Laat berichten zien
|
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 46
|
29
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: North Rhino gestopt?
|
Gepost op: Februari 19, 2010, 13:04:02
|
de tweede link is van een vriend van de buurman en daar een bekende van  Er is geen probleem met de 5th line. Wel moet je de lengte van je rode lijn na een paar sessies wat aanpassen, maar dat is bij alle barsysteem van welk merk dan ook zo. lijnen rekken zomaar 1 a 2 % (4 tot 8 cm !!!) dit moet gecompenseerd worden ergens. Vandaar dat je bij een NKB bar onder de floaters wat verstelknoopjes vind, en ook in je rode 5e lijn vind je deze knoopjes. Zo kun je je bar weer tunen.
|
|
|
31
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: North Rhino gestopt?
|
Gepost op: Februari 17, 2010, 23:39:37
|
Ik lees een paar mooie dingen in dit topic en zal wat licht in de duisternis werpen rakkers. Eerst even wat dingetjes rechtzetten: - Er komt géén Rhino 2010, snik. - de Fuse is NIET de vervanger van de Rhino - De Fuse en Rebel vallen inderdaad in hetzelfde segment en zijn elkaars 'concurrent'. - De Vegas 2006 had reeds ronde tips en was er eerder dan de F-one  - een 5e lijn is inderdaad handig bij het herstarten vanje kite maar in beginsel uitgevonden zodat je de bar kon spinnen zonder dat je leash in de knoop raakte, instant depower had bij het release van je bar en stabiliteit toevoegde aan je kite omdat de LE minder vervormde.5e lijn is op dit moment nog steeds het enige systeem wat direct 100% depower geeft bij het releasen van je Quick Release. Dan wat over de range 2010 Rebel: loaded 5th line wat zoveel betekent dat de de 5e lijn flink onder spanning staat om de LE en het profiel van de kite te ondesteunen. Geen bridles dus een direct stuurgevoel en een snel reagerende kite. Doordat er geen katrollen en bridles aanzitten heb je een korte depowerstroke en een groot bereik. Door de floating strut kan het doek vrij bewegen en depowerd daardoor alleen op het doek in het midden van de kite. Door de rechte vormen staat het doek bij de tips onder lichte spanning en altijd strak, zelfs volledig gedepowerd. Hierdoor blijft de Rebel soepel sturen ook in volledig gedepowerede toestand. Kleine maatjes kunnen wat agressief aanvoelen. Kite is zeer efficient en kan een maat kleiner gevaren worden dan vorig jaar. Fuse: 4 line bridle kite. Alle features van de Rebel zijn ook op de Fuse te vinden. Het design is vrijwel identiek, al is de Fuse uiteraard aangepast om op 4 lijnen te vliegen. Het verschil met de Rebel is dat deze kite minder aggresief aanvoelt, en de depowerstroke aanzienlijk langer is. Toch stuurt de kite direct door het gebruik van stoppers op de bridles. ook de lowend van deze kite is fenomenaal. meer info hier: Klik hier....De Fuse zou je dus prima als Racekite kunnen gaan gebruiken. Goede lowend, groot vaargemaak en groot depowerbereik. Ik weet dat het NKB race team met Rebels én Fuse vaart. De tijd zal het leren wie gaat winnen, de Rebel of Fuse. Voorlopig blijft de Rebel één van de best verkochte kites ter wereld en zal door de Fuse wat markt veliezen denk ik. Wat het mooiste aan de Fuse is, is dat de 'anti-5lijns-kiters' nu ook met een gerust hart een North kites kunnen vliegen.
|
|
|
33
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Safety First, check je 2010 NKB bar en lees dit topic.
|
Gepost op: Februari 17, 2010, 14:58:01
|
Er is niet echt een probleem als je zorgt dat je systeem schoon is. Een beetje zand er tussen kan ook geen kwaad. Het wordt pas een probleem als er oude zoutresten en zand tussen gaat zitten wat uitgehard is. Je rode lijn wordt dan stug en kan blijven hangen in je Iron Heart. Dit komt doordat het gedeelte wat in je Iron Heart gaat iets dikker is dan de eigenlijke lijn. Door een knoop erin te leggen zorg je ervoor dat het dikke gedeelte minder ver in je Iron Heart gaat en dus geen kans heeft te blijven hangen in geval van extreme vervuiling.
|
|
|
35
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Safety First, check je 2010 NKB bar en lees dit topic.
|
Gepost op: Februari 17, 2010, 11:51:09
|
Beste North Kiteboarding Rider, Safety First! Helaas hebben we ontdekt dat wanneer de 5de lijn van de 2010 Thrustbar erg vies is boven de metalen ring (bv. met zand, modder en zout) het releasen van de Iron Heart III niet zo gemakkelijk is als het zou moeten zijn. Het systeem werkt wel en zal gewoon releasen, maar er is meer kracht nodig dan de beloofde 5 kg releasekracht. Check voor iedere sessie daarom of je 5e lijn schoon is. Om helemaal zeker te zijn dat er geen vertraging optreedt tijdens het releasen van je Iron Heart III is het verstanding een simpele aanpassing aan de bar te doen. In de bijgevoegde PDF files vind u hoe deze simpele aanpassing te doen. De aanpassing bij de 5th element bestaat slechts uit het leggen van een simpele knoop en het verleggen van een knoop in de 5th line. Bij de Quad Control bar moet er een klein extension lijntje tussen de 5th line gezet worden. Uiteraard is dit lijntje gratis bij ons verkrijgbaar op vertoon van een aankoopbewijs van van de Quad bar. Alle zendingen die vanaf heden worden uitgeleverd zijn reeds aangepast. Nogmaals, om een simpele zorgenloze depowerwerking van de Iron Heart III te garanderen adviseren we voor ieder gebruik van je bar deze te controleren en schoon te spoelen zodat het systeem zoveel mogelijk zand en zout vrij blijft. Zodoende ben je er van verzekerd dat de 5e lijn soepel door de Iron heart III kan schuiven. Hieronder vind u de officiële North kiteboarding manuals en een link naar een ‘how to do video’ North Kiteboarding Thrust 5th element conversion ‘ how to’ PDF (click to open)North Kiteboarding Thrust Quad (4-lines) conversion ‘ how to’ PDF (click to open)North Kiteboarding Thrustbar conversion Video (click link to play)Excuses voor eventueel ontstaan ongemak! Wil je het zekere voor het onzekere neem dan contact op met je dealer, zij kunnen je evt. van dienst zijn je bar aan te passen.
|
|
|
36
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: best bularoo o7 13m
|
Gepost op: Februari 12, 2010, 14:35:27
|
een best bar....? en anders zijn de schaamstra barren supercheap bij kitepirates. 99euro geloof ik, incl lijnen.
Neem gelijk les als je bezig bent, want het lijkt mij dat je geen ervaring hebt..?
bestel er dan meteen 3. dingen vallen uit elkaar waar je bij staat.
|
|
|
41
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Warning 1st-kite Brussels
|
Gepost op: Januari 21, 2010, 12:55:06
|
de huidige uitverkoop lijst...
Année Marque Modèle Taille Etat Réparation Sortie Complète Prix 2009 ZEEKO NOTUS L.W. 14.0 m² Très bon Non 10 Oui 700,00 € 2009 SLINGSHOT FUEL 11.0 m² Très bon Non 10 Oui 650,00 € 2009 SLINGSHOT RPM 6.0 m² Très bon Non 5 Oui 700,00 € 2009 SLINGSHOT RPM 8.0 m² Très bon Non 3 Oui 800,00 € 2009 SLINGSHOT RPM 12.0 m² Neuf Non 3 Oui 800,00 € 2009 BEST KITEBOARDING WAROO 9.0 m² Très bon Non 10 Non 400,00 € 2009 FLYSURFER PSYCHO 4 15.0 m² Très bon Non 15 Oui 800,00 € 2009 TAKOON PURE 9.0 m² Très bon Non 3 Oui 500,00 € 2009 AIRUSH VAPOR 3 10.0 m² Très bon Non 10 Oui 700,00 € 2009 NORTH REBEL 11.0 m² Très bon Non 10 Oui 600,00 € 2008 F-ONE BANDIT 13.0 m² Très bon Non 15 Oui 500,00 € 2008 F-ONE BANDIT 9.0 m² Très bon Non 5 Oui 500,00 € 2008 TAKOON FURIA 7.0 m² Très bon Non 3 Oui 450,00 € 2008 SLINGSHOT FUEL 13.0 m² Très bon Non 10 Oui 400,00 € 2008 SLINGSHOT FUEL 7.0 m² Très bon Non 10 Oui 450,00 € 2008 NORTH RHINO 14.0 m² Très bon Non 7 Non 350,00 € 2007 NORTH RHINO 14.0 m² Très bon Non 7 Non 200,00 € 2007 NORTH RHINO 9.0 m² Très bon Non 15 Oui 300,00 € 2007 OZONE FRENZY 12.0 m² Bon Oui 15 Oui 400,00 € 2006 NAISH BOXER 12.0 m² Très bon Non 10 Oui 200,00 € 2006 OZONE INSTINCT 15.0 m² Très bon Non 8 Oui 250,00 € 2006 F-ONE TRIBAL 8.0 m² Très bon Non 15 Oui 200,00 € 2006 CABRINHA CROSSBOW 12.0 m² Bon Non 40 Oui 400,00 € 2006 SLINGSHOT FUEL 9.0 m² Très bon Non 20 Oui 250,00 € 2006 NORTH VEGAS 12.0 m² Très bon Non 1 Oui 400,00 € 2005 BEST KITEBOARDING BFK 18.0 m² Très bon Non 10 Non 100,00 € 2005 BEST KITEBOARDING YARGA 7.0 m² Très bon Non 15 Oui 250,00 € 2005 BEST KITEBOARDING YARGA 9.0 m² Très bon Non 10 Oui 300,00 € 2005 JN-KITES WILD THING 14.0 m² Bon Oui 30 Non 100,00 € 2005 JN-KITES WILD THING 17.0 m² Très bon Non 2 Oui 150,00 € PLANCHES OCCASION Année Marque Modèle Taille Etat Sortie Complète Prix 2009 SLINGSHOT LEN10 132 X 41.0 cm Très bon 25 Oui 350,00 € 2009 ABOARDS SURF 5'11 172 X 47.0 cm Très bon 3 Oui 300,00 € 2009 NORTH RACE 160 X 45.0 cm Très bon 15 Oui 350,00 € 2009 SPLEENE MONSTER DOOR 164 X 50.0 cm Très bon 10 Oui 375,00 € 2008 CABRINHA S-QUAD 5'9 175 X 45.0 cm Très bon 20 Oui 275,00 € 2008 TBKITEBOARDING HAURA 135 X 38.0 cm Bon 25 Oui 250,00 € 2008 D'LIGHT CUSTOM 162 X 46.0 cm Très bon 25 Oui 250,00 € 2008 SPLEENE SESSION 141 X 43.0 cm Très bon 5 Oui 250,00 € 2008 SLINGSHOT SX 130 X 37.0 cm Très bon 2 Oui 300,00 € 2007 NOBILE 666 129 X 39.0 cm Très bon 2 Oui 300,00 € 2007 NAISH SOL 130 X 39.0 cm Très bon 10 Oui 300,00 € 2004 RRD BS 150 X 38.0 cm Très bon 10 Oui 200,00 €
Deine Flysurfer 15er steht nog immer auf die auslaufliste.
|
|
|
45
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Kitesurf Magazine Quick release testen
|
Gepost op: November 13, 2009, 17:47:40
|
Voor diegenen die niet de Duitse versie van kitesurf lezen. Er stond een test in met QR systemen in de laatste uitgave. De resultaten liggen nogal uiteen blijkt. Bij sommige merken is er bijna 50 kilo trekkracht nodig om hem open te krijgen! lekker als je met een loopende kite richting strandhuis geslingerd wordt! Ik heb 'm effe ingescand: deel 1deel 2
|
|
|
47
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: rebel 2010 of bandit dos
|
Gepost op: September 22, 2009, 17:24:42
|
LET OP!!!
Een rebel 2010 moet je een maatje kleiner nemen dan je bij de 2007/08/09 versie zou doen. Lowend is fenomenlaa van een 12! Een kite voor de zwaardere riders. Ga dan voor een 11 !
2007 barretje gaat prima passen.
|
|
|
48
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: WAAROM verkoopt RRD zo slecht?????!!
|
Gepost op: September 17, 2009, 11:13:12
|
.....Volgens mij is RRD geen slecht spul: RRD behoort tot the Pryde Group, de producten worden in dezelfde fabriek geproduceert als Cabrinha dat eveneens tot de Pryde Group behoort... FOUT! RRD komt NIET uit dezelfde fabriek als Cabrihna. Pryde Group Duitsland is IMPORTEUR van RRD, geen fabrikant. Ze hebben qua ontwikkeling, productie etc. NIETS met Pryde te maken... 
|
|
|
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 46
|
|