El Gouna 03-2008 reisverslag + movie

(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
September 22, 2008, 14:01:06
edit2Rapporteer  
Beter laat dan nooit  loser

Ben afgelopen maart, samen met een vriend die het kiten graag onder de knie wilde krijgen, voor de 2e keer naar El Gouna (Egypte) geweest.
Wij verbleven op basis van All inclusief in het Rihana Inn Resort.
Na een vlucht van 4 ½ uur landen wij op Hurgada.
Vlucht via Transavia en al mijn spullen,  23 kg mee kunnen nemen en geen extra kosten, in één travelbage gedaan.

Bij paspoort controle (inchecken op vliegveld) in Egypte waren wij bij het kopen van onze visum gelijk al afgezet.
Moesten volgens de beambte 15 euro p.p voor een visum betalen maar bij navraag moest het 15 dollar zijn.
Die schoften hadden dus alweer +/- 10 euro aan ons verdiend. Met een gemiddeld maand salaris van 160,- per maand lopen die gasten dus lekker binnen  loser

Het hotel "Rihana Inn" was op loop afstand van het centrum “down town”.
Veel gebruikte vervoersmiddel in El Gouna is de TOK TOK.
Dit is een brommobiel die je overal binnen El Gouna kan vervoeren.
Voor de TokTok betaal je een vast bedrag van 10 Egyptisch pond p.p (+/- 0.80 euro)
Eten in het hotel was prima en kamers waren ook oké.
Belangrijk is wel om, voor dat je gaat eten, je handen goed te wassen en geen drinkwater te drinken.
Dit om te verkomen dat het misschien dun uit je broek gaat lopen.

El Gouna:

El gouna is een dorp midden in de woestijn en heeft verder niets te maken met Egypte.
Het dorp is in handen van één van de rijkste families van Egypte, familie Sawaris
De familie heeft dusdanig veel invloed dat zij in El Gouna een status apart hebben.
El Gouna is bijna geheel onafhankelijk en heeft eigen ziekenhuis/brandweer/politie en zelfs een klein vliegveld.

Je snapt dat de familie Sawaris niet zit te wachten op negatieve publiciteit dus is het, voor ons Westerlingen, in El Gouna uitermate veilig.

El Gouna heeft veel overeenkomsten met Venetië en is van alle Westerse gemakken voorzien.

Kitestation:

Op dit moment zijn er 3 kitestations in El Gouna.

kitepower/ redseazone en de kiteboardingclub.

Het Rhiana resort en Three corners ocean view hotel behoren tot dezelfde hotel keten en hebben samen een eigen strand naast het 3e kitestation (de kiteboardingclub).

Dit strand “Ocean beach” heeft een eigen bar waar je wat kunt eten en drinken.

Eten en drinken behoort bij het all inclusief pakket van de hotels.

Wij hebben gebruik gemaakt van de kiteboardingclub ( www.kiteboarding-club.de )

Dit kitestation is voorzien van alle gemakken:
opslagplaats, kiterepair, gratis internet, bar/restaurant (2 stuks), zonnetarras, compressor, winkel, masseur, mega strand, TOP test spullen (F-one)(Naish)(North) en de all inclusief bar die naast het kitestation zit.

Er wordt les gegeven met de nieuwste materialen van F-one (bandit)

Bij de kiteboardingclub heb je alle ruimte en het is niet druk op het water.

De wind komt, voor zover ik weet, elke dag uit dezelfde richting en daarbij ligt kiteboarding-club dus het meest up-wind

Bovendien kun je, omdat het het laatste station is, nog verder up-wind varen zodat je de zwemmerszone voorbij bent en dan heb je alle ruimte voor jezelf.

Heb ook weinig last gehad van koraal of steen. Vorig jaar ben ik bij het 2e kitestation "redseazone" geweest en daar lag veel meer koraal. Wel is het wijs om schoentjes te dragen ivm zee egels en andere ondefinieerbare dingen.

Vorig jaar heb ik ook even met het koraal kennis gemaakt en toen was mijn vakantie bijna op de 2e dag alweer voorbij.

Ik zelf heb in deze periode met een shorty en schoentjes gevaren.

Wanneer je nog veel in het water ligt of lessen gaat volgen dan is het wijs om een full suite aan te trekken.

Bij het 1e station "kitepower" heb ik nog nooit gevaren omdat het daar onwijs druk is en ik vind de manager gewoon een lul.

Van de 7 dagen El Gouna hebben wij 4 dagen met 16-22 knp wind gehad en 3 dagen windstil.

Als het windstil is dan zijn er nog genoeg ander dingen te doen: wakeboarden, boottrip, carten. paintball, golf, duiken, zonnen en karaoke (hi.hi)

Dit alles ter info en voor degene die nog gaan "Have Fun"


http://www.vimeo.com/1785798























R@bert

Berichten: 2472
Antwoord #1 September 22, 2008, 15:40:58
edit2Rapporteer  
Goed verslag weer, HJ...as usual
jaaatoch
Gast
Antwoord #2 September 22, 2008, 20:07:25
edit2Rapporteer  
Is top om te zien , ik ga er morgen lekker heen.
mooie foto's ook
Kevin

Berichten: 5381
Antwoord #3 September 22, 2008, 23:19:36
edit2Rapporteer  
Super verslag maar had niet anders van je verwacht Grin top man en mooie fotos
Joy.H

Berichten: 1028
Antwoord #4 September 23, 2008, 00:16:56
edit2Rapporteer  
wat een top verslag en mooi beeldmateriaal ThumpsUp Joepie
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #5 September 23, 2008, 21:48:13
edit2Rapporteer  
Thx gasten  ThumpsUp
Natuurlijk alle credits voor Marc voor het maken van de movie en het (mede) verantwoordelijk zijn voor het maken van de pics  ThumpsUp
Kaptain

Berichten: 561
Antwoord #6 September 23, 2008, 23:15:26
edit2Rapporteer  
NETJES!!!!
kitebart

Berichten: 431
Antwoord #7 September 24, 2008, 00:24:16
edit2Rapporteer  
ik wil terug  ThumpsUp
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #8 September 25, 2008, 00:41:43
edit2Rapporteer  
ik wil terug  ThumpsUp

Ik ook en waar blijft de wind  loser
mxm

Berichten: 69
Antwoord #9 Maart 03, 2009, 21:45:56
edit2Rapporteer  
Ik ga zaterdag voor 2 weken naar three corners rihana resort en vraag mij nu wat de opslag bij kiteboardingclub inhoudt.
Heb je daar je eigen afgesloten ruimte óf gaat je materiaal in een hok bij ander materiaal?
Mauro

Berichten: 134
Antwoord #10 Maart 04, 2009, 12:43:58
edit2Rapporteer  
Ik vind kitepower toch relaxter. Maar daar heb je inderdaad 1 groot hok waar iedereen zijn eigen 'hoekje' heeft. Dit hok gaat 's avonds op slot
onzin

Berichten: 451
Antwoord #11 Maart 04, 2009, 19:58:58
edit2Rapporteer  
nice heb genoten van je foto's en je verslag
milamber

Berichten: 354
Antwoord #12 Maart 04, 2009, 20:21:31
edit2Rapporteer  
toch nog maar effe een paar dagen boeken denk ik......
@mxm: het is 1 groot hok waarin iedereen zijn eigen afgetimmerde stukje heeft. Ding gaat 's avonds op slot. Heb er twee weken gezeten vorig jaar. Helemaal top, kun 's middags all inclusive hamburgers naar binnen schuiven en daarna weer lekker het water op met je volgevreten hok....
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #13 Maart 05, 2009, 13:17:45
edit2Rapporteer  
nice heb genoten van je foto's en je verslag

Graag gedaan  ThumpsUp
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #14 Maart 05, 2009, 20:29:35
edit2Rapporteer  
Ziet er prachtig uit lijkt me mooi om heen te gaan  ThumpsUp ThumpsUp

Eind van de maand weer naar Bonaire i.p.v.Texel, waar doet ie het van ???  Grin
C1000 ???
mxm

Berichten: 69
Antwoord #15 Maart 05, 2009, 22:37:46
edit2Rapporteer  
toch nog maar effe een paar dagen boeken denk ik......
@mxm: het is 1 groot hok waarin iedereen zijn eigen afgetimmerde stukje heeft. Ding gaat 's avonds op slot. Heb er twee weken gezeten vorig jaar. Helemaal top, kun 's middags all inclusive hamburgers naar binnen schuiven en daarna weer lekker het water op met je volgevreten hok....

mooi is dat, dacht ik op vakantie m'n wintervet kwijt te raken.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #16 Maart 06, 2009, 09:46:44
edit2Rapporteer  
Ziet er prachtig uit lijkt me mooi om heen te gaan  ThumpsUp ThumpsUp

Eind van de maand weer naar Bonaire i.p.v.Texel, waar doet ie het van ???  Grin
C1000 ???
Tja de C1000 zorgt goed voor haar personeel.
Was/is idd een onwijs lekker jaar  ThumpsUp

In maart zat ik in El Gouna, in april zat ik ruim 3 weken op Curacao en Bonaire en volgende week zit ik weer een maand op Bonaire  Joepie Joepie
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #17 Maart 06, 2009, 11:35:17
edit2Rapporteer  
....en volgende week zit ik weer een maand op Bonaire  Joepie Joepie

Zeg hou eens op met die berichten, afgelopen woensdag in de miezerregen en 4°C moeten kiten. Kom jij met zulke berichten loser Grin
sjorsie

Berichten: 326
Antwoord #18 Mei 20, 2009, 19:34:39
edit2Rapporteer  
Het Rhiana resort en Three corners ocean view hotel behoren tot dezelfde hotel keten en hebben samen een eigen strand naast het 3e kitestation (de kiteboardingclub).



[/quote]

heb een vraagje,ik kan allebei de hotels kiezen prijs maakt niet uit...wat vond jij beter?jij ben tog in allebei de hotels geweest?alvast bedankt
Arctic_Monkey

Berichten: 338
Antwoord #19 Mei 20, 2009, 20:05:41
edit2Rapporteer  
Hey Mini me,

Hoe is t uitgaan in El gouna?
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #20 Mei 30, 2009, 01:45:52
edit2Rapporteer  
Hey Mini me,

Hoe is t uitgaan in El gouna?

Sorry voor de late reactie..
Het cafe's in het centrum en de jachthaven zijn s avonds uitgestorven.
Er zitten wel leuke tentjes maar de meeste mensen blijven liever op hun all inclusief resort.
De kitestations hebben wel regelmatig een "Party"  Joepie

@ Sjorsie. Ik had je vraag al via PB beantwoord.
Als je jonge kinderen hebt dan is er bij de Rhiana meer te doen maar de Three Corners heeft meer luxe en een lekker zwembad in de luxe jachthaven.
sjorsie

Berichten: 326
Antwoord #21 Mei 30, 2009, 08:57:27
edit2Rapporteer  
Hey Mini me,

Hoe is t uitgaan in El gouna?

Sorry voor de late reactie..
Het cafe's in het centrum en de jachthaven zijn s avonds uitgestorven.
Er zitten wel leuke tentjes maar de meeste mensen blijven liever op hun all inclusief resort.
De kitestations hebben wel regelmatig een "Party"  Joepie

@ Sjorsie. Ik had je vraag al via PB beantwoord.
Als je jonge kinderen hebt dan is er bij de Rhiana meer te doen maar de Three Corners heeft meer luxe en een lekker zwembad in de luxe jachthaven.

hoi,ja weet maar deze vraag had ik voor je pb gestuurd kreeg toen geen antwoord!!heb nu geboekt naar Three Corners Ocean View,nog bedankt voor de info
isiskank

Geen avatar

Berichten: 39
Antwoord #22 Oktober 08, 2009, 21:27:05
edit2Rapporteer  
hej jongens,

hoe is de wind hier in december, ben van plan 9 dagen te gaan half december!?
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #23 Oktober 09, 2009, 09:44:57
edit2Rapporteer  
hej jongens,

hoe is de wind hier in december, ben van plan 9 dagen te gaan half december!?

Moet je even zoeken want ergens is er een windtabel te vinden.
Ik dacht dat December niet helemaal optimaal was maar je kunt natuurlijk geluk hebben.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.