Impressie kitevakantie: El Gouna - Egypte

(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
April 22, 2007, 01:57:14
edit2Rapporteer  
Zijn net terug uit El Gouna (Egypte). Hebben daar van 10 t/m 20 April in het "Three Corners Oceaan view Hotel" All Inclusief gezeten. Alles was prima geregeld en het personeel is heel vriendelijk.
Elke dag perfect verzorgt met lekker eten.
Het hotel is verdeeld in 2 gebouwen en heeft 2 zwembaden.
Vanuit het zwembad kun je zo over de haven naar de kitespots kijken..
Wanneer er wind is dan is het vroeg genoeg om op te staan.
Er loopt onwijs veel personeel in het hotel rond maar wat mij opviel is dat er alleen maar mannen werken.
Kon ook gebruik maken van "Diner around" en dan kon je in andere Hotels gratis eten en zou je alleen voor je drankjes moeten betalen (hebben hier geen gebruik van genaakt)
Vanuit onze hotelkamer hadden wij zicht op de haven met zijn miljoenen jachten.
Ons hotel had ook een bar/eetgelegenheid op het kite strand dus kon ik gewoon op het kite strand eten en drinken halen. Deze bar lag achter het 3e kite station (circa 200 meter lopen)
In El Gouna heb je 3 kite stations. De 1e is de drukste. Ik kwam daar de 1e dag aanzetten met mijn spullen en stelde tot 2x toe een vraag aan de manager, een of andere Duitser, hij negeerde mij kompleet en zat vervolgens iemand anders af te blaffen. Ik was gelijk al klaar met die gast en ben met mijn spullen naar het 2e kitestation gelopen. Dit was het kite station "Red sea Zone"
Deze gasten waren super relaxt en er heerste er een familie sfeertje.
Voor 35 euro per week kon ik een box huren voor mijn kitespullen.
Ik kon mijn kites na het kiten afspoelen met kraanwater, je kon er gewoon douchen, omkleden, ook was er eem kitedokter aanwezig. Die gasten maken je kite wanneer er een lek in zou zitten.
Ze hadden hun eigen reddingsboot en personeel die de kites oplaten en aanpakken om te landen.
Het water is tot ongeveer 300 meter van de kant knie diep en daarna is het gewoon diep water.
Het wordt, op wisselde tijden, eb en dan staat het ondiepe gedeelte bijna helemaal droog.
De tijden van eb en vloed en de wind voorspellingen van windguru worden netjes op een bord vermeld.
Je kunt dan ongeveer 2 uur niet in het ondiepe water kiten maar kan deze tijd dan ff gebruiken om te eten/zonnen/volleybal/slapen enz. enz. of je gaat gewoon in het diepe water kiten.
Er is een weerstation aanwezig zodat je precies kan zien wat de wind op dat moment is.
Er is wel koraal dus het is zeer raadzaam om met schoenen te kiten.
Voor 30 euro p.p kon je met een boot naar TAVILA eiland. De trip is inclusief drinken en BBQ.
Is ongeveer 1 uur varen naar een "BOUNTY eiland" met wit strand en aflandige wind. Het eiland is erg plat en heeft aflandige wind hierdoor heb je spiegel glad water.. Deze trip is zeker een aanrader om te doen. Helaas was er geen wind meer en ben ik niet naar Tavila geweest.

Hebben op die wind stille dag wel een trip gemaakt met een zeiljacht en zijn naar een ander eiland gegaan om te snorkelen. Op de heen en terug weg nog dolfijnen gezien.

Van de 9 dagen dat ik in El Gouna ben geweest heb ik 5 dagen kunnen kiten.
3 dagen met 30 knopen en 1,5 dag met 15/16 knopen.

In het dorp zijn alle faciliteiten aanwezig en er wordt alles aan gedaan om het de vakantiegasten zo aangenaam mogelijk te maken. Op windstille dagen wordt het dorp even in een rookgordijn gelegd zodat je geen last van muggen hebt. Ook worden de zandpadden nat gemaakt zodat er geen stof opwaait. En de gehele dag zijn er gasten aan het poetsen zodat alles stof vrij is.

Oja betaal met de lokale ponden en je moet altijd afdingen.
Nergens staan prijzen op vermeld. Dus gewoon afdingen op kleding/chips/zonnecrème enz enz. (alles)
Voorbeeld.... alle merken zijn nep (Billebong shorts, diesel broeken enz.enz ) maar die gasten vragen  in 1e instantie gewoon 3 x de prijs.

El Gouna is zeer geschikt voor families met kinderen en iets minder voor gasten die 24 uur per dag willen feesten..

Wij hebben in ons hotel geen last gehad van lastige en lawaaierige Engelse en/of Russen die zich niet kunnen beheersen wanneer iets All inclusief is..

Voor ons was El Gouna een prachtig (kunstmatig) 5 sterren dorp gelegen aan de Rode Zee +/-  5 uurtjes vliegen van Amsterdam en 30 minuten rijden van Hurgada.

Vliegreis:

Wij hebben 2 kites en 1 board meegenomen verpakt in een boardbag van 1.60 cm. Hebben heen met Transavia en terug met Martinair gevlogen.

Op de heen weg heb ik 6 kg (6x6euro) moeten betalen aan overgewicht van de handbagage.

Volgende keer gewoon de zwaarste spullen meenemen in een rugzak (handbagage) en voor het inchecken de tas even uit zicht zetten en daarna weer meenemen.

Op de terug vlucht vanuit Egypte kijken ze nergens naar.. Niet naar kilo's/afmeting enz. enz.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #1 April 22, 2007, 01:59:59
edit2Rapporteer  
nog een paar pics
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #2 April 22, 2007, 02:09:16
edit2Rapporteer  
nog een paar
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #3 April 22, 2007, 02:11:40
edit2Rapporteer  
en nog een paar
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #4 April 22, 2007, 02:12:13
edit2Rapporteer  
laatste
MEGALOOPBEUN

Berichten: 3656
Antwoord #5 April 22, 2007, 02:35:30
edit2Rapporteer  
ziet er prachtig uit en je hebt ook nog eens lekker gekite da's meer dan wij hier kunnen zeggen 1 dag in 2 weken . ThumpDown
denk dat ik ook maar eens die kant op ga  ThumpsUp
prima reis en kite verslag  ThumpsUp wat een mooie lokatie
kan je ook  daar heen gaan met alleen en vlucht en daar een hotel pakken ?
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #6 April 22, 2007, 03:16:53
edit2Rapporteer  
Ziet er echt superchill uit! Hoe bevallen je kites en je harnas? Is hij nog een beetje wit of istie ook al bruin geworden van het zonnetje?  loser
Als ik zo brutaal mag zijn, wat was je nou kwijt voor de vliegreis en het overnachten? Ziet er toch wel erg verleidelijk uit...  ThumpsUp
Tommie

Geen avatar

Berichten: 358
Antwoord #7 April 22, 2007, 03:35:35
edit2Rapporteer  
leuke foto's en verslagje.
maare waarom heb je schoentjes aan?
zelf ga ik in oktober 3 weken naar israel en 1 week naar eilath!!!
FlyGirl

Geen avatar

Berichten: 791
Antwoord #8 April 22, 2007, 03:38:30
edit2Rapporteer  
Zucht...........Echt te relaxed gewoon!!
Geweldig dat het zo goed bevallen is!!
Azrael
Gast
Antwoord #9 April 22, 2007, 03:41:37
edit2Rapporteer  
Oh hemels! Dat ziet er echt gaaf ui! Smiley
Die kameel ook.....lachen!
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #10 April 22, 2007, 04:40:26
edit2Rapporteer  
Wij hebben de vakantie geboekt bij Neckermann.
Kosten 700 euro p.p voor 10 dagen all incl (normale prijs)
Natuurlijk kun je ook alleen een vliegreis boeken en daar een appartement huren of gewoon onder de sterren hemel blijven slapen.
Bij de Red Sea Zone bleven ook een aantal Polen gewoon crashen.
Maar wanneer je apart moet betalen voor je ontbijt/lunch/diner en drinken dan ben je waarschijnlijk veel duurder uit.
Ze verhuren daar de nieuwste spullen en geven les met de nieuwste 2007 Ozone kites.
Ik heb daar ook kennis gemaakt met mijn nieuwe liefde namelijk het "Recoil board" 133 van Liquid Force.  Dit board kon ik gewoon gratis testen.
Vincentt... mij kites en harnas zijn helemaal top en ook nog helemaal wit :-)
Die schoenen heb ik na de eerste dag geleend van een van die gasten van het kitestation.
Er liggen veel schelpjes en als je 1 x op het rif gestaan hebt met je blote voeten, zoals ik gedaan heb,  dan kan je kite vakantie snel over zijn.
Je krijgt namelijk snel ontsteking aan je voeten en dat kite behoorlijk lastig...
Leon aero2
Gast
Antwoord #11 April 22, 2007, 06:29:28
edit2Rapporteer  
Ziet er goed uit zeg, Top!! En je hebt kunnen varen met 30 knopen ik hoop dat we dit hier ook weer is gaan krijgen..

Mooie foto,s
Micky

Berichten: 4101
Antwoord #12 April 22, 2007, 08:13:02
edit2Rapporteer  
Hee Henk-Jan,

mooie verslag en je hebt idd een prima periode uitgezocht...  ThumpsUp
Hier was het echt drama..  (angry_kitesmiley)
Snel afspreken zodat ik eindelijk een keer met die kite's van jou kan varen..  Joepie

Ps: Leon, 30 knopen heb ik nog wel voor je liggen, zijn wel Deense...  (grinnik_kitesmiley)
Davidov

Berichten: 896
Logs: 0 | 27 uur
Antwoord #13 April 22, 2007, 14:47:34
edit2Rapporteer  
Ik dacht al dat het zo rustig was op het forum  (hangloose_kitesmiley)

Nee man, mooie verslagje, en het is idd heel verleidelijk om een keer daarheen te gaan!
tom_beul
Gast
Antwoord #14 April 22, 2007, 15:15:12
edit2Rapporteer  
Mooi verslag! Kunnen we ook nog een verslag verwachten van de Eclipse?
R@bert

Berichten: 2472
Antwoord #15 April 22, 2007, 16:51:36
edit2Rapporteer  
Ziet er relaxed uit, HJ...weer eens wat anders dan 9graden op Muiderberg (sealedlips_kitesmiley), whahaha. Leuk verslag btw ThumpsUp
Papa

Geen avatar

Berichten: 658
Antwoord #16 April 22, 2007, 16:59:11
edit2Rapporteer  
Kitepower (eerste station) is het beste station waar je kan varen daar. Op 1 plaats ligt nog wat koraal de rest is daar helemaal opgeruimd. Ook Kitepower zit er het langst en heeft de meeste faciliteiten.
Ik ben er al 2x geweest en 3de komt eraan over 4 weken!!!
Wel jammer dat die duitser er nog zit bij kitepower heb daar vorige x ook dikke mot mee gehad verder wel redelijke gast.
Voor mij alleen Kitepower omdat het daar gewoon TOP geregeld is
Er

Geen avatar

Berichten: 425
Antwoord #17 April 22, 2007, 17:12:46
edit2Rapporteer  
@ Ro, al aan het boeken?!  Joepie
DaanD

Berichten: 602
Antwoord #18 April 22, 2007, 17:17:47
edit2Rapporteer  
Top verslag! Red Sea Zone zitten inderdaad relaxte gasten en is stukken rustiger dan Kitepower.
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #19 April 22, 2007, 17:21:35
edit2Rapporteer  
Wederom weer een goed verslag van MINE-ME ,Ik denk dat ik ook maar eens die kant opga ,Ziet er schitterend uit daar .. ThumpsUp
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #20 April 22, 2007, 17:44:21
edit2Rapporteer  
Ja lekker Zwafra,

Daar moeten we een keer met een man of wat heen gaan lijkt me wel gezellie... YeSS

De prijzen zijn ook niet verkeerd. loser

Mooi verslag by the way. ThumpsUp
R@bert

Berichten: 2472
Antwoord #21 April 22, 2007, 18:16:24
edit2Rapporteer  
@ Ro, al aan het boeken?! Joepie

half mei een idee??

 Joepie
Passie

Berichten: 3397
Antwoord #22 April 22, 2007, 19:46:16
edit2Rapporteer  
ik wil 5 mei ofzo gaan.. dan is alles nog relatief goedkoop.
en ben ik vrij.Maar ben waarschijnlijk ook dan de enigste.
iemand die mee wil?
R@bert

Berichten: 2472
Antwoord #23 April 22, 2007, 19:49:55
edit2Rapporteer  
t is dan mei-vakantie he...is t dan niet duurder, dude??
Passie

Berichten: 3397
Antwoord #24 April 22, 2007, 20:11:25
edit2Rapporteer  
valt mee, is geen verschil geloof ik.
en ja, mei vakantie. boeiend:) 2 tientjes meer?:Pga je me?Smiley
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.