Goede voornemens 2014

HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Januari 01, 2014, 12:47:03
edit2Rapporteer  
Ook dit jaar weer eens terugkijken naar wat er terechtgekomen is van de voornemens van afgelopen jaar http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=44625.0  en weer een mooie tijd om nieuwe voor nieuwe voornemens.

Ik trap maar af
Meer uren proberen te maken (zo'n 300 uur afgelopen jaar)
Met 234 uur het afgelopen jaar jammergenoeg vrij veel minder gevaren dan afgelopen jaar.
Kiteloops hoger en radicaler
Dit is aardig gelukt, ook naar een stuk kortere lijnen gegaan, waardoor ze een stukje harder gaan
Meer uitgehaakte tricks leren
Dit is wel gelukt, maar had er meer willen leren.
En minimaal 1 versie van een handlepass leren
Dit is niet gelukt jammergenoeg.

Dan de voornemens voor dit jaar.
Proberen om dit jaar dan te beginnen met handlepasses.
Een hydrofoil maken/kopen, en erop leren varen.
Proberen om meer uren te maken dan afgelopen jaar.
Maar vooral toch veel plezier erin te houden

Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #1 Januari 01, 2014, 13:29:54
edit2Rapporteer  
Het laatste voornemen is het belangrijkste Henk, en ook het makkelijkst te realiseren! Mooie sport hebben we toch...

Mijn voornemens:
- Constant leren springen ( nu soms een goede sprong, soms een mislukte)
- Kite loopen (en dan iets beter dan een pussy loop)
- Darkslide leren.
- Lekker hard op mijn plaat gaan (anders lukt het bovenstaande natuurlijk nooit...)
- Veilig en veel blijven kiten...
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #2 Januari 01, 2014, 13:49:47
edit2Rapporteer  
- Minder kiten/werken en meer aan school doen;
Is gelukt tot nu toe, zeer waarschijnlijk dit jaar afstuderen. Grin 

- Kiteloops;
Gaan meer dan prima op het moment, nu nog een kite waarmee radicaler geloopt kan worden.

- Unhooked;
Niet echt meer gedaan dan railey's, dit jaar maar proberen uit te bouwen.

- Plezier;
Dat is 100% gelukt, denk aan alle mooie events met het NKV, Kitehigh, de Redbull Coast2Coast en natuurlijk het gewone kiten. Dit jaar staat er ook genoeg op de planning dus dat komt helemaal goed.

Extra voornemens.
- Samen met Henk een hydrofoil en maken en daarmee leren varen.
martindj

Berichten: 111
Logs: 0 | 297 uur
Antwoord #3 Januari 01, 2014, 14:10:48
edit2Rapporteer  
Afgelopen jaar heb ik les gehad en mijn eigen kitesurfspullen aangeschaft. Kan nu waterstarten, varen en redelijk hoogte houden. Keren gaat nog via het water...

Doelen voor komend jaar:
- Goed hoogte lopen
- Keren zonder crashen
- Springen en landen
- Toeside leren varen
- Minimaal 50 sessies varen om bovenstaande te kunnen bereiken

Geen idee of dat haalbaar is in een jaar, maar ik ga er voor Smiley  Uiteraard blijft kiten met plezier het belangrijkste, maar dat lijkt me vanzelfsprekend  ThumpsUp
Nijlpaard.

Berichten: 104
Antwoord #4 Januari 01, 2014, 14:33:20
edit2Rapporteer  
afgelopen jaar heb ik geleerd; gepowered kunnen varen, redelijke sprongetjes gemaakt (af en toe crashte ik dan). en nog veel meer.

doelen dit jaar;

- beginnen aan truckjes zoals backroll etc.
- gecontroleerder kunnen springen, dus hoger, en netjes, en goed landen.
- meer uren varen ook..!\
- sprongen met een grab ?


Weet nog niet zoveel doelen voor dit jaar, maar dat komt wel...!
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #5 Januari 01, 2014, 14:50:11
edit2Rapporteer  
waveboard masteren
backroll kiteloop met TT

Boudewijn

Berichten: 851
Logs: 0 | 257 uur
Antwoord #6 Januari 01, 2014, 17:05:21
edit2Rapporteer  
Doelen voor 2014:

-Meer sessies maken dan in 2013 (53 sessies)
-Beginnen aan kiteloops/downloops
-Table top
-stylish grabs  loser
-one footers
-720s
-Begin maken aan de darkslide  Joepie (waarom ook niet, kleine kans dat ze dit jaar meteen goed gaan maarja)

Optioneel

-Unhooked raileys
-S-bend

Doelen voor 2013 zijn goed behaald, hopelijk lukt het me om het komend jaar het allemaal te laten lukken  YeSS  ThumpsUp
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #7 Januari 01, 2014, 17:50:58
edit2Rapporteer  
Doelen:
- one-footer ,ook eens landen.
- board off. En weer aan uiteraard.
- minder zeuren op onze Oosterburen.   Grin
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #8 Januari 01, 2014, 18:44:48
edit2Rapporteer  
strepless waveriden .....
alvere

Geen avatar

Berichten: 193
Logs: 0 | 16 uur
Antwoord #9 Januari 01, 2014, 18:50:39
edit2Rapporteer  
Gelukkig 2014!!

Doelen voor 2014

- fun tijdens het kiten
- leren varen op mijn waveboard.
- leren hoog springen.
- vaar uren maken


jules_peterlynn

Berichten: 141
Antwoord #10 Januari 01, 2014, 20:27:17
edit2Rapporteer  
-nederlands jeugdkampioen worden, dit jaar 3e dus moet haalbaar zijn Smiley
-handlepass (blindjudge) landen
-kiteloops verbeteren
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #11 Januari 02, 2014, 15:55:20
edit2Rapporteer  

[2012] - Met een recordjaar aan wind en 114 sessie op de teller lijkt het me niet reëel om daar overheen te willen of kunnen gaan, maar mochten we nog zo'n topjaar (het begin is in ieder geval hoopvol!)krijgen wil ik wel zoveel goede sessies pakken als mogelijk is. Dus niet elk zuchtje wind meepakken maar wel elk zuchtje wind wat een lekkere sessie oplevert!
[2013] - Deze is vrijwel geheel uitgekomen met "maar" 102 dagen dat ik heb gekite al waren de echt goede dagen schaarser dan in 2011 waardoor het jaar wel voorbij leek te vliegen. Dat het pas half mei lekker warm werd en half september alweer fris droeg daar ook aan mee. Hopelijk is het aantal goede sessies in 2013 wel weer op het oude niveau en laat het maar vroeg weer lente worden!

[2014] - Shit, in de herfst de motivatie verloren om de logs bij te houden dus kan het exacte aantal dagen niet nagaan. Maar het moge duidelijk zijn dat het voorjaar 2013 niet veel slechter kon met de kou en uitblijvende wind. De rest van het jaar viel wat betreft harde wind ook flink tegen. Zo erg dat ik er maar een raceboard bij gekocht had om in die 10-15kn dagen nog te kunnen knallen en dat was ook zeker welkom!
In 2014 ga ik nog dichter bij zee werken, dat gecombineerd met een raceboard en nieuw winter-westuit moet wel voor een record aantal sessies gaan zorgen!


[2012] - 2011 was voor mij het jaar dat ik eindelijk de megaloops helemaal onder controle kreeg, voor 2012 wil ik dat dan ook verder uitbouwen door wat meer te doen dan enkel een loop, dus ook wat rotaties, grabs en barspins.
[2013] - Hierbij ben ik niet verder gekomen dan een barspin aan mijn 8m, 7m en kleiner waaide het te weinig hard voor om dat uit te bouwen. Heb wel het gevoel dat ik erg dicht tegen een volgende stap aan zit, laat die 30kn+ maar komen!

[2014] - Het aantal loop-dagen was nog minder dan in 2012 en op een magische dag in April na heb ik eigenlijk niet meer mijn niveau uit kunnen bouwen. Dat mijn 7m 2x uit de tas is geweest, de 6m alleen tijdens de Sint-storm (om eraf geblazen te worden) en de 5m niet eens nodig is gewees zegt genoeg.
Hopelijk gaat het in 2014 weer wat vaker hard waaien.


[2012] - Natuurlijk waait het niet altijd hard genoeg om te loopen, dus voor de overige dagen wil ik meer speciale tricks gaan oefenen. Geen handlepasses, want op een of andere manier heb ik het idee dat die me nooit meer gaan lukken. Maar simpele stijlvolle tricks die je vrijwel nooit iemand ziet doen alsmede de huidige tricks met meer stijl proberen uit te voeren.
[2013] - Op een sporadische railey2blind na is een pass niet gelukt. Aan de "oldschool" kant er er wel het een en ander gebeurd: goed springen aan de 16m en 18m met een knoopje of 20. Daarbij dubbele (grabbed) rotaties. Ook de toeside backroll transition (upwind varend) is zo'n klein trickje die je niemand ziet doen. Voor 2013 moet deze lijn doorgezet worden al zal de dag zelf laten blijken welke tricks het gaan worden
.
[2014] - In juni toch een aantal zeer productieve unhook-oefenwindjes gehad op spiegelvlak water waarin railey- en s-2blind ineens perfect lukten waardoor het toch weer jeukt om dat verder uit te bouwen. Het probleem is alleen dat ik boven de 25kn liever big-air ga doen dan uithaken en op dat gebied gaat het dan ook lekker met rotaties alle kanten op, onefooters, dubbele rotaties en natuurlijk gewoon lekker hoog gaan!
De wind in 2014 zal uitwijzen wat er het meeste geoefend kan gaan worden.


[2012] - Maar vooral: plezier blijven houden in het kitesurfen!
[2013] - Dat plezier is nog steeds aanwezig, wat een heerlijke sport is het toch ook!

[2014] - Af en toe wat dipjes gehad (druk of moe, koud, regen) die me wat sessie heeft doen skippen, doel is dus om dat komend jaar niet meer te doen!

[2013] - Trickfilmpjes schieten voor de trick-wiki en zo ook nieuwe tricks leren kennen en oefenen.
[2014] - Is er bij in geschoten, staat genoteerd!

[2013] - Eigen custom boardmerk weer oppakken.
[2014] - Boards zijn lijnen en barretjes geworden (al zijn boards nog steeds niet uitgesloten). Ben nu druk bezig de webshop in te richten. Jullie komen er snel genoeg achter als de site live gaat!

[2014] - sessielogs het hele jaar bijhouden!
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #12 Januari 02, 2014, 16:38:14
edit2Rapporteer  
- Begonnen met uithaken, backroll en railey's lukken prima. Binnenkort die S-Bend maar eens doen.
- Backroll kiteloop en handplant lukken
- Dubbele backroll
- Frontroll
- Backroll transition
- Eerste pussyloops gemaakt
- Downloop transitions met een sprong
- Nog steeds de darkslide niet . Moet vaker oefenen en de timing correct krijgen.
- Kitevakantie in September
- Vast nog iets vergeten.

Het gaat wel de goede kant op

Ook met dank aan de impact vest, zorgt er voor dat ik toch iets meer durf, en als ik een smakkerd maak valt de klap heel erg mee.


- Backroll kiteloop en handplant verder uitgebouwd. Lukken 9 van de 10 keer wel nu.
- Dubbele backroll beide kanten op gaat 9 van de 10 keer goed. Nu nog eens met een grab proberen.
- Frontroll naar rechts gaat prima, en frontroll downloop transitions ook (erg leuk om te doen vind ik). Alleen naar links heb ik er nog wat moeite mee. Aan werken dus.
- Ben nu begonnen met de echte kiteloops. Al een paar goede geland met de 9m net goed gepowered. Alleen met de 7m in 25+ knopen moet ik het nog niet doen was ik al achter. Dat gaat toch ietsje harder en de landing doet iets meer zeer als het fout gaat. Jammer genoeg helpt de wind de laatste tijd niet echt mee.
- Darkslide amper geoefend, dus die ken ik nog steeds niet.
- Tijdens de kitevakantie was de wind ook met vakantie  Angry Dit jaar beter hopelijk. Herkansing op Kaapverdie als het goed is.
- Raileys gaan lekker met de grote maten. Met kleine maat moet ik de kite nog iets beter onder controle houden. Maar met die wind doe ik toch andere dingen.
- S-Bends geprobeerd, maar nog niet gelukt. Zit er wel dicht tegen aan volgens mij.
- Surface passes geprobeerd, maar te weinig goede sessies gehad om die te oefenen. Weet al wat ik fout doe, maar nog niet kunnen proberen.
- Uitgehaakte backrolls en dubbele backrolls gaan ook aardig.

Voor dit jaar wil ik toch eens een handlepass trick doen, en al de rest beter onder controle krijgen.

Ow en wavekiten eens proberen. Lijkt me ook tof.

Heb minder andere verplichtingen, dus kan hopelijk meer wind meepakken dan vorig jaar.

En vooral plezier erin houden Smiley
maxva

Berichten: 97
Logs: 0 | 10 uur
Antwoord #13 Januari 02, 2014, 16:45:24
edit2Rapporteer  
Vanaf begin van de zomer in 2013 begonnen aan deze fantastische sport. Ik kan al meer dan ik had durven dromen en wil daarom hoge doelen stellen aan 2014 Aangezien ik mijn rijbewijs net heb zal het aantal sessies verdubbeld worden Smiley In 2013 heb ik de basis van het kitesurfen onder de knie gekregen. Ik kan redelijk hoog springen en backrolls. Transitions lukken op steeds meer manieren.

Ik wil in 2014:
- hogere sprongen (met loops?) gaan maken.
- backrolls vaker doen zodat ik er meer zekerheid in krijg
- golfrijden onder de knie krijgen met een nog aan te schaffen waveboard
- beginnen aan onefooters etc.
- een nieuwe 9m kite
- veel fun!

Een prettig 2014 aan u allen!
kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #14 Januari 03, 2014, 00:31:50
edit2Rapporteer  

Ook effe biechten ;

Mijn eerste doel, een impact vest kopen! Zowat heel oktober en november met gekneusde ribben niet kunnen kiten!

- Mijn niveau terug opkrikken naar dat van 2011.

- De darkslide leren

- De indy glide ook unhooked uitproberen

- 720 frontroll waarbij ik de grab de volle 2 rotaties vasthoud.

- Meer kites testen.

- Sessielogs bijhouden op kitehigh!

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.