Kite gejat @ Flagbeach surfcentre

Silva

Berichten: 40
September 11, 2007, 03:15:31
edit2Rapporteer  
Mensjes

 

Dit verhaal post ik ff in het engels omdat ik het ook op meerdere internationale kitesites wil posten. Ben er zo ziek  (cry_kitesmiley)van dat ik het niet trek om het ook nog eens in het nederlands te typen....enjoy!

 


 



 


After looking forward to the trip for months and saving for a long time (we are both students), 19 August we arrived at Corralejo, Fuerteventura. Because we planned to go to Flagbeach most of the time, I left my kite in the paid storage of the Flagbeach surfcentre (€ 62,- for two weeks). The first week everything went well for me and I was able to take the kite out on the water every day (except for the many times my windsurfing boyfriend took it of course) practicing my first jumps which was so much fun. My boyfriend on the other hand had had some trouble. He wanted do the kite- windsurf rental combination was. The staff first said it would be possible the second week. Some days later the boss said the kite- windsurfrental combination was not possible at all during high season. I told him that I never saw such a thing on the website, but his sister maintained that the restriction was and is on the website as well. I have never found those little letters beneath.

 


They also rented out his rentalwindsurf board after a few days. When he asked about it, they said it was out for reparation, but we saw somebody with that board on his car. Anyway there was no comparable windsurf board available. He had to be satisfied with another completely different size windsurfboard.

 



 


Kite missing

 


Back to my kite.The 24th I brought the kite to the storage at the and of the day like the previous days. The 25th it was gone. After turning the place upside down for about half an hour and searching the beach as well, I asked one of the Flagbeach staff members to call the police for me. I also asked for a receipt for storage which I wasn’t given the first day when I paid. Then he called his boss on the cell phone and the phone was handed out to me. I was told not to alarm the police right away. “I’m home because of my back. Nothing ever gets stolen here. A rental customer must have mistaken it for a rental kite and might have taken it to another place. Give it a few days and then you can always call the police.” This all turned out to be lies.

 



 


Other malversations

 


The end of the day (of the 25th ) we went back but no kite. We also went to another kite school Redshark to find out whether somebody has offered them my kite for sale. After telling the story we found out that there have been more incidents at Flagbeach. About three weeks ago the kite stuff from some Italians had also been stolen from Flagbeach. Many things turned out to be missing almost every week lately. One of the Redshark instructors said it is very hard to believe that every week some tourist is stealing there. I agree.

 


Other incidents which were mentioned happened on the full sea where they took the kitestudents for lessons by boat: all the students on the boat were throwing up. Because of the big powerful waves everybody got sick. One person was so sick they put him in the water so the sickness would diminish. They left him in the water for such long time that he suffered hypothermia and was heavily dehydrated. He was taken away by an ambulance.

 


Another incident which was spoken of was that they lost some students during lessons on the sea. The missing persons had to be rescued from sea at night. We were, of course, totally flabbergasted to hear of these terrible incidents.

 



 


The 26th we went both in the morning and the end of the day to see if my kite had been returned, negative. Still no receipt, they said the receipt book was at the office. Monday someone from the office would be there and write me a receipt. Flagbeach still didn’t offer me any solution.

 


We were informed by a local that the police would be more helpful if we visited them Monday instead of Sunday.

 



 


Monday morning, no trail of my kite and no receipt. I asked one of the staff members of Flagbeach for a solution. He gave me the cell phone with the boss, Ben. I explained him he had to compensate me for my damage. It’s his paid storage so if something happens to the stored stuff there it’s Flagbeach’ liability. After all, it’s a paid storage without exoneration of liability so it is his liability. (I am quite sure he will use exoneration clauses in the future). He kept nagging on about money and all of his problems and his insurance. After a lot of talking I was allowed to take a kite for this week. (I almost had to force this out of his mouth) In fact he was and still is liable so he should have given me the money to buy a kite of comparable type and state. He told me he was not going to do such a thing. I had to take him in court to get that from him, blablabla all about his profits and how little money he would make.

 



 


Bar missing

 


Later that day I was permitted to take a Rebel 14 (they didn’t have a suitable kite for me that day) and my boyfriend was checking out his Redshark rental kite for which he was going to use my bar. I was standing on the beach within a distance of 5-10m next to him opening the Rebel kite bag, when the Flagbeach staff member brought me the cell phone again. Ben (the boss) told me that I could only take the kite for the week and get my receipt if I signed a document in which I agreed to withdraw my rights to take legal steps against him. I told him I could not do such a thing and so he got angry. As a consequence he didn’t want to talk to me any more and hung up the phone. Then we discovered my bar was missing. It was with there just a few minutes ago. So I went to the Flagbeach desk and asked the guy if anybody had found my bar or taken it by mistake. With a stone face he answered no. We also asked some people on the beach. Then my boyfriend went back to the desk and asked again. The answer was still no, so he pushed the guy behind the desk aside and looked behind the curtain under the desk. Guess what he found there…my bar!!!!! The Flagbeach guy declared that somebody must have found it. Right, very convincing. After that we went to the Guardia Civil with a translator from Redshark to lay an information.(denuncia in Spanish) (so kind to take that trouble).

 



 


The next day I found on the Flagbeach website that they offered kites for sale among which the North Vegas 12m2 2006. I don’t know whether this website had been updated or not, but anyway another day at the Guardia Civil followed. There they showed us police pictures of the Flagbeach staff to see if we recognized somebody.

 



 


Summarized: first my kite has been stolen, I had to demand a solution, they didn’t want to compensate my damage, then they wanted me to sign a document in which I had to give up my rights to take legal steps, refused to give me a receipt and finally they stole my bar.

 



 



 


So if anybody is going to Fuerteventura please look out for my 2006 pink/black Vegas 12m2 kite. The factorynumber is 40019. Please warn me so I can alarm the right people at the Guardia Civil, or alarm the Guardia Civil.

 


Many thanks in advance.

 



 


Stéphanie

 


s_da_silva_curiel@hotmail.com
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #1 September 11, 2007, 03:24:08
edit2Rapporteer  
jeeeeeeez loueeeeeezzzzzz wat een slechte zaak dit - not to mention your well deserved holiday went down the drain! fjoeking banditen. Succes met je verhaal, hoop voor je dat je reisverzekering iets kan betekenen, als de politie procesverbaal heeft opgemaakt heb je wel kans als je verzekerd was tenminste.
Ook top dat je die eikels internationaal aan de schandpaal nagelt! lang leve www.
piede

Berichten: 1689
Antwoord #2 September 11, 2007, 03:25:34
edit2Rapporteer  
Kolere, wat een verhaal. Ga je de man nog aanklagen?
Silva

Berichten: 40
Antwoord #3 September 11, 2007, 03:45:24
edit2Rapporteer  
Als ik geld had had ik em wel gesued om het principe, maar de proceskosten zijn in dit geval helaas veel hoger dan de schade:s
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #4 September 11, 2007, 05:30:55
edit2Rapporteer  
Jeetje, dis best ernstig, lekker figuur die ben, idd overal posten.
Hou het overigens gewoon bij de je eigen belevenisen, op die manier krijg je daar nooit gezeur mee.
Kan reisverzekering iets doen?
GlennVegas
Gast
Antwoord #5 September 11, 2007, 13:49:37
edit2Rapporteer  
Sjonge jonge wat een mafketels!!! Dit gaat helemaal nergens over.... ik ben blij dat dit niet bij mij is gebeurd.... ik had die medewerker achter zijn balie vandaan getrokken! owwwww gekke...

Ik hoop wel voor je dat je iets met je reisverzekering kan doen!
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #6 September 11, 2007, 15:01:26
edit2Rapporteer  
Halo Silva

Das mooi kl..te  ThumpDown ThumpDown

Ik heb je verhaal ff vertaald succes verder  ThumpsUp


Na zich het verheugen op de reis voor maanden en het sparen voor een lange tijd (wij zijn beide studenten), 19 Augustus kwamen wij in Corralejo, Fuerteventura aan. Omdat wij om naar Flagbeach van plan waren meestal te gaan, verliet ik mijn vlieger in de betaalde opslag van Flagbeach surfcentre (? 62, - twee weken). De eerste week ging alles goed voor me en ik kon de vlieger op het water nemen elke dag (behalve het vaak mijn windsurfing nam boyfriend het natuurlijk) uitoefenend mijn eerste sprongen die zo veel pret was. Mijn boyfriend had enerzijds wat probleem gehad. Hij wilde doet de vlieger - windsurf was de huurcombinatie. Het personeel zei eerst het de tweede week mogelijk zou zijn. Sommige dagen later zei de werkgever de vlieger - de windsurfrental combinatie was niet mogelijk bij allen tijdens hoog seizoen. Ik vertelde hem dat ik nooit een dergelijk ding op de website zag, maar zijn zuster handhaafde dat de beperking was en eveneens op de website is. Ik heb nooit die kleine brieven eronder gevonden. Zij verhuurden ook zijn rentalwindsurfraad na een paar dagen. Toen hij over het vroeg, zeiden zij het uit voor herstelling was, maar wij zagen somebody met die raad op zijn auto. In elk geval was er geen vergelijkbare beschikbare windsurfraad. Hij moest met een andere volledig verschillende grootte worden tevredengesteld windsurfboard. Het missen van de vlieger Terug naar mijn vlieger De vierentwintigste bracht ik de vlieger aan de opslag bij en van de dag zoals de vorige dagen. De vijfentwintigste was het gegaan. Na ondersteboven het draaien van de plaats voor ongeveer een half uur en het zoeken van het strand eveneens, vroeg ik één van de Flagbeach personeelsleden om de politie voor me te roepen. Ik vroeg ook om een ontvangstbewijs voor opslag geen die ik de eerste dag werd gegeven toen ik betaalde. Dan riep hij zijn werkgever op de celtelefoon en de telefoon werd uitgedeeld aan me. Ik werd verteld om de politie rechtsweg niet te alarmeren. "Ik ben naar huis wegens mijn rug. Niets ooit wordt hier gestolen. Een huurklant moet het met een huurvlieger verward hebben en zou het aan een andere plaats kunnen genomen hebben. Geef het een paar dagen en dan kunt u de politie altijd roepen." Dit allen bleek leugens. Andere malversations Het eind van de dag (van de vijfentwintigste) wij gingen maar geen vlieger terug. Wij gingen ook naar een andere vliegerschool Redshark te weten komen of somebody hen mijn vlieger voor verkoop heeft aangeboden. Na het vertellen van het verhaal kwamen wij te weten dat er meer incidenten in Flagbeach zijn geweest. Ongeveer drie weken geleden was het vliegermateriaal van sommige Italianen ook gestolen van Flagbeach. Vele dingen bleken om bijna elke week onlangs te missen. Één van de instructeurs Redshark zei het zeer moeilijk is om te geloven dat elke week één of andere toerist daar steelt. Ik ga akkoord. Andere incidenten die werden vermeld gebeurden op het volledige overzees waar zij kitestudents voor lessen door boot namen: alle studenten op de boot wierpen omhoog. Wegens de grote krachtige golven werd iedereen ziek. Één persoon was zo ziek zij zette hem in het water zodat zou de ziekte verminderen. Zij verlieten hem in het water voor dergelijke lange tijd dat hij aan hypothermie leed en zwaar ontwaterd was. Hij werd weggehaald door een ziekenwagen. Een ander incident dat werd gesproken van was dat zij sommige studenten tijdens lessen op het overzees verloren. De ontbrekende personen moesten van overzees bij nacht worden gered. Wij, werden totaal natuurlijk verbijsterd om deze vreselijke incidenten te vernemen. De zesentwintigste gingen wij allebei 's morgens en het eind van de dag zien of was mijn vlieger teruggekeerd, negatief. Nog geen ontvangstbewijs, zeiden zij het ontvangstbewijsboek op het kantoor was. Maandag zou iemand van het bureau daar zijn en zou me een ontvangstbewijs schrijven. Flagbeach nog bood me geen oplossing aan. Wij werden geïnformeerd door lokaal dat de politie nuttiger zou zijn als wij hen Maandag in plaats van Zondag bezochten. Maandag ochtend, geen sleep van mijn vlieger en geen ontvangstbewijs. Ik vroeg één van de personeelsleden van Flagbeach voor een oplossing. Hij gaf me de celtelefoon met de werkgever, Ben. Ik verklaarde hem hij moest me mijn schade compenseren. Het is zo zijn betaalde opslag als iets aan het opgeslagen materiaal gebeurt er het ' aansprakelijkheid Flagbeach is. Toch is het een betaalde opslag zonder vrijstelling van aansprakelijkheid zodat is het zijn aansprakelijkheid. (ik ben vrij zeker hij vrijstellingsclausules in de toekomst zal gebruiken). Hij hield op ongeveer geld en elk van zijn problemen en zijn verzekering zeurderig. Na heel wat het spreken mocht ik een vlieger voor deze week nemen. (ik moest bijna dit uit zijn mond dwingen) in feite was hij en nog is aansprakelijk zodat zou hij me het geld moeten gegeven hebben om een vlieger van vergelijkbare type en staat te kopen. Hij vertelde me hij ging niet een dergelijk ding doen. Ik moest hem in hof nemen om dat van hem, blablabla te krijgen allen over zijn winsten en hoe weinig geld dat hij zou maken. Het missen van de staaf Later die dag werd ik toegelaten om een Rebel 14 (zij hadden geen geschikte vlieger voor me dat dag) te nemen en mijn boyfriend controleerde zijn Redshark huurvlieger waarvoor hij mijn staaf ging gebruiken. Ik bevond me op het strand binnen een afstand van 510m naast hem die de Rebellenvliegerzak opent, toen het Flagbeach personeelslid me de celtelefoon opnieuw bracht. Ben (de werkgever) vertelde me dat ik de vlieger kon slechts nemen voor de week en mijn ontvangstbewijs worden als ik een document ondertekende waarin ik overeenkwam om mijn rechten terug te trekken wettelijke maatregelen tegen hem te treffen. Ik vertelde hem ik kon niet een dergelijk ding doen en zodat werd hij boos. Bijgevolg wilde hij niet aan me spreken meer en omhoog gehangen de telefoon. Dan ontdekten wij mijn staaf miste. Het was met daar enkel een paar notulen geleden. Zo ging ik naar het bureau Flagbeach en vroeg de kerel als om het even wie mijn staaf had gevonden of het door fout genomen. Met een steengezicht beantwoordde hij nr. Wij vroegen ook sommige mensen op het strand. Dan mijn ging boyfriend aan het bureau terug en vroeg opnieuw. Het antwoord was nog nr, zodat duwde hij de kerel opzij achter het bureau en keek achter het gordijn onder het bureau. Gissing wat hij... daar mijn staaf!!!!! vond de kerel Flagbeach verklaarde dat somebody het moet gevonden hebben. Zeer recht dat, overtuigt. Na dat gingen wij naar de Guardia Civil met een vertaler van Redshark een information.(denuncia in Spaans) (zo leggen het vriendelijk om dat probleem te nemen). De volgende dag vond ik op de website Flagbeach dat zij vliegers voor verkoop aanboden waaronder het Noorden Vegas 12m2 2006. Ik weet niet of deze website of niet was bijgewerkt, maar hoe dan ook volgde een andere dag bij de Guardia Civil. Daar toonden zij ons politiebeelden van het personeel Flagbeach om te zien of erkenden wij somebody. Samengevat: eerst is mijn vlieger gestolen, moest ik een oplossing eisen, wilden zij niet mijn schade compenseren, dan wilden zij me een document ondertekenen waarin ik mijn rechten moest opgeven wettelijke maatregelen te treffen, die worden geweigerd om me een ontvangstbewijs te geven en definitief stalen zij mijn staaf. Zo als om het even wie naar Fuerteventura gaat gelieve te kijken uit voor mijn roze/zwarte 12m2 vlieger Vegas van 2006. Factorynumber is 40019. me gelieve te waarschuwen zodat kan ik de juiste mensen alarmeren bij de Guardia Civil, of de Guardia Civil alarmeren. Vele dank vooraf. Stéphanie


kitekoert

Berichten: 78
Antwoord #7 September 11, 2007, 18:03:51
edit2Rapporteer  
Mooi klote, hopelijk doet je verzekering niet moeilijk...

Wij zijn tijdens onze vakantie in juli gewaarschuwd voor het vele stelen daar (voornamelijk uit auto's), dus heb mijn spullen niet uit het oog verloren.

Jammergenoeg zijn mijn 2 barren door (waarschijnlijk) het grondpersoneel op het vliegveld van Fuerte gestolen. (daarkwam ik dus op schiphol pas achter) Gelukkig deed mijn verzekering niet moeilijk.
Nicolas

Berichten: 914
Antwoord #8 September 11, 2007, 19:54:55
edit2Rapporteer  
bij mij gaat er overal een slot op nu, elke bagage
WIMPIII

Berichten: 766
Antwoord #9 September 12, 2007, 00:34:10
edit2Rapporteer  
Goeie actie om het zo breed mogelijk op de kitefora te zetten. Zulke publiciteit zitten ze niet op te wachten. Heb ooit jaren geleden bij die gasten windsurfles genomen met mijn vriendin. Daar waren we ook helemaal niet over te spreken en hebben uiteindelijk ook te veel betaald. (we deden niet de hele cursus mee) Relaxed als we waren kwamen we daar pas later achter. Balen van je kite.
Succes ermee.
Silver Surfer

Berichten: 235
Antwoord #10 September 12, 2007, 01:52:09
edit2Rapporteer  
Wat een verhaal...
Zelf heb ik ook gezien hoe ze gewoon wachtten en wachtten terwijl er iemand toch al enige tijd in het water lag en akelig dicht op die stenenhoop afdreef. Het antwoord was,  schouderophalend, dat ie daar wel de kant op kon kruipen, want om nu nog met de boot heen te gaan had geen zin. Ik had ook net €30,- 'rescue-geld' betaald.
Ook m'n plank stukgevaren op de rotsen. Dit werd door m'n reisverzekering vergoed. Is zeker de moeite van het proberen waard.

Die vertaling is wel waanzinnig lollig schater , Het verhaal dieptriest, natuurlijk.
maar verder is het goed dat een ieder gewaarschuwd wordt voor de praktijken van Flagbeach surfcentre.
MAC. Clarijs

Geen avatar

Berichten: 8
Antwoord #11 September 12, 2007, 02:15:13
edit2Rapporteer  
Silva,

ik hoop dat ik niet zo'n pech met die gasten zal hebben als jij, ik heb nml 2 boxer SLE 's besteld en inmiddels betaald. Ik zal je vertellen, dat als hij niet levert wat hij beloofd, dan heeft ie wel een zaak aan zijn broek, al is het om het principe, maar ik wacht nog maar even af. Het is wel spijtig te zien dat men tegenwoordig zo met elkaar om denkt te kunnen gaan.

succes en ik houd je wel op de hoogte, mocht het bij mij ook fout lopen gaan we samen procederen, lijkt me leuk !!!!!!
NIELZZZZ

Berichten: 1344
Antwoord #12 September 12, 2007, 02:36:47
edit2Rapporteer  
jesus balen zeg wat een niksvakantie heb je dan gelijk en erna ook nog.
beter kan je iets met verzekering of komt die nog terug
sterkte ermee
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #13 September 12, 2007, 03:36:02
edit2Rapporteer  
Das mooi klote Silva.
Succes ermee!
Silva

Berichten: 40
Antwoord #14 September 12, 2007, 16:34:12
edit2Rapporteer  
@ kitekoert: omdat ik jouw post over jouw twee gestolen bars gelezen had heb ik expres sloten om mijn kitebag gedaan. Jouw post is dus wel nuttig geweest.

Check de reacties op mijn topic ook ff op hanglos. Daar staan nog meer reacties mbt de rescueservice.

MAC. Clarijs, als ik me niet vergis geven ze les met die Boxers daar, dus ik hoop niet dat je een tweedehands hebt gebesteld.
Ik zou proberen de betaling ongedaan te maken. Weet niet hoe dat gaat met de bank....?
Mocht dat nou echt niet lukken en mocht die kite nou wel komen en is het een tweedehands check 'em dan heel erg goed. Goed tegen het licht houden, want al die crashes op het groffe stranzand zijn niet bepaald bevorderlijk. Ze doen daar heel veel op de kant. Ik hoop in ieder geval dat je geluk hebt en geen gezeur krijgt.
ROBST3R

Berichten: 540
Antwoord #15 September 12, 2007, 17:36:23
edit2Rapporteer  
@haring richard, ik ben niet echt te spreken over jouw vertaling:D
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #16 September 12, 2007, 21:24:38
edit2Rapporteer  
Citaat
haring richard, ik ben niet echt te spreken over jouw vertaling:D


Ik ook niet maar http://babelfish.altavista.com/tr heeft het gedaan

Ik zou zo zeggen als je het beter kan ga je gang  ThumpsUp ThumpsUp

Ik hou je niet tegen  ThumpsUp
LEAF

Berichten: 826
Antwoord #17 September 13, 2007, 03:49:54
edit2Rapporteer  
Jezus wat een lang verhaal zeg ben moe van het lezen anyhow zeer klote voor je en ja het flagbeach kitecentre staat al jaren zeer slecht aangeschreven dus dit soort akties verbaast mij helemaal niks. Werkt ook zo'n nederlands gast daar, ene keer is ie aardig en vrolijk en de andere keer heeft ie weer eens wat gebruikt en herkent ie je niet meer en is ie behoorlijke arelax. Kan je niet iets op een verzekering gooien?
ROBST3R

Berichten: 540
Antwoord #18 September 13, 2007, 14:47:20
edit2Rapporteer  
jah idd gewoon aangifte bij de politie en daarna verhalen bij je reisverzekering, dat is ech zo moeilijk niet. Heb het wel vaker gedaan na een vakantie
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Berichten: 2367
Antwoord #19 September 13, 2007, 15:31:34
edit2Rapporteer  
eigenlijk zou je ff met 'n paar gasten verhaal moeten gaan halen.
kijken wat er dan nog van over blijft.
FlyGirl

Geen avatar

Berichten: 791
Antwoord #20 September 13, 2007, 16:50:53
edit2Rapporteer  
Wat een schoften zeg!! Ik zou dit ook even mailen aan reisbureau`s die kite/surfvakanties aanbieden die kant op. Vaak hebben die van die inclusive-pakketjes met ticket-verblijf-kiteles enz. Ik weet dat dit soort gasten van die reisbureaus afhankelijk is. Dus mailen maar!! Iedereen die er eentje kent even dit verhaal doorsturen. Vind het trouwens echt heel netjes dat jullie zo rustig gebleven zijn. Was mij waarschijnlijk niet gelukt..
ROBST3R

Berichten: 540
Antwoord #21 September 13, 2007, 17:28:02
edit2Rapporteer  
naar mijn mening iets te netjes, want nu hebben ze nog niets
Silva

Berichten: 40
Antwoord #22 September 13, 2007, 20:07:31
edit2Rapporteer  
Nou helemaal rustig ben ik niet gebleven. Naar aanleiding van mijn print van de website van flagbeach (die later niet ge-update bleek) :Smiley waarop ze kites te koop aanboden(waaronder de Vegas) 2006 12m2  heb ik iemand gewaarschuwd die ervoor heeft gezorgd dat ze een bezoekje hebben gehad van de Guardia Civil.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #23 September 13, 2007, 20:19:35
edit2Rapporteer  
En heb je al gehoord hoe dat is afgelopen? Wat een verhaal zeg. Ik heb al 6x al mijn spullen de hele aardbol over meegenomen, maar zoiets gelukkig nog niet eerder meegemaakt.

Heb je inmiddels alweer een kite?
Silva

Berichten: 40
Antwoord #24 September 13, 2007, 20:26:43
edit2Rapporteer  
Ja ik stond erbij.
Ja ik heb een splinternieuwe Vegas 2006 YeSS gekocht met dikke korting vanwege het lullige verhaal. Helaas heb ik deze nog niet gevaren. Heb goede hoop voor zondag.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.