2e pbt board

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
November 20, 2006, 21:32:03
edit2Rapporteer  
3 weken nadat nadat mijn vorige board knakte is de vervanger dan eindelijk klaar: (grinnik_kitesmiley)
             vorige board: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=16487.msg164697#msg164697

specs:  123x35,5cm ;  2,5cm rocker ;  6mm centrale concaaf (aflopend naar 0mm tussen de vinnen)
           2,6 kg kaal en tegen de 3,4-3,5kg compleet

lay-up:  PBT
           2x160g keper
           3x220g UD
           1x160g keper
           --core--
           3x220 UD
           1x160 keper
           PBT

Deze keer heb het board ietsje langer en breder gemaakt voor iets makkelijker landen verder hek ik dezelfde  mallen gebruikt als de vorige, dus dezelfde concaaf, rocker en outline alleen de core is bij de tips en rails dunner gemaakt omdat de rails toch wat te dik waren bij de vorige (7mm) en om toch nog enige fex te krijgen bij deze zware lay-up.

Ik heb dit board zo zwaar gelamineerd omdat ik nu begonnen ben met kiteloops en unhookes tricks waar de vorige helaas niet tegen kon. Deze was precies onder mijn hielen ingedeukt en van daaruit denk ik verder gaan scheuren. Om dit indeuken op te vangen heb ik 2 lagen keper onder de pads extra gelegd en op die plek in de core wat stroken massief epoxy gegoten zodat er daar echt niks meer in kon deuken door te harde landingen.

Afgelopen vrijdag en zaterdag heb ik hem gelijk getest, vrijdag met 5cm vinnen eronder om te testen maar dat was toch niet zo lekker. Het board spoorde als een gek en totaal niet speels meer en moeilijk te switchen, erg moeizaam freestyle te varen dus als je een los boardje gewend ben.
Zaterdag dus gelijk maar weer de 4cm eronder zoals bij de vorige en dat was gelijk weer zoals vertrouwd. Het board voelde nu bijna hetzelfde aan als de vorige en gelukkig helemaal geen last van al die extra lagen glas waar hij veel zwaarder en stijver door is.

Weer een top boardje die hopelijk niet kapot gaat bij al mn kiteloops etc
LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #1 November 20, 2006, 22:38:49
edit2Rapporteer  
Evan,

Ziet er goed uit man!  ThumpsUp

Bytheway... probeer de volgende keer woodster-core. Veel drukvaster, meer flex en loopproof! (grinnik_kitesmiley)
Psychotic

Berichten: 1723
Antwoord #2 November 21, 2006, 00:31:27
edit2Rapporteer  
Wauw, ziet er weer strak uit! Hopen dat deze wel heel blijft
robin..

Berichten: 1511
Antwoord #3 November 21, 2006, 00:39:11
edit2Rapporteer  
ziet er goed uit
oz

Berichten: 324
Antwoord #4 November 21, 2006, 00:44:53
edit2Rapporteer  
Leon,

heb jij hout dan?! schater schater

Rollator, OZ.
Henp

Geen avatar

Berichten: 48
Antwoord #5 November 22, 2006, 13:19:03
edit2Rapporteer  
Mooi board Evan, ziet er strak uit, alleen wel erg veel glas lijkt me.
Vier maal keper en twee keer UD voor het bovendek, dit is zowat genoeg voor twee boardjes zou je denken.
Sterk is ie zeker, loop ze, groeten Henk..
boardjort

Geen avatar

Berichten: 24
Antwoord #6 November 23, 2006, 01:45:09
edit2Rapporteer  
Ik hoop voor je dat het nu sterk genoeg is. Ik heb niet zo'n vertrouwen in de ' core' . Hopelijk blijft ie heel.    denk dat hout net iets beter is....
Chop S(t)ick

Berichten: 151
Antwoord #7 November 23, 2006, 03:16:35
edit2Rapporteer  
Om dit indeuken op te vangen heb ik 2 lagen keper onder de pads extra gelegd en op die plek in de core wat stroken massief epoxy gegoten zodat er daar echt niks meer in kon deuken door te harde landingen.

Kun je niet gewoon een stukje hout onder je hielen in de kern inbouwen? Ik ben geen bouwer dus als het echt een suffe opmerking is : forgive me.....
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.