien ook doordat er steeds meer van verkocht worden, en daardoor meer fouten komen.
Maar wat ik al eerder zei, het komt al lang voor en ook in de bovenste regionen. Het is vooral duidelijk als je kijkt naar de langste sprongen. Dan kan je de leaderboard meteen weggooien. Wordt onbruikbaar met zoveel fouten. Maar ook de hoogte spronUgen vind ik schrikken.
Woo is leuk voor onderling vergelijk en kijken waar je staat.
25  Stijlen / Discussie / Big-Air / Oldschool / Airstyle / Re: WOO sports daily height charts Gepost op: Mei 26, 2016, 12:01:40

De exactheid van hoogte van board oppakken kan nog beïnvloed zijn doordat je met het strand oplopen nog een meter omhoog bent gegaan.
Pagina's: [1] 2 3


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.