vaarverbod zandmotor

spruce

Berichten: 451
Mei 15, 2011, 15:37:51
edit2Rapporteer  
Zaterdag was er een mannetje of 10 dicht tegen de zandmotor aan de kant van kijkduin aan het varen.
Ik sprak daar een man van de beveiliging die daar speciaal liep om kiters erop te wijzen dat ze minimaal 150 meter van de zandmotor moesten blijven.

Die man stond daar (duidelijk in een geel hesje) hevig te gebaren naar kiters, maar iedereen had gewoon schijt aan hem en bleef gewoon doorgaan.

Is dat niet een beetje vragen om problemen jongens?
Kevin

Berichten: 5381
Antwoord #1 Mei 15, 2011, 21:27:48
edit2Rapporteer  
Ik hoop voor de kiters die daar waren dat er volgende keer een agent staat om ze op de bon te slingeren!!
Want dit is zeker vragen om problemen!
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #2 Mei 15, 2011, 22:17:18
edit2Rapporteer  
Zeker Willem, gewoon vragen om problemen. Wat Kevin zegt gelijk een bon geven. Er is enkele weken geleden nog een waarschuwing geweest van Tom waarin duidelijk beschreven staat wat wel en niet mag.
spruce

Berichten: 451
Antwoord #3 Mei 15, 2011, 22:40:32
edit2Rapporteer  
Kun je wel een agent aan de kant zetten, maar dan komt ook niemand aan de kant. Deze vent zat zo heftig te gebaren in een fel geel hesje, die kon je niet missen.
En dan nog gewoon iets verder van de kant omkeren en schijt aan hem hebben.

Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #4 Mei 16, 2011, 15:38:12
edit2Rapporteer  
Er is al een topic gestart over de zandmotor dude's...

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=39729.0
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #5 Mei 16, 2011, 17:26:10
edit2Rapporteer  
Dat weten we en gaf ik ook al aan, maar dit mag nog wel eens extra onder de aandacht komen nu blijkt dat ondanks dat topic men nog steeds kite daar.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #6 Mei 16, 2011, 22:22:14
edit2Rapporteer  
Dit mag zeker wel even wat extra aandacht krijgen ja, want verpest het nu niet al voor de toekomst. Zou doodzonde zijn als we hierdoor daar nooit meer mogen komen!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #7 Mei 16, 2011, 22:39:25
edit2Rapporteer  
Normaal zie je nooit kiters aan die kant toen dat ding er nog niet lag.
M.a.w. die er zaterdag waren kwamen echt op dat ding af.

Prima dus om hier extra aandacht aan te schenken. Dadelijk verliezen de clubs de overige spots ook nog.

De zandmotor is voorbestemd als natuurgebied = geen recreatie toegestaan!
Althans, dat is de bedoeling, officieel ligt dat nog niet vast....evenals de aanleg van dit ding, dat is ook nooit officieel goedgekeurd. Men doet tegenwoordig maar... Tongue
chico

Berichten: 1112
Antwoord #8 Mei 16, 2011, 23:13:29
edit2Rapporteer  
Normaal zie je nooit kiters aan die kant toen dat ding er nog niet lag.
M.a.w. die er zaterdag waren kwamen echt op dat ding af.

Prima dus om hier extra aandacht aan te schenken. Dadelijk verliezen de clubs de overige spots ook nog.

De zandmotor is voorbestemd als natuurgebied = geen recreatie toegestaan!
Althans, dat is de bedoeling, officieel ligt dat nog niet vast....evenals de aanleg van dit ding, dat is ook nooit officieel goedgekeurd. Men doet tegenwoordig maar... Tongue

Tja, de overheid geeft echt een geweldig voorbeeld in het naleven van de eigen regels. Ik kan me best voorstellen dat de gemiddelde burger zich enigzins anarchistisch gedraagt.

spruce

Berichten: 451
Antwoord #9 Mei 17, 2011, 13:58:09
edit2Rapporteer  
Aan beide kanten van de zandmotor ligt een gele boei in het water waar je niet voorbij mag. Duidelijker kan het niet zijn.
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #10 Mei 17, 2011, 16:02:17
edit2Rapporteer  
Idd mee eens, het mag wel wat extra aandacht krijgen.
Zag ook een aantal gasten dwars door de werkzaamheden heen kiten, echt gewoon kriskras langs de schepen die aan het opspuiten waren. Hoe dom kun je zijn er staan overal borden en er liggen ook boeien in het water.
HDFrank

Berichten: 618
Antwoord #11 Juni 02, 2011, 08:15:21
edit2Rapporteer  
Even advokaatje van de duivel spelen!!!!!

Officieel is het plan nog niet eens goedgekeurd? Als dit klopt!

Kan er nog geen zand motorliggen,!
Iets wat er officieel niet is kan je niet voor bekeurd worden?

Gekke mensen die hollanders.. schater schater

KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #12 Juni 06, 2011, 18:12:43
edit2Rapporteer  
Hoe hollands is dit.  Creëer je de potentieel mooiste spot van Nederland als een waardig alternatief voor wijlen da Sluf, mag je er geen gebruik van maken.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #13 Juni 07, 2011, 19:41:44
edit2Rapporteer  
Ha Fer, welkom terug!

Het is nu verboden ja, of het dat in November nog steeds zo is ivm "natuurgebied" moeten we nog maar afwachten.
maarten.v.a

Geen avatar

Berichten: 172
Antwoord #14 Juni 10, 2011, 09:04:19
edit2Rapporteer  
Bericht is misschien wat laat, maar toch... Afgelopen woensdag was het weer topweer, megalekkere wind, dus ben ik na m'n werk nog ff lekker naar mn homespot, Ter Heijde geweest. Ik schrok even toen ik het duin over kwam, zo druk had ik het nog nooit gezien, 20/25 kiters;).

Op zich hartstikke leuk en gezellig, ware het niet dat dat een gedeelte van die kiters had bedacht om te gaan downwinderen, jawel, richting Scheveninen. Die groep is dus LANGS DE ZANDMOTOR gaan kiten, terwijl dat volgens mij niet op prijs wordt gesteld!!! Laten we toch asjeblieft letten op de regeltjes, voordat er weer gezeik en gezeur komt, op mijn mooie rustige homespot...


Alvast dank,
Maarten.

P.S. Ik zag het busje van Jorplace ook staan bij de opgang, misschien weet die meer van de mensen die de downdwinder naar Scheef hebben gemaakt...?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #15 Juni 10, 2011, 09:15:19
edit2Rapporteer  
Maarten, ben jij lid van de surfclub dan?

Officieel mag je op Ter Heijde nl. niet vrij kiten. Dat is al jaren zo.
Helaas is de politiepost tegenwoordig niet meer aanwezig (bezuinigingen?) waardoor er weinig meer opgetreden wordt tegen "vrije kiters".

De spot zal dus steeds drukker worden, en de hoeveelheid kiters die lak heeft aan de regels lijkt alleen maar toe te nemen...


Gezien de acties van sommige kiters aldaar tussen badgasten e.d. zal het mij niet verbazen als het helemaal afgelopen is straks daar.

Overigens geldt dit verbod ook voor Monster, wat tegenwoordig aan het begin van de zandmotor ligt.
De kans dat de zandmotor dus een nieuwe spot wordt lijkt me helaas erg klein...
maarten.v.a

Geen avatar

Berichten: 172
Antwoord #16 Juni 10, 2011, 10:52:43
edit2Rapporteer  
Michiel,

ik ben (nog) geen lid van de surfclub, ik heb op strand wel een keer om een mailadres gevraagd, maar dat ben ik vergeten (idd laks...). Op de website kan ik 0 info vinden over lid worden, ook geen contactgegevens oid.

Ik wist overigens helemaal niet dat lidmaatschap verplicht is daar! Ik spreek regelmatig gasten van de surfclub, maar ik heb er nooit iemand over gehoord; niet dat ik jou niet geloof hoor, maar 't is nieuw voor mij...

Ik acht de kans op een uitbreiding van de surfspot niet heel groot, maar het zou in ieder geval mooi zijn als de spot Ter Heijde niet in gevaar komt door loze acties...


Grtz,
Maarten

P.S. PM me even als jij me kan vertellen hoe ik lid kan worden;)
spruce

Berichten: 451
Antwoord #17 Juni 10, 2011, 11:29:45
edit2Rapporteer  
Een paar weken geleden zag ik op een zaterdag ook vrolijk luitjes die waarschijnlijk meededen aan de o'neill downwinder nog voor de zandmotor vertrekken.
Ik begrijp de reactie van de kustwacht wel.

Maarja hoeveel forumberichten je ook stuurt, er blijven gewoon aso kiters die lak hebben aan alle regels.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.