Zeereservaat verboden terrein voor watersport..Telegraaf Zondag 13/04

zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
April 13, 2008, 17:32:39
edit2Rapporteer  
Vandaag in de Telegraaf een verhaal over de een zeereservaat voor de kust van Zeeland ,waarin alle vormen van watersport verboden zijn ....en dat plan gaat al na de zomer in werking...lees en huiver  ThumpDown
FunkyoneNL

Berichten: 834
Antwoord #1 April 13, 2008, 17:36:21
edit2Rapporteer  
ja zag het net! Te erg dit! klootzakken zijn het... Het stuk suggereert dat alles al loopt en dat alles al vast is misschien een idee als de Nkv samen met de vissers aktie onderneemt....?
F*ck Gravity

Berichten: 192
Antwoord #2 April 13, 2008, 17:47:06
edit2Rapporteer  
ONVOORSTELBAAR !!!!! Mijn Zondag gewoon naar de kloten door zo'n bericht.

Dat kan toch niet waar zijn.....Bedoel, het is de Telegraaf....!
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #3 April 13, 2008, 18:01:56
edit2Rapporteer  
Zo..........ik hoop dat het niet waar is.
Lijkt mij ook sterk.
Ik denk dat 40/50% van de toeristen die naar Nederland komen in Zeeland zitten.
Snowman

Berichten: 264
Antwoord #4 April 13, 2008, 18:11:17
edit2Rapporteer  
Tip voor als dit echt gaat gebeuren: bestel in Canada een zeehondenpak (nu kan het nog) trek het aan en sluit je aan bij die 200 zeehonden. Wordt de "first kiting seal in the world".Sorry wordt altijd cynisch van dit soort plannen......
TiJo935

Berichten: 21
Antwoord #5 April 13, 2008, 18:13:38
edit2Rapporteer  
Neeeee! Dit kan toch niet waar zijn. Dan komt er dus helemaal niemand meer naar Zeeland voor het watersporten! Een andere oplossing zou zijn om niet nog een Maasvlakte aan te leggen, maar nee ze weren liever de watersporters loser.
GRRR Tim
 Joepie
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #6 April 13, 2008, 18:18:40
edit2Rapporteer  
Dit is echt niet meer normaal, ik kan straks volgens mij beter een andere hobbie gaan
zoeken met de tievus regels allemaal!
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #7 April 13, 2008, 18:23:58
edit2Rapporteer  
Dit is echt niet meer normaal, ik kan straks volgens mij beter een andere hobbie gaan
zoeken met de tievus regels allemaal!

Dat is precies de bedoeling denk ik  Roll Eyes .Ik ga ook mijn postzegelverzameling maar is van zolder halen  loser Ben blij dat ik niet in de buurt woon daar,ik denk dat ik dan ga janken  :'(
Al met al zeer schokerend dit bericht  Shocked Shocked Shocked
Davidov

Berichten: 896
Logs: 0 | 27 uur
Antwoord #8 April 13, 2008, 18:31:11
edit2Rapporteer  
Shit, dit is echt niet normaal meer.

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #9 April 13, 2008, 18:46:33
edit2Rapporteer  
Ik dacht dat het zo'n vaart niet zou lopen met natura2000 met dat achterlijke idee van de bestuurders om maar niet de Europese regels te overtreden (wat andere leden van de EU gewoon wel doen en er mee wegkomen) Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked

Dit betekent dus ook Oostvoorne En Slufter einde verhaal. Ook voor Harry Vogelenzang en die vijf andere scholen broodwinning weg ThumpDown

Dit kan echt niet, ze duperen zo'n inmens grote groep mensen hiermee, de toeristenindustrie waar zowat 3/4 van zeeland op draait Angry

Ik wil het nog weleens zien als volgend jaar 200 kiters op het water staan op Brouwersdam en Oostvoorne. Laat ze ons maar eens van het water gaan halen. Gaan ze daarvoor het leger inzetten? Tongue

Ik wordt ziek van de regering van dit land. De Groene Taliban, ik neem die term over ThumpsUp

Overigens een slecht (typisch telegraaf) artikel. Alleen de visserij en een enkele strandtenthouder zijn geinterviewd. De grootste groep de recreanten is niet om een reactie gevraagd Angry

Ik geloof nog steeds dat dit niet door kan gaan. Is gewoon onmogelijk te handhaven
Angry Angry Angry Angry Angry Angry Angry Angry Angry Angry Angry Angry Angry Angry Angry Angry Angry Angry Angry Angry Angry Angry Angry Angry Angry Angry Angry Angry Angry Angry
Kitepilami

Berichten: 169
Antwoord #10 April 13, 2008, 19:11:09
edit2Rapporteer  
De Telegraaf staat nou niet echt bekend om z´n objectieve en juiste berichtgeving....

Zou me niets verbazen als dit weer zo´n telegraaf-komkommer-artikel is.

eddybass

Berichten: 3
Antwoord #11 April 13, 2008, 19:12:55
edit2Rapporteer  
Die milieutaliban is van het zelfde soort als die lui die tegen de sporters zeggen dat ze niet naar de Olympische spelen moeten gaan maar zelf wel in China geproduceerde kleding dragen.
Ze vergeten dat, door het aanwezig zijn van een gebied in de buurt waar de mensen naar toe kunnen om hun sport te beoefenen, ze geen 100km hoeven te rijden of het vliegtuig pakken.
Zelf rijden ze wel honderden kilometers om ergens een vogeltje te bekijken... Wat is nu vervuilender ? Kitesurfen geeft in ieder geval geen CO2 uitstoot en is dus een zeer schone vorm van recreatie. Ik heb vaak dat er vogels meevliegen met mijn kite en zeehonden trekken zich er heus niets van aan hoor. Die beesten zijn intelligent genoeg slimmer als die milieutaliban in ieder geval.
 
JO'Neill

Berichten: 538
Antwoord #12 April 13, 2008, 19:50:04
edit2Rapporteer  
En die 200 zeehonden dan...ze zijn zeker nog nooit naar de zandbanken gevaren bij b'dam en oostvoorne.......
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #13 April 13, 2008, 20:00:12
edit2Rapporteer  
De Telegraaf staat nou niet echt bekend om z´n objectieve en juiste berichtgeving....

Zou me niets verbazen als dit weer zo´n telegraaf-komkommer-artikel is.



ik gooi het hier ook op, ik heb een lijntje bij rws - even gevraagd wat hier nou van waar is, antwoord zal ik hier posten. Het lijkt me ook  niet dat ze dit in stilte langs het watersportverbond zouden kunnen krijgen.

De telegraaf is ook grotendeels wel een ontiegelijke nikskrant (shoot the messenger!)
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #14 April 13, 2008, 20:15:03
edit2Rapporteer  
De Telegraaf staat nou niet echt bekend om z´n objectieve en juiste berichtgeving....

Zou me niets verbazen als dit weer zo´n telegraaf-komkommer-artikel is.




ik gooi het hier ook op, ik heb een lijntje bij rws - even gevraagd wat hier nou van waar is, antwoord zal ik hier posten. Het lijkt me ook  niet dat ze dit in stilte langs het watersportverbond zouden kunnen krijgen.

De telegraaf is ook grotendeels wel een ontiegelijke nikskrant (shoot the messenger!)


Als je op google even gaat zoeken op "zeereservaat zeeland" zul je zien dat dit verhaal niet door de Telegraaf uit hun dikke duim is gezogen.....
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #15 April 13, 2008, 20:18:57
edit2Rapporteer  
't zijn toch echt een stelletje terroristen. Ik denk dat wanneer dit het plan is, je mag rekenen dat minimaal de helft echt door gaat..
nepke

Geen avatar

Berichten: 75
Antwoord #16 April 13, 2008, 20:32:20
edit2Rapporteer  
T zal allemaal wel meevallen, kan me niet voorstellen dat ze de inkomstenbron van velen op het spel zetten
NW

Berichten: 159
Antwoord #17 April 13, 2008, 20:34:58
edit2Rapporteer  
En straks weer een mooie spot waar alles en iedereen geweerd gaat worden. Een paar zeehonden en scholeksters (waar dan weer toeristen naar kunnen komen kijken met een grote bus die lekker CO2 vriendelijk is) zijn blijkbaar belangrijker dan de duizenden mensen die daar jaarlijks komen om te ontspannen.

Weg met die debielen van de milieumaffia. Heb nog wel een oude Wipika AMP.....bedenk de rest er maar bij wat we daar mee kunnen doen.

Las bovendien dat er plannen zijn om de Westerschelde ook tot verboden gebied te maken omdat daar ook wat zeehonden zitten. Wat blijkt nou, als ik daar vaar komen ze heel vaak rond je zwemmen, dus ik zou zeggen lekker blijven kiten, dan komen de zeehonden vanzelf.
Marko

Berichten: 1650
Antwoord #18 April 13, 2008, 21:26:13
edit2Rapporteer  
Echt grote onzin dat ze dat daar een natuurresevaat van maken Sad als ik daar zou wonen zou ik gek worden. Echt gezeik. Laat ons daar gewoon kitesurfen.
Kitepilami

Berichten: 169
Antwoord #19 April 13, 2008, 22:37:51
edit2Rapporteer  
De Telegraaf staat nou niet echt bekend om z´n objectieve en juiste berichtgeving....

Zou me niets verbazen als dit weer zo´n telegraaf-komkommer-artikel is.




ik gooi het hier ook op, ik heb een lijntje bij rws - even gevraagd wat hier nou van waar is, antwoord zal ik hier posten. Het lijkt me ook  niet dat ze dit in stilte langs het watersportverbond zouden kunnen krijgen.

De telegraaf is ook grotendeels wel een ontiegelijke nikskrant (shoot the messenger!)


Als je op google even gaat zoeken op "zeereservaat zeeland" zul je zien dat dit verhaal niet door de Telegraaf uit hun dikke duim is gezogen.....


Je hebt gelijk. Ze hebben het inderdaad niet uit hun dikke duim gezogen, maar volgens mij wel wat dingen er bij verzonnen. Ik vraag me sterk af of het hele gebied 'op slot'gaat voor ALLE watersporters zoals de Televaag zegt. Op de site van maasvlakte2 lees ik namelijk toch wat anders.

bron: http://www.maasvlakte2.com/nl/omgeving/natuur/natuurcompensatie/zeereservaat.jsp

Natuur voorrang
In het bodembeschermingsgebied krijgt de natuur voorrang. Vissen en vogels - als de grote stern of de zwarte zee-eend – kunnen hier ongestoord hun voedsel zoeken. Zeehonden kunnen rusten op droogvallende zandbanken. Met de benoeming van het gebied tot bodembeschermingsgebied wordt de lokale gebruikers dan ook gevraagd een stapje terug te doen.
Recreanten blijven welkom, maar de aard van de recreatie kan veranderen. Luidruchtige of hinderlijke activiteiten worden op verschillende plaatsen aan regels gebonden. Denk bijvoorbeeld aan het gebruik van speedboten, waterscooters en hanggliders. Of aan militaire oefeningen. Voor strandbezoekers gelden geen beperkingen.

FunkyoneNL

Berichten: 834
Antwoord #20 April 13, 2008, 23:02:32
edit2Rapporteer  
Hier een interne brief tav de verantwoordelijke personen http://www.oostvoornsemeerwij.nl/teksten/050823Zeereservaat%20recreatie%20uitgangspunten%2023-8-05%20ht.doc
chico

Berichten: 1112
Antwoord #21 April 14, 2008, 01:38:22
edit2Rapporteer  
Ik vraag me af of het wel de zogenaamde Milieutaliban is. De overheid wil perse de 2e maasvlakte met xtra CO2 centrales om nog meer petrochemie en chemie neer te zetten. Daarnaast ook nog containeroverslag. Om geen mot te krijgen met de EU moeten ze compenseren en claimen ze een zeereservaat. Als je wil klagen dan moet je bij Balki en zijn bende zijn. Niet bij de Milieu taliban.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #22 April 14, 2008, 02:00:45
edit2Rapporteer  
Ik vraag me af of het wel de zogenaamde Milieutaliban is. De overheid wil perse de 2e maasvlakte met xtra CO2 centrales om nog meer petrochemie en chemie neer te zetten. Daarnaast ook nog containeroverslag. Om geen mot te krijgen met de EU moeten ze compenseren en claimen ze een zeereservaat. Als je wil klagen dan moet je bij Balki en zijn bende zijn. Niet bij de Milieu taliban.

Klopt als een bus. Maar die milieutaliban staat wel te springen om hierop in te gaan met zeer vergaande maatregelen.

Rudo heeft helemaal gelijk dat de Telegraaf de grootste pulpkrant van Nederland is (immers de Prive is ook van de telegraaf, zelfde niveau). Maar dit artikel is niet uit hun duim gezogen.

En wel degelijk stappen ze zonder problemen rond de watersportbond e.d. heen, want die zijn helemaal geen partij. Onder het mom van "het milieu" drukken ze de boel gewoon door Undecided

Die brief is van alle organisaties die de toekomstige gedupeerden vertegenwoordigen, en is absoluut geen bewijs of maatregel TEGEN de Natura2000 terreur!

Ook ik kan me niet voorstellen dat dit te handhaven valt. Maarja, er gebeuren nog wel meer gekke dingen in NL regenwoordig
martijn

Berichten: 2347
Antwoord #23 April 14, 2008, 02:03:48
edit2Rapporteer  
Dat kan toch niet! ListenToMe

Wat een stel EIKELS zeg.
 ThumpDown

 :'(
chico

Berichten: 1112
Antwoord #24 April 14, 2008, 03:11:11
edit2Rapporteer  
Ik wel wel ff melden dat Rotterdam Rijnmond verantwoordelijk is voor ongeveer 25% van de uitstoot van schadelijke gassen van heel Nederland. Moet je voorstellen, we bouwen er een 2e Maasvlakte bij met nog meer uitstoot. Dit verhaal moet verkocht worden want NL moet groener worden. Dat doen ze door natuurreservaten en slurptax etc. De regering is gewoon bang dat er projecten stil worden gelegd op Europese normen. Neem als voorbeeld de A4 uitbreiding bij Leiderdorp  of strxs de 6e baan op ons vliegveldje. Ik ben echt geen milieu talibanner maar we zijn wel bezig om ons eigen huis behoorlijk te vervuilen. Die milieu talibanners strijden ook voor ons. Schoon zeewater bijvoorbeeld .
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.